Skocz do zawartości
brawos

Cztery żywice w ciągu 4 miesięcy i kolejna wymiana

Rekomendowane odpowiedzi

ale właśnie o to chodzi że żywica to w sobie trzyma dajesz na nią cały syf i on się tam odkłada kup 3-nik i 2 zaworki to rozwiąże problem przypuszczam.

Co ty piszesz? Przecież żywica cały czas bedzie pochłaniała w sobie syf podczas lania wody do akwarium. Od tego jest. Wiec trzeba po długim nie używaniu wylać z niej wodę . A nie z samej mebrany przed żywicą.

Edytowane przez rafik73 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ty piszesz? Przeiceż żywica cały czas bedzie pochłaniała w sobie syf podczas lania wody do akwarium. Od tego jest. Wiec trzeba po długim nie używaniu wylać z niej wodę . A nie z samej mebrany przed żywicą.

SoQł może mieć rację. Wodę z DI trzeba wylać, ale może najpierw warto wylać z RO bez przepuszczania tego syfu przez DI by go niezakumulował. Jedno drugiego nie wyklucza. Dwie zlewki: pierwsza przez samo RO, a druga przez RO+DI.

Edytowane przez brawos (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

SoQł może mieć rację. Wodę z DI trzeba wylać, ale może najpierw warto wylać z RO bez przepuszczania tego syfu przez DI by go niezakumulował. Jedno drugiego nie wyklucza.

Dla mnie bez sensu. Wylej najpierw z mebrany i prefiltrów następnie wylej z DI. A najlepiej idź do sklepu i kup gotową zdemineralizowaną .

Ja tak nie robię i co 3-4 miesiące wymieniam DI jak mi wskazuje TDS 0,02.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz trójnik między RO a DI ?

Fajny patent, najpierw spuszczasz z zastałego RO brudną wodę, jak się już przepłucze zamykasz zaworek i dopiero wtedy idzie przez DI,

Ja zbieram wode raz na tydzień, na początku pokazuje mi ok 150 a po 20min. 0.2 oczywiscie po RO

Zawsze oszczędzisz troszke żywice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz trójnik między RO a DI ?

Fajny patent, najpierw spuszczasz z zastałego RO brudną wodę, jak się już przepłucze zamykasz zaworek i dopiero wtedy idzie przez DI,

Ja zbieram wode raz na tydzień, na początku pokazuje mi ok 150 a po 20min. 0.2 oczywiscie po RO

Zawsze oszczędzisz troszke żywice

Nie powtarzajmy tego samego co ktoś już napisał kilka postów wyżej. Kaman. Ale tak jak już pisałem wyżej warto to sprawdzić i tak zrobię.

A jak z tym rozwarstwianiem się świeżej żywicy na 2 kolory. Też tak macie i jest to normalne, czy nie? Może tu jest przyczyna?

Edytowane przez brawos (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem to tych wpisów jeszcze nie było.

Kaman

Już nic nie pisze

Bardzo przepraszam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

zawsze spuszczam po żywicy (nie mam trójników, zaworków) - tak z 0,5 - 1L

teraz sprawdziłem (TDS ręczny) - po membranie (75GPD) mam 12 - 13 , po żywicy 0 - żywica ma 4-ty miesiąc (tak samo prefiltry) używana 2x na tydzień po 5 - 15L

ps. RO mam najprostszy ten za 90parę zł + korpus 10'' (biały więc nie widzę czy się zbiera powietrze) z żywicą - ale pilnuję żeby wyloty brudnej / czystej były powyżej poziomu żywice - żeby się nie zapowietrzało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od 2 lat mam tę samą żywicę, filtry i węgiel wymieniałem po ponad roku i jak się okazało niepotrzebnie. Żywica była luźno nasypana i woda przelatywała bokiem. Po dosypaniu do pełna TDS 0,1-0,2 a po żywicy 0,0.

Około 7l paruje tygodniowo i 20l co 2 tygodnie na podmiankę.

Podłącz filtr omijając zmiękczacz albo u sąsiada bo to niemożliwe żeby wszystkie żywice były trefne.


Akwarium 80x50x50h czyli 200l,

Sprzęt: lampa Pacific Black Phyton 120W, odpieniacz Tunze 9004 (Comline Reefpack 250), cyrkulatory 2xAquael Reef Circulator 2600 + Hydor Koralia 900, grzałka hagen 100W.

Skała 25kg, piasek 6kg ATI Fiji White Sand,

Życie: Hepatus, Doktorek, Mandaryn, 2xBłazny, ślimaki (2xNosariusy, 14xTrochus) Histro, korale LPS, SPS i jakieś miękasy.

Chwilowa likwidacja :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żywica zmienia kolor względem większego zanieczyszczenia robi się ciemniejsza. zawsze będziesz miał jak by dwa kolory od spodu ciemniejsza bo przez nią najpierw przelatuje woda potem jaśniejsza bo styka się już z bardziej czystą wodą i nie pochłania tyle. gdybyś nie wymienił żywicy w twoim przypadku jakieś 3 miesiące i zostawił aby kolor był jednolity wtedy tak jak by żywicy nie było albo nawet możesz mieć gorsze parametry jak po samym RO bo żywica odda zanieczyszczenie.

Kolego rafik nie pisałem nic o wylewaniu z DI opisałem jak ja mam zrobione i co pomogło w moim przypadku bo też się spotkałem z takim problemem i to u mnie pomogło! Napisz co twoim zdaniem może rozwiązać problem? Kolega Brawos popróbuje i na pewno nam napisze co pomogło. Pozdrawiam

Edytowane przez SoQł (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Żywica zmienia kolor względem większego zanieczyszczenia robi się ciemniejsza. zawsze będziesz miał jak by dwa kolory od spodu ciemniejsza bo przez nią najpierw przelatuje woda potem jaśniejsza bo styka się już z bardziej czystą wodą i nie pochłania tyle. gdybyś nie wymienił żywicy w twoim przypadku jakieś 3 miesiące i zostawił aby kolor był jednolity wtedy tak jak by żywicy nie było albo nawet możesz mieć gorsze parametry jak po samym RO bo żywica odda zanieczyszczenie.

Kolego rafik nie pisałem nic o wylewaniu z DI opisałem jak ja mam zrobione i co pomogło w moim przypadku bo też się spotkałem z takim problemem i to u mnie pomogło! Napisz co twoim zdaniem może rozwiązać problem? Kolega Brawos popróbuje i na pewno nam napisze co pomogło. Pozdrawiam

Czyli przy nowej żywicy kolor powinien być przynajmniej na samym początku jednakowy? Jeśli tak to ja praktycznie od początku przy każdej żywicy miałem rozwarstwienie na dwa kolory: ciemny i jasny. Może jednak trefna żywica?

Edytowane przez brawos (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja od początku też była podzielona na 2 kolory i nadal tak jest.

Edytowane przez k_bad (wyświetl historię edycji)

Akwarium 80x50x50h czyli 200l,

Sprzęt: lampa Pacific Black Phyton 120W, odpieniacz Tunze 9004 (Comline Reefpack 250), cyrkulatory 2xAquael Reef Circulator 2600 + Hydor Koralia 900, grzałka hagen 100W.

Skała 25kg, piasek 6kg ATI Fiji White Sand,

Życie: Hepatus, Doktorek, Mandaryn, 2xBłazny, ślimaki (2xNosariusy, 14xTrochus) Histro, korale LPS, SPS i jakieś miękasy.

Chwilowa likwidacja :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja od początku też była podzielona na 2 kolory i nadal tak jest.

Dzięki za weryfikację. W takim razie to normalne (te dwie warstwy to być może kationity i anionity, z których składa się żywica). Zrobię więc tak: nowa żywica + spuszczanie pierwszego syfu z pominięciem DI + wyłączenie zmiękczacza wody na czas robienia osmozy. Mam nadzieję, że pomoże. Odpisze jaki będzie efekt. Dzięki wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. A jak przechowujesz żywice przed użyciem? Również bardzo szybko mi się zużywała do czasu aż zacząłem ją trzymać w zamknietym pojemniku zalanyn RO. Takiej żywicy wchodzi też więcej do pojemnika.

Edytowane przez Mateusz89 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przechowywana żywica z tego co słyszałem powinna być zawsze wilgotna więc w zamkniętym pojemniku.Trzeba pamiętać też,że w filtrze woda lubi przepływać lekko bokiem i potem nam będzie pokazywał TDS jakieś niskie wartości zanieczyszczeń.Lata temu nauczono mnie by na spód filtra włożyć kawałek silikonowego wężyka,który dociska nam wewnętrzny pojemnik do zakrętki przy zakręcaniu.Możesz i tego spróbować jak pomysłów braknie.Moja żywica DI ma właśnie 11 miesięcy.Co jest jeszcze dobre to to,że mam automatyczne,ciągłe uzupełnianie wody bezpośrednio do sumpa a więc woda mi nie stoi i nic nie muszę odlewać a właściwie nic nie muszę nic robić w kwestii uzupełniania wody od 5 lat. :thumbup:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie jest tak jak piszecie .Mogą być dwa kolory lub odcienie.

Dlaczego ponieważ to jest dwujonit i składa się z anionitu i kationitu i może się rozwarstwiać dlaczego ? ponieważ kationit jest cięższy od anionitu.A wracając do tematu.

Uruchomienie filtra ja tak to robię .

Podłączam osmozę bez DI i spuszczam do rozsądnych wartości.

Dopiero teraz podłączam DI i dalej spuszczam w kanał do rozsądnych wartości tylko że ja mierzę Konduktometrem.

Powietrze raczej nie powinno być w DI.

Pozdrawiam Robert

Edytowane przez robert2678 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W życiu nie chciało by mi się kombinować tak z osmozą,nawet jak nie miałem ciągłej dolewki w starym baniaku to nic nie rozłączałem,po prostu odpuszczałem jakieś 5 litrów i potem zbierałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak ale ty masz podpiętą na stałe a ja niestety nie i nic w tym trudnego nie widzę 10 minut na wszystko i to raz w tygodniu.

Dla mnie to przyjemość nawet dwujonit sobie sam robię.

Edytowane przez robert2678 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyczytałem cały wątek i wydaje mi się że mogą to być 2 przyczyny 1 to wyciąg sobie membranę i przesmaruj uszczelki gumowe które dochodzą do obudowy , a 2 to zmiękczacz jaki posiadasz to sól i pewnie ona oszukuje


Akwarium 150*65*60 ,sterowanie iks, reaktor vertex ,odpieniacz ,250 bk vertex,filtr vertex1,5 ,vertex filtr Biopallets XL, ,oświetlenie - 8*80w t5 ,cyrkulacja 2*6105,+multi7095, obieg BK 8500 http://nano-reef.pl/....-ceramiki/ ,http://nano-reef.pl/..,

zapraszam po szczepki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek ale on pisze że po osmozie ma 0-1 tak że ja tam nie widzę przyczyny wogóle to dla mnie trochę nie logiczne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jak po żywicy się podnosi nie bardzo rozumiem , powinno spadać po żywicy, zmiana tds lub pożycz do kontroli od znajomego

Edytowane przez akvarius (wyświetl historię edycji)

Akwarium 150*65*60 ,sterowanie iks, reaktor vertex ,odpieniacz ,250 bk vertex,filtr vertex1,5 ,vertex filtr Biopallets XL, ,oświetlenie - 8*80w t5 ,cyrkulacja 2*6105,+multi7095, obieg BK 8500 http://nano-reef.pl/....-ceramiki/ ,http://nano-reef.pl/..,

zapraszam po szczepki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@akvarius, @robert2678 czytajcie ze zrozumieniem. Wasze ostatnie wpisy świadczą, że jednak nie rozumiecie o co chodzi i wyciągacie błędne wnioski. Nie będę tłumaczył na czym rzecz polega i kolejny raz udowadniał, że to nie wina TDS-a bo wszystko jest opisane powyżej. Zaśmiecacie tylko wątek.

Rada inmara dot. dociśnięcia wewnętrznego zbiornika za pomocą wężyka warta wdrożenia i dołożenia do wcześniejszych usprawnień. Też mi się od początku wydawało, że bez takiego podparcia wewnętrzny zbiornik nie był do tej pory zupełnie szczelny i woda mogła gdzieś tam bokiem uchodzić. Do tej pory jak dokręcałem korpus to wewnętrzny zbiornik z żywicą do samego końca latał i kręcił się wewnątrz dookoła. Dam znać czy pomogło.

Edytowane przez brawos (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Inmar dobrze radzi. Ja mam zrobione podobnie z tym że dalem na górze obudowy wkladu dodatkową uszczelkę ze starego wkladu weglowego i teraz żywice wymieniam co około 9miesiecy.

Wysłane z mojego ALCATEL ONE TOUCH 7041D przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem jak brawos ,żywicę wymieniam średnio 1 raz na miesiąc ,może to faktycznie wina korpusu ,muszę to sprawdzić według Waszych sugestii

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Żaden "luźny" korpus nie zrobi perpetum mobile

skoro przed żywicą ma mniej ... niż po - luźny i przesiąki (nawet wodospady) mogły by dać tyle samo co przed

więc :

albo żywca oddaje - co zostało raczej wykluczone

albo TDS źle wyskalowany / źle mierzone (np. w beczce) - to tez już przerobione

albo jakiś "syfek" (Harry Potter) się zaczepił w TDS , wężykach, korpusie - gdziekolwiek po drodze

może macie max zasmarowane uszczelki ?

albo oświećcie mnie gdzie źle myślę

Edytowane przez Gość (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli przed zywica jest mniej niż po żywicy to logicznym jest ze tylko ona lub kartridż (wątpliwe) mogą być źródłem dodatkowych zanieczyszczeń


425L  - Maxspect Recurve R6 120, Twistman 150 Integra, Komputer od AquaTrend i takie tam... Stary projekt [600L] Nowy projekt [425L]

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.