Skocz do zawartości
Moonalisa

Potepiony - bo rozmiar ma znaczenie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chialem rozpoczac ten topic - flame, z pelna premedytacja.

Jestem absolutnym nowicjuszem jezeli chodzi o akwarystke morka/slodka/gorzka.

Czytajac dzial odnosnie zasiedlenia zbiornika, nie potrafie znalezc logiki w rekomendacjach.

Czytajac posty osob posiajacych zbiorniki ponizej 80l pytajacych o obsade, nagminnie pojawiaja sie odpowiedzi - masz zbyt maly zbiornik, ta ryba sie nie nadaje do takiego litrazu.. etc...

Zadziwiajace jest, ze osoby atakujace z taka zaciekloscia trzymaja 3-4 pokolce w zbiornikach 300-500L ....

Czy, splycajac wszystko do $ chodzi o pokazanie, ze mnie stac na te 400L a Ciebie nie ?

Ja moge trzymac pokolca/skrzydlice/duzego wargacza, ale Tobie nie wolno bo to kosztuje ?

Czytajac To forum, widze osoby oddane "dobrej sprawie", natomiast mam wrazenie, ze czesto jest to licytacja.....

Budzi to we mnie smutek...

Pozdrawiam

Bezrobotny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Absolutnie nie bronie ludzi upychajacych ryby w przerybionych akwariach, a niestety ta tendencja pojawia sie coraz czesciej. Jednak musisz pamietac o jednej rzeczy. Kazda ryba ma swoja przestrzen zyciowa. Inna jest ona dla ryb malych symbiotycznych np blazenkow a inna dla ryb duzych szybko plywajacych. Pojemnosc akwarium czesto wyznacza taka przestrzen. Nikt jednak nie powiedzial ze arealy zyciowe ryb nie moga sie przenikac. W naturze czesto tak jest ze w obietosci powiedzmy jednego metra szesciennego widzimy na raz kilkanascie pokolcow czy innych ryb ktore przez akwarystow uwazane sa za "aspoleczne" :)