magu Zgłoś Napisano 11 Grudnia 2017 Połączyłeś masy AQmy i driverów (po stronie IN)? Cytuj www.magu.pl większy: https://nano-reef.pl/...550l duży: https://nano-reef.pl/...ystko-zle-300l/ mały: https://nano-reef.pl/...odmian-by-magu/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pokson Zgłoś Napisano 11 Grudnia 2017 Nie do końca rozumiem, jak połączyć? AQme zasilam zwykłym zasilaczem 12v a drivery z zasilacza 48v. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magu Zgłoś Napisano 11 Grudnia 2017 Połącz ze sobą minusy obu zasilaczy (tylko minusy!). Albo użyj przetwornicy DC-DC, ustawionej na 8V-9V (12V to trochę za dużo, stabilizator może robić się gorący) i zasilaj wszystko z tego większego zasilacza. Cytuj www.magu.pl większy: https://nano-reef.pl/...550l duży: https://nano-reef.pl/...ystko-zle-300l/ mały: https://nano-reef.pl/...odmian-by-magu/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pokson Zgłoś Napisano 11 Grudnia 2017 Działa Przetwornicę mam tą od Ciebie ze sklepu, nie wiem czy mogę pod 48V podłączyć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magu Zgłoś Napisano 11 Grudnia 2017 To raczej nie, ona się nadaje do LDD-L, jest do 35V, więc tylko dmuchnie Fajnie, że lampa ruszyła! Cytuj www.magu.pl większy: https://nano-reef.pl/...550l duży: https://nano-reef.pl/...ystko-zle-300l/ mały: https://nano-reef.pl/...odmian-by-magu/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pokson Zgłoś Napisano 11 Grudnia 2017 Ruszyła to trochę dużo powiedziane Na razie wygląda to tak: Jeszcze czekam na diody UV i RB od Pana Chińczyka. Od tego samego idą też przekaźniki SSR. Mam nadzieje że w następnym tygodniu pochwalę się w pełni działającą lampą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pokson Zgłoś Napisano 5 Stycznia 2018 Żeby nie było że lampa się utopiła czy coś Już myślałem że się nie doczekam paczek z Chin... Nareszcie wszystkie diody i elektronika już w domu. Na razie wydrukowałem próbnie podstawkę pod elektronikę. Nie czepiać się o przekaźniki Docelowo będzie 1 SSR. Plan mam taki żeby do lampy szły 2 przewody zasilające 1x220V i 1x48V. I tu powstaje problem zasilenia sterownika. Przetwornicę mam na 35V max a zasilacz 48V. Podłączyłem do 48V i o dziwo działa, stabilne napięcie i nie grzeje się. Co o tym myślicie, użyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dadario Zgłoś Napisano 5 Stycznia 2018 A podłączyłeś z obciążeniem czy na sucho? Ewentualnie z jak dużym... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pokson Zgłoś Napisano 5 Stycznia 2018 Na sucho i pod obciążeniem. Obciążenie to tylko arduino. Jak na razie nic się nie dzieje, nic sie nie grzeje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 5 Stycznia 2018 3 godziny temu, pokson napisał: Przetwornicę mam na 35V max a zasilacz 48V. Podłączyłem do 48V i o dziwo działa, stabilne napięcie i nie grzeje się. Co o tym myślicie, użyć? kup inną np http://allegro.pl/regulowana-przetwornica-dc-dc-cc-step-down-300w-i6917818023.html (to przykład bo ta jest do 40V ale są przecież "większe") możesz też dać jakiś mały transformatorek z 230V na .. ileś tam) o - na szybko znalazłem lepszą - max 60V http://allegro.pl/przetwornica-cc-cv-60v-3a-ladowarka-driver-led-fv-i7027445102.html i kolejna http://allegro.pl/przetwornica-step-down-lm2596hvs-55v-na-1-2-35v-3a-i7082782774.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pokson Zgłoś Napisano 20 Stycznia 2018 Lekka zmiana koncepcji. Zamiast montować cała elektronikę w lampie, postanowiłem że wszystko będzie jako jeden zasilacz. Nie będzie się elektronika grzać. Do lampy będzie szedł jeden ośmiożyłowy kabel (4 kanały) i jeden czterożyłowy do zasilenia LEDów 220v. Żeby wszystko upchnąć w jednym miejscu, popełniłem obudowę z otworami montażowymi. Wszystko już po podłączane i przetestowane. Chciał bym dzisiaj jeszcze zamocować LEDy w lampie i okablować wszystko na tip top, ale.... gdyby wszystko szło zgodnie z planem, dawno był bym już obrzydliwie bogaty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kanio10 Zgłoś Napisano 5 Lutego 2018 Zaglądam, zaglądam ale cały czas brak zakończenia prac :-/ pochwal się już :-) Cytuj Mój baniaczek - http://nano-reef.pl/topic/77257-pierwsza-solanki-czas-zaczac-walbrzych/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pokson Zgłoś Napisano 5 Lutego 2018 Tak to jest z tym hobby, czasami brak czasu a czasami brak części Tak jest tym razem. Dzisiaj przyszła przetwornica na 60v a jutro spodziewam się wtyków DIN. Wszystko leży i czeka na zamontowanie. Muszę też przyznać że ostatnimi czasy mam mniej czasu na wszystko. Przydało by się tak z 36 godzin w dobie:D A tak działa, działający sterownik aQma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pokson Zgłoś Napisano 7 Lutego 2018 Kolega kanio mnie zmotywował Zamiast wtyków DIN, jest D-SUB. Zasilacz jest skończony. Zostało przykleić diody do lampy i wszystko okablować, polutować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pokson Zgłoś Napisano 15 Lutego 2018 Aktualizacja z pola bitwy. Zmusiłem się wreszcie do zdjęcia lampy Diody przyklejone, okablowane i..... ŚWIECĄ Wszystko na pierwszy rzut oka działa prawidłowo. Jutro będę testował i ustawiał więc zrobię parę fotek, jakiś filmik popełnie z działania lampy i skrobnę co nie co. Na drugim zdjęciu odpalone tylko UV (pseudo UV). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iKuro Zgłoś Napisano 15 Lutego 2018 @pokson - czy ja dobrze widzę, że zwykłą skrętką zasilasz te ledy ? xD I to jeszcze 8 żył w ten sposób puszczasz (4 z dużym prądem?). Weź uruchom tą lampę na godzinkę, i sprawdź, czy ten kabel Ci się nie grzeje... Skrętka to jest typowo sygnałowy wynalazek, raczej nie jest dedykowany do przenoszenia dużej mocy. Tak samo DB-9 to typowo sygnałowa wtyczka. Możesz, ale nie musisz prosić się o problemy tutaj Podpiąłeś chociaż ekran? Ale skrzynka zacna Sam bym taką chciał mieć jak zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pokson Zgłoś Napisano 15 Lutego 2018 Tak, zwykła skrętka nie ekranowana. Do zasilenia 4x10W wystarczy w zupełności. Kabelki się nie grzeją (sprawdzane). Za to w drugim kablu użyłem 8x0.8 drut, bo drugi kabel będzie zasilać diody 220V. Co do DB-9 to tam piny maja coś około 1mm grubości, więc też w zupełności wystarczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
iKuro Zgłoś Napisano 17 Lutego 2018 Mimo wszystko, polecałbym Ci, jeżeli jednak zależy Ci na zostaniu przy tych kablach, abyś zachował dużą ostrożność. Masz tutaj do czynienia z dużymi prądami. Na początku może być w porządku, ale później o ogień nie trudno Złącze DB9 którego używasz zaekranuj Ma metalową obudowę, więc dobrze będzie podpiąć przynajmniej masę do tego W załączniku bardzo pomocna tabela, na podstawie której można określić jaką grubość żyły do jakich prądów. https://www.powerstream.com/Wire_Size.htm Radzę przemyśleć jeszcze raz całość okablowania - ale fakt, bardzo fajnie to wygląda w obecnej wersji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pokson Zgłoś Napisano 19 Lutego 2018 Dnia 17.02.2018 o 18:55, iKuro napisał: Złącze DB9 którego używasz zaekranuj Ma metalową obudowę, więc dobrze będzie podpiąć przynajmniej masę do tego W załączniku bardzo pomocna tabela, na podstawie której można określić jaką grubość żyły do jakich prądów. https://www.powerstream.com/Wire_Size.htm Radzę przemyśleć jeszcze raz całość okablowania - ale fakt, bardzo fajnie to wygląda w obecnej wersji Dzięki za link. Wynika z niej że kabel do diod który użyłem jest akurat Dla kabla + - 0.65mm (sam przewód miedziany) max. 0.92A czyli + - tyle ile daje driver. Nie jest to graniczny prąd po przekroczeniu którego przewód zaczyna płonąć. Na pewno maja jakiś margines. Lampa chodzi już parę dni na pełnych obrotach. Codziennie sprawdzam połączenia itp itd i nic się nie dzieje. Nic się nie grzeje , poza diodami oczywiście Muszę przyznać że kontroler aQma od Magu robi robotę. I to sterowanie z telefonu.... Miodzio Jak do tej pory zauważyłem 2 rzeczy. Diody LED te na 220V cholernie się grzeją. Lampę ustawioną mam tak że do godziny 13 świecą tylko LEDy 10 watowe. Wentylatory wtedy załączają się sporadycznie, a temp lampy nie przekracza 35C. W momencie jak odpalają się LEDy 220v wtedy lampa osiąga temperaturę 45-50C i wentyle pracują aż do momentu wyłączenia się LEDów. Druga sprawa to chińskie kolory LEDów Zamówiłem UV 410nm RB 450nm i Blue 470nm i jak dla mnie wszystkie świeca takim samym kolorem. No może te UV trochę bardziej podkreślają kolory korali. Na + dodam że koralom się podoba nowe światło (raczej jego ilość) i się jakby pompują bardziej. Zostało jeszcze zamontować profile aluminiowe naokoło lampy i zamocować szybę. Kolejne parę miesięcy pewnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SU1 Zgłoś Napisano 19 Lutego 2018 2 godziny temu, pokson napisał: Druga sprawa to chińskie kolory LEDów Zamówiłem UV 410nm RB 450nm i Blue 470nm i jak dla mnie wszystkie świeca takim samym kolorem. No może te UV trochę bardziej podkreślają kolory korali. Spojrzyj na nie przez pomarańczowy/żółty filtr , jeśli sa jak trzeba będzie widać sporą różnicę .Używam tego myku gdy mi się pomieszają w pudełku . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 19 Lutego 2018 2 godziny temu, pokson napisał: Zamówiłem UV 410nm RB 450nm i Blue 470nm i jak dla mnie wszystkie świeca takim samym kolorem bez filtra - "na oko" jeżeli masz wszystkie trzy w tej samej nitce UV można rozpoznać od razu - "słabiej świecą" RB od Blue odróżnisz dopiero jak skręcisz mocno kanał (albo przysłonisz kilkoma kartkami papieru) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciej01 Zgłoś Napisano 20 Lutego 2018 2 godziny temu, silvia napisał: RB od Blue odróżnisz(albo przysłonisz kilkoma kartkami papieru) Możesz rozwinąć temat, bo jestem ciekaw jaka jest wtedy różnica, jak rozpoznać która jest która jak ktoś nie wie, nie ma pewności jakie diody ma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 20 Lutego 2018 na fotce dioda wyżej to Blue niżej to RoyalBlue , kobiety lepiej rozpoznają kolory (serio) i w razie wątpliwości zawsze pytam mojej "ładniejszej połowy" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dadario Zgłoś Napisano 20 Lutego 2018 25 minut temu, silvia napisał: na fotce dioda wyżej to Blue niżej to RoyalBlue , kobiety lepiej rozpoznają kolory (serio) i w razie wątpliwości zawsze pytam mojej "ładniejszej połowy" Czyli tak samo jak ja przy testach...zwłaszcza no3i po4 :-P Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciej01 Zgłoś Napisano 20 Lutego 2018 10 godzin temu, silvia napisał: na fotce dioda wyżej to Blue niżej to RoyalBlue , kobiety lepiej rozpoznają kolory (serio) i w razie wątpliwości zawsze pytam mojej "ładniejszej połowy" Tylko na tej fotce diody nie są przysłonięte kilkoma kartkami papieru, i jak ktoś ma tylko jeden rodzaj diod i nie ma pewności jakie ma. Jak ma rozpoznać, które ma? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach