Jump to content
Diodon

Korale..problem

Recommended Posts

Witam

Mam problem z niektorymi koralami.

Nie ktore korale z wyzszej polki pieknie rosna a niektore psiary padaja.

Clawularie  Virdis- przestaly rosnac - za to Euphilie rosna jak szalone + psiary jak :: Xenia i Kenia stoja a Anthelia rosnie.

Blamustara,nie dawno szalala w poroscie i ciagle odcinalem szczepki...teraz nagle stoi....a Favia rosnie szalenczo.

Dadaje przez pompy dozujace Ca,MG i jod.......ale dosc zadko podmieniam wode a ostatnio po 2 podmianach....wszystko jak by lepiej wyglada......brakuje jakiegos skladnika - suplementu,ktory jest w nowej soli a stosujac Balinga nie wiem jaki to skladnik.Co jeszcze powinienem dodawac ?

Po4 - jest w normie....tez dozuje plyny na zmniejszenie.

poz

 

T

 


ttttttttooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób ICP. Bez poznania parametrów nic nie da się powiedzieć.

Jakie zasolenie, temp, twardość, ph, NO3, NO2...?

Sam mówisz że przy podmianie zmienia się na lepiej więc, albo dodajesz czego im brak, albo rozcieńczasz coś czego masz za dużo.

Dlaczego nie robisz cotygodniowych podmian? Zamiast teraz kombinować co jeszcze dolać może wystarczyło by robić tylko podmiany.

Edited by Darek85 (see edit history)

555f946e8f9599115416a7c8383ff5d5u1586a14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo,ze podmiany sa zawsze skuteczne,ale troche szkoda mi co tydzien 100 litrow do kibla spuszczac.

Wiadomo,ze wzucajac nowa sol z podmiana,dodaje  jakis suplement o , ktorym nie wiem....wiec tu wlasnie jest pytanie jaki ?

Wiem,ze niektore korale nie lubia za czystej wody jak Euphilie,ale nie moge pojac jak twarde rosna a miekkie stoja ......wydawalo by sie,ze woda ok.

 

1,025 soli

CA---450

MG -- 1300

No3 i no2 w normie

KH --- 8


ttttttttooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak podchodzisz do tematu, że szkoda spuszczać do kibla to ciężko pomóc.

Jedyna opcja to jakieś badania wody i ubytków w wodzie i suplementacja. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radziu....ja mam 10%  wody podmieniac tak - wiec 100L tygodniowo..........tak bogaty to ja nie jestem a 20 kg wiadro pozadnej soli kosztuje 70€........

Suplementacja....o to i wylacznie pytam........co jeszcze dodawac.??? 

 


ttttttttooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Diodon napisał:

Radziu....ja mam 10%  wody podmieniac tak - wiec 100L tygodniowo..........tak bogaty to ja nie jestem a 20 kg wiadro pozadnej soli kosztuje 70€........

Suplementacja....o to i wylacznie pytam........co jeszcze dodawac.??? 

 

Aby suplementować to musiał byś robić co tydzień icp, koszt 35€ z ATI.

To już lepiej robic te podmiany, wiadro 22kg z red sea kosztuje 66€, takie wiadro wystarczy na 6 podmian, 11€ na tydzień. Już nie przesadzaj że jest to spory wydatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro masz akwa 1000L a żal Ci robić podmianę bo "koszty" to raczej za dużo tu nie pomożemy. Bez konkretnych badań wody, suplementacji poszczególnych pierwiastków wg braku to się nie da inaczej. Zerknij do tematu @dla syna. Opisuje tam mniej więcej jak wygląda trzymanie akwarium bez podmian.

 


5a69769116ee78eee25c9231180bf85fu1644a14

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, elespero napisał:

Aby suplementować to musiał byś robić co tydzień icp, koszt 35€ z ATI.

To już lepiej robic te podmiany, wiadro 22kg z red sea kosztuje 66€, takie wiadro wystarczy na 6 podmian, 11€ na tydzień. Już nie przesadzaj że jest to spory wydatek.

Ja uzywam Dupla Marin  Amino Active a on kosztuje 67€ po za tym amortyzacja Osmoze tez kosztuje - wiec liczac 70€ za 20kg...

 

https://www.amazon.de/Dupla-Marin-81436-Premium-Active/dp/B01HIASJ7K/ref=asc_df_B01I7LGV5G/?tag=googshopde-21&linkCode=df0&hvadid=255689290298&hvpos=1o3&hvnetw=g&hvrand=83789685403511968&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9044736&hvtargid=pla-456577759884&th=1

 

Powtarzam raz jeszcze..co jest w temacie..moje pytanie.......co jeszcze po za Ca , Mg , jod jeszcze potrzeba sumplementowac ??

dzieki Dodario

 

1 godzinę temu, elespero napisał:

Aby suplementować to musiał byś robić co tydzień icp, koszt 35€ z ATI.

To już lepiej robic te podmiany, wiadro 22kg z red sea kosztuje 66€, takie wiadro wystarczy na 6 podmian, 11€ na tydzień. Już nie przesadzaj że jest to spory wydatek.

Powtarzam raz jeszcze..co jest w temacie..moje pytanie.......co jeszcze po za Ca , Mg , jod jeszcze potrzeba sumplementowac ??


ttttttttooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ty na poważnie? Sam napędzasz odpowiedzi tego rodzaju...

Stawiasz zbiornik 1000 l i jęczysz że nie stać cię na jego prowadzenie. Bo sól drogo, bo filtr się zużywa... Zlituj się...

Co można suplementować? Dosłownie wszystko. Molibden, stront, jod, żelazo i jeszcze kilkanaście innych pierwiastków.

Skąd masz wiedzieć co masz lać jak nie wiesz jakie masz poziomy w wodzie. Bez stałej kontroli (czyli regularne testy) i dozowania braków (poczytaj o metodzie tritona), lub stałych podmian wody nie utrzymasz zbiornika.

 


555f946e8f9599115416a7c8383ff5d5u1586a14

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Darek85 napisał:

Czy ty na poważnie? Sam napędzasz odpowiedzi tego rodzaju...

Stawiasz zbiornik 1000 l i jęczysz że nie stać cię na jego prowadzenie. Bo sól drogo, bo filtr się zużywa... Zlituj się...

Co można suplementować? Dosłownie wszystko. Molibden, stront, jod, żelazo i jeszcze kilkanaście innych pierwiastków.

Skąd masz wiedzieć co masz lać jak nie wiesz jakie masz poziomy w wodzie. Bez stałej kontroli (czyli regularne testy) i dozowania braków (poczytaj o metodzie tritona), lub stałych podmian wody nie utrzymasz zbiornika.

Koszt miesięczny prowadzenia Twojego zbiornika to jest koło 250 euro . Taniej nie będzie , nie stać Ciebie to zapomnij o morszczyźnie . Kombinując zabijesz zwierzaki . Resztę koledzy napisali . Bez podmian testy co msc icp i suplementacja braków z ręki .

Zrób testy w Tritonie to jak dziecku Ci opiszą co masz lać i ile :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czemu wam  tak czachy paruja,czy mnie stac czy nie ???? pewnie,ze mnie stac...w koncu nie zarabiam w polsce,ale nie mam ochoty i czasu z tym G.... dalej zajmowac.

Pytalem tylko co sumplementowac a docinki kolegowmi  mi wisza.

T


ttttttttooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej, na spokojnie. 

Ogólnie rzecz biorąc prowadzenie podmian to najtańsza forma uzupełniania mikroelementów. A prawdopodobnie tych masz za mało, ewentualnie czegoś masz za dużo i dlatego potrzeba jakoś to sprawdzić. 

Uwierz, taniej wyjdzie Cię zrobić co tydzień podmianę, niż zrobić test ICP, kupić odpowiednich mikroelementów, dozować, potem znowu sprawdzać ICP, potem znowu dozować, znowu kontrolować itd. 

Jeśli Dupla wychodzi drogo, może warto poszukać innej tańszej soli. 

 

Właśnie dałeś kolejnego posta.

 

 

Za takie podejście moim zdaniem należy się ban, ale nie ja decyduję. A skoro Cię stać i nie masz ochoty  i czasu to polecam Ci zlecenie prowadzenia zbiornika zewnętrznej firmie. Za odpowiednią opłatą będziesz miał to GÓWNO z głowy...


5a69769116ee78eee25c9231180bf85fu1644a14

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Diodon napisał:

Radziu....ja mam 10%  wody podmieniac tak - wiec 100L tygodniowo..........tak bogaty to ja nie jestem a 20 kg wiadro pozadnej soli kosztuje 70€........

Suplementacja....o to i wylacznie pytam........co jeszcze dodawac.??? 

 

 

5 minut temu, Diodon napisał:

A czemu wam  tak czachy paruja,czy mnie stac czy nie ???? pewnie,ze mnie stac...w koncu nie zarabiam w polsce,ale nie mam ochoty i czasu z tym G.... dalej zajmowac.

Pytalem tylko co sumplementowac a docinki kolegowmi  mi wisza.

T

Sam sobie zaprzeczasz. Zostało ci odpowiedziane, aby wiedzieć co suplementować to musisz robić icp co tydzień, co kosztuje 35€. w miesiącu masz 140€, do tego suple też kosztują. Więc taniej wychodzi robić podmianki..

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Diodon napisał:

A czemu wam  tak czachy paruja,czy mnie stac czy nie ???? pewnie,ze mnie stac...w koncu nie zarabiam w polsce,ale nie mam ochoty i czasu z tym G.... dalej zajmowac.

Pytalem tylko co sumplementowac a docinki kolegowmi  mi wisza.

T

Ehm. Jakbym miał takie podejście to bym swoją kostkę do kibla spuścił a na pewno nie zalewał 1000l. Nic Ciebie nie kumam. Masz na tacy podane przez każdą tu osobę co masz zrobić. 

Więc albo to g... jak napisałeś zlej do ścieku albo się zastosuj. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minut temu, elespero napisał:

 

Sam sobie zaprzeczasz. Zostało ci odpowiedziane, aby wiedzieć co suplementować to musisz robić icp co tydzień, co kosztuje 35€. w miesiącu masz 140€, do tego suple też kosztują. Więc taniej wychodzi robić podmianki..

Dzieki....jak nie wiemy co to podmieniamy dalej....i o taka odpowiec mi chodzilo - podmiany i ok.

 

22 minuty temu, dadario napisał:

Hej, na spokojnie. 

Ogólnie rzecz biorąc prowadzenie podmian to najtańsza forma uzupełniania mikroelementów. A prawdopodobnie tych masz za mało, ewentualnie czegoś masz za dużo i dlatego potrzeba jakoś to sprawdzić. 

Uwierz, taniej wyjdzie Cię zrobić co tydzień podmianę, niż zrobić test ICP, kupić odpowiednich mikroelementów, dozować, potem znowu sprawdzać ICP, potem znowu dozować, znowu kontrolować itd. 

Jeśli Dupla wychodzi drogo, może warto poszukać innej tańszej soli. 

 

Właśnie dałeś kolejnego posta.

 

 

Za takie podejście moim zdaniem należy się ban, ale nie ja decyduję. A skoro Cię stać i nie masz ochoty  i czasu to polecam Ci zlecenie prowadzenia zbiornika zewnętrznej firmie. Za odpowiednią opłatą będziesz miał to GÓWNO z głowy...

Dzieki.......wiem co robic........jest ok

 

Wlasnie,kupilem i zalalem za duze...teraz nie mam czasu i ochoty - przestalem podmianiac wode i  co......twarde zaczely rosnac a miekie.....chwasy tez powoli rosna.

Przed   ostatni  raz wymienialem wode 2 miesiace temu i co na to biologia powie ???? dla tego sie pytalem co jest ?? ale jak zwakle. ..czepianie sie nie na temat paru jelopow...na co mnie stac na co nie ........ nie na temat ...........dla tego flustracja........


ttttttttooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, Diodon napisał:

Dzieki....jak nie wiemy co to podmieniamy dalej....i o taka odpowiec mi chodzilo - podmiany i ok.

 

Dzieki.......wiem co robic........jest ok

 

Wlasnie,kupilem i zalalem za duze...teraz nie mam czasu i ochoty - przestalem podmianiac wode i  co......twarde zaczely rosnac a miekie.....chwasy tez powoli rosna.

Przed   ostatni  raz wymienialem wode 2 miesiace temu i co na to biologia powie ???? dla tego sie pytalem co jest ?? ale jak zwakle. ..czepianie sie nie na temat paru jelopow...na co mnie stac na co nie ........ nie na temat ...........dla tego flustracja........

Kolego, sam napisałeś wcześniej że nie stać Cię na tak częste podmiany. Kolejna sprawa to brak kultury i w dodatku liczysz na pomoc innych użytkowników. Skoro jest problem z koralami to może pokaż to swoje "gówno".

Jak coś się robi od niechcenia to później tak wychodzi. Skoro nie ma chęci ani zapału to nic z tego nie będzie.

 

ps. w polsce też można zarobić dobre pieniądze przy odrobinie chęci i umiejętności, więc może jak sezon ogórkowy się skończy to znajdziesz czas żeby zająć się akwarium.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Wiciak napisał:

Kolego, sam napisałeś wcześniej że nie stać Cię na tak częste podmiany. Kolejna sprawa to brak kultury i w dodatku liczysz na pomoc innych użytkowników. Skoro jest problem z koralami to może pokaż to swoje "gówno".

Jak coś się robi od niechcenia to później tak wychodzi. Skoro nie ma chęci ani zapału to nic z tego nie będzie.

 

ps. w polsce też można zarobić dobre pieniądze przy odrobinie chęci i umiejętności, więc może jak sezon ogórkowy się skończy to znajdziesz czas żeby zająć się akwarium.

gosciu..poprostu sie odwal jak nie masz pojecia co wiecej sumplementowac.

Przypominam,ze to jest pytanie wyjsciowe a ile gostek zarabiasz.....to se zarabiaj mnie to wiesz ile obchodzi

 

Edited by Diodon (see edit history)

ttttttttooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, Diodon napisał:

gosciu..poprostu sie odwal jak nie masz pojecia co wiecej sumplementowac.

Przypominam,ze to jest pytanie wyjsciowe a ile gostek zarabiasz.....to se zarabiaj mnie to wiesz ile obchodzi

 

Nikt nie jest tutaj wróżką. Pokaz zbiornik i podaj DOKŁADNE PARAMETRY wody a nie - w normie, prawidłowe itd.

inaczej nikt nie da Ci żadnej rady poza podmianami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pokaze Tobie zbiornika i tyle....................Mowie tylko Wam wszystkim !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! za 2 miesiace nie podmieniam wody i wszystko lepiej rosnie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nie rozumiesz ?????????? moze by sie tak towarzystwo zainteresowalo jak ja olewajac moja 13000€ warta inwestycje olewam a wszystko rosnie !!!!!!!!!!!!! bez podmian !!!!!!!!!! i po co chcesz moje akwa ogladac ????

Parametry dalem w poczatkowych postach.

 

Edited by Diodon (see edit history)

ttttttttooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minut temu, Diodon napisał:

gosciu..poprostu sie odwal jak nie masz pojecia co wiecej sumplementowac.

Przypominam,ze to jest pytanie wyjsciowe a ile gostek zarabiasz.....to se zarabiaj mnie to wiesz ile obchodzi

Widzisz kolego tutaj już Tobie napisałem gotowca a Ty się czepiasz , wyślij próbki wody do Tritona , zrobią pełną analizę i dadzą Tobie rozpiskę co i jak masz suplementować , każdy biotop jest inny , rób testy co miesiąc minimum co miesiąc i będziesz dostawał porady co i jak .

 

2 minuty temu, Diodon napisał:

Nie pokaze Tobie zbiornika i tyle....................Mowie tylko Wam wszystkim !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! za 2 miesiace nie podmieniam wody i wszystko lepiej rosnie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nie rozumiesz ?????????? moze by sie tak towarzystwo zainteresowalo jak ja olewajac moja 13000€ warta inwestycje olewam a wszystko rosnie !!!!!!!!!!!!! bez podmian !!!!!!!!!! i po co chcesz moje akwa ogladac ????

Hahahaha ej Ty wogóle masz jakiś zbiornik ? Skoro wszystko tak jest super to po co wogóle się nas pytasz o zdanie . Mam dla Ciebie radę idź do psychiatry .

Share this post


Link to post
Share on other sites

rozumiem,ze ty juz u psychola jestes stalym pacjentem...............pokazuje Wam,ze 2 miechy nie podmienialem wody i to jest ciekawe zagadnienie przemyslec jak to moze byc a Ty palo  do psychiatry mnie posylasz ?????? czytaj ze zrozumieniem i popatrz na fotki jak zyje akwarium,ktore od 2 miesiecy nie widzialo nowej soli i wody...a tak robie juz od 15 miesiecy............potraktoj to jako ciekawostke i h wam w d czy mnie na to stac..........kapito.

 

 

https://zapodaj.net/80f04a3ced286.jpg.html
https://zapodaj.net/c8891a057f717.jpg.html
https://zapodaj.net/7cc4300caf90e.jpg.html
https://zapodaj.net/7f1bae9c7b57c.jpg.html
https://zapodaj.net/86dad5f229ded.jpg.html
https://zapodaj.net/cad5dffe7b578.jpg.html
https://zapodaj.net/cb709605724e7.jpg.html
https://zapodaj.net/57a750dcbd781.jpg.html
https://zapodaj.net/479aefe38edc4.jpg.html
https://zapodaj.net/84ba86d638a46.jpg.html
https://zapodaj.net/97e6d3b99b946.jpg.html
https://zapodaj.net/310713394b1ec.jpg.html
https://zapodaj.net/8cc79bf95b237.jpg.html
https://zapodaj.net/3e10b7caa9eaa.jpg.html
https://zapodaj.net/5e1d0d3fffa5a.jpg.html
https://zapodaj.net/1318a0ca2a3ba.jpg.html

 

Edited by Diodon (see edit history)

ttttttttooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak jak mnie towarzych z kasy rozlicza a nie potrafi odpowiedziec na zadane pytanie to chyba jasne.

HAha....lubie kogos zaintregowac a potem zrowokowac,bo wtedy wiesz ja kim masz do czynienia....chyba jednak odrobina zazdrosci bieze gore....

Co chwile to jelob...z 10 litrowym sloikiem ,tak juz macie na tym forum ??

Edited by Diodon (see edit history)

ttttttttooooooooo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuję  nie karmić Tro... Nie chce słuchać, albo usłyszeć to niech sam się buja ze swoim akwarium.


Pozdrawiam,

Norbert

1d86b53c10113aeb103b8479a70f4e57u1540a1381.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Terms of Use.