dale Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 8 godzin temu, mufti napisał: Marku, na prawdę szczerze Ci powiem jak to jest z urządzeniami elektronicznymi do zbiorników. Żadne nie jest wodoszczelne, a zwłaszcza odporne na sól morską. Choćbyś nie wiem, kupował profiluxy, apexy, skalary, czy inne iksy, albo aquatreki, to zawsze jest to urządzenie wrażliwe na sól morską i zawilgocenie. Jeśli już nie bezpośredenio, to np. kapilarnie po kablach pomiarowych, zasilających itp. Po to się robi tzw. suchą część. Choć np. sterowniki popularnych jecodów wiele osób trzyma naklejone na sumpy i działają długo po gwarancji. Odpowiem przykładem, produkt jest na rynku od iks czasu, obudowa rdzewieje od początku produkcji, wiadomo że produkt powinien być jak najbliżej sumpa, po kilku latach sprzedaży produktu, wchodząc do jednego sklepu, widzę stos tych hi-endowych, najwyższej klasy produktów, pordzewiałych, leżących w kącie. Bo a to elektronika padła, a to pompa się wieszała, a to pordzewiało ... Czy na prawdę takim problemem było by zrobienie obudowy z tworzywa? Dołożenie kolejnej warstwy lakieru na płytki? Drugi przykład, bawię się obecnie drukarkami 3d i trochę wędkuję, zarówno drukarka ma polskie menu i "spolszczony" soft, jak i tania, chińska echosonda. Dlatego, jako potencjalny klient, wybiorę inną firmę, która mnie, jako polskiego klienta będzie szanowała. Do tego stopnia że poświęci się i wprowadzi jednak polską wersję produktu. Samo opowiadanie jaki to sukces za oceanem się zrobiło, czy jakim genialnym biznesmenem się jest, nie robi na mnie wrażenia. Bardzo chętnie przyznam że się myliłem, jeśli kiedyś znajdę produkt który będzie mi jakościowo odpowiadał. Poważnie. Na przykład lampę w typie połączonego maxpecta recurve i etherala, w wersji hybrydowej, żeby nie było za łatwo :). Oczywiście z polskim menu. A pamiętasz nasze rozmowy na temat ARM? I problemów z nim? Też się nie udało ich rozwiązać. Dlatego powstał nowy produkt. Szanuję że wyciągnąłeś wnioski i zrobiłeś coś lepszego. Dobrze również że nie ukrywasz jego dokładności oraz faktu iż do precyzyjnych pomiarów wymaga b. drogich elektrod i warunków laboratoryjnych. To jest uczciwe podejście. Moi drodzy, kiedyś użytkownik samochodu sam sobie regulował zapłon czy zawory, dziś dostaje produkt, gdzie na czerwono ma ostrzeżenie żeby nie pić płynu do akumulatora. Niestety obecnie producent musi myśleć za użytkownika, produkt musi być idiotoodporny. Dla mnie musi być przyjazny w użytkowaniu i niezawodny. Musze być go pewnym. Im mniej skomplikowany, tym mniej rzeczy może pójść nie tak. Na przykład, dlatego unikam wszystkiego co do działania wymaga internetu - oczywiście tam, gdzie nie jest on podstawą działania. Cytuj 125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT, Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atk Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 Czytam... Czytam... I stwierdziłem, że też się dołączę... Jestem szczęśliwym lub nie posiadaczem sprezentowanego od lipca 2020 zestawu kh lab. Czego oczekiwałem? Stabilnego pomiaru kh, sondy temperaturowej która ostrzeże mnie gdy temp przekroczy określony zakres, 4 wydajnych dokładnych pomp, sterowania i urządzenia które będzie zarządzane przez WiFi a najlepiej w chmurze. Co otrzymałem? Sprawny monitor temperatury, który powiadamia mnie na maila po przekroczeniu zakresu min/max, 4 pompy które są stabilnie, niestety nie ciche, urządzenie które aby podłączyć do chmury spędziłem kilka h na telefonie z supportem PS - ale dzięki temu działa bezproblemowo w chmurze (nadmienię że działam w it od ponad 15 lat i nie obce mi jest działanie sieci, programowanie mikro kontrolerów, elektronika etc... A jednak schemat działania i wgrywanie firmware w kolejnych wersjach wg mnie nie jest dla "Kowalskiego" z ulicy). Nie zaobserwowałem dotychczas aby nie działało... Faktycznie też mogę napisać... Dziwne a u mnie działa... Nie resetuje się, nie gubi sieci, pomiarów, ustawień etc. Po prostu działa... Ale... Czego jako zwykły użytkownik oczekiwałem? Że wyciągnę z pudełka, podłącze, skalibruje, zaloguje do chmury i będzie działać... Że jako urządzenie stworzone przez Polaków będzie dopracowane i w pełni po polsku. Że rodacy będą dumni i szczęśliwi że otrzymują produkt kompletny i polski... Niestety rzeczywistość nie jest taka kolorowa. Nie rozumiem... Nie rozumiem dlaczego... Dlaczego nie można zadbać i dopracować w szczegółach super produktu, aby nawet prosta chmura była w pełni spolszczona... A co do pomiaru KH to umieszczę osobny wpis bo tutaj mały elaborat się szykuje... A muszę odwieźć dziecko do przedszkola... Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mem_phis Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 co do jezyka polskiego - bo mi go akurat nie brakuje i żaden z innych sprzętów, które używam go nie ma (maxspect, read sea) to ja bym tylko chcial zeby to dzialalo, tak malo jestem wymagajacy ale inną sprawą jest, że producent jest polski, dużo do przetłumaczenia tam nie ma i pomimo, że nie jesteśmy ważnym rynkiem zbytu to na pewno by to ładnie wyglądało. Aczkolwiek ja bym 100x bardziej wolał, żeby oprogramowanie na telefon i w chmurze, było dopracowane na 100% po angielsku (a nawet koreańsku - niż jako tako ale też po polsku. Na razie jest jako tako po angielsku Dzisiaj wracam do softu z ktorym otrzymalem kore i jutro ma zostac wysalny do mnie kolejny egzemplarz a ten wraca na serwis. Stay tuned... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 20 godzin temu, dale napisał: Pozwolę sobie zacytować fragment instrukcji z lampy... i nie komentowac więcej. A klientem chciałem zostać lata temu - kiedy rozmawialiśmy o plskim menu w urządzeniach. @dale Widzisz, przez Ciebie nie mogę dotrzymać słowa że już się do Twojej wypowiedzi nie odniosę.. ;-) Powiedz, czego nie rozumiesz w tym co zacytowałeś? Dzień bez Twojego komentarza w każdym wątku dotyczącym Pacific Sun to dzień stracony (dla Ciebie jak widzę). Fragment instrukcji zacytowany przez Ciebie: Obudowa lampy wykonana jest z proszkowo malowanej stali nierdzewnej jednak nie gwarantuje to wodoszczelności lampy a obudowa narażona na regularne zachlapanie/wysoką temperaturę może ulec zniszczeniu. Coś jest dla Ciebie niedopuszczalnego w powyższym stwierdzeniu/zdaniu? Uważasz że to normalna sytuacja w której lampa regularnie jest zachlapywana wodą morską ? Jak powiesisz lampę 5cm nad wodą tuż nad cyrkulatorem który zasysa powietrze(np. podczas podmiany wody choć nie tylko) i tworzy pianę na wodzie to w górę nad powierzchnią tworzą się tysiące pęcherzyków powietrza które działając długotrwale mogą zniszczyć KAŻDY rodzaj materiału(poza plastikiem)... Jednak to wg Ciebie dyskryminuje produkt i czujesz się w obowiązku aby wytknąć to jako niedopuszczalne niedbalstwo... Ubolewam że masz DIY Hybrydę - skoro robiłeś sam, zapewne ma strefę suchą, mokrą i itd - gdybyś jednak miał którąś z poniższych lamp to mogłoby się okazać że inni producenci również mają wyłączenia z gwarancji w przypadku zachlapania/uszkodzeń od soli na obudowie i wielu z nich wymusza minimalny odstęp od powierzchni wody(co jest samo przez się rozumie gdyż jeśli lampa zawieszona jest na prawidłowej wysokości - to nie ma możliwości aby była narażona na regularne zachlapywanie Więc po kolei. Poniżej przedstawię kilka firm znanych na rynku które również przestrzegają przed możliwym uszkodzeniem lampy w wyniku za niskiego montażu nad lustrem wody - przyczyną są te same, mimo że materiały z których są wykonane - różne. 1. Firma ATI LED Powermodule(flagowy model, wykonany dużo lepiej niż Sunpower i dużo bardziej szczelny), instrukcja do lamp T5 - lampy wykonane z Aluminium malowanego proszkowo (wybacz że po angielsku ale w internety na pewno jesteś dobry to google translator i dasz radę): https://atiaquaristik.com/de/wp-content/uploads/2089/03/UserManualLEDPMWiFi.pdf Cytat: The fixtures must be permanently installed with the specified minimum distance of 20 cm from the water surface above the aquarium. The fixture may not come into contact with water, this must be guaranteed. The T5 LED hybrid light is designed for the operation of open aquariums indoors. Do not operate in closed covers or within other enclosures. 2. Firma Giesmann - link do instrukcji: https://www.giesemann.us/files/giesemann/downloads/public/manuals/MATRIXX-MATRIXX DIMTEC_D_E.pdf Lampy wykonane z aluminium, malowanego proszkowo. Cytat: The lamps are made from saltwater-resistant aluminium and are partly furnished with a high-quality powder-coat finish. To keep the housing clean and light surfaces clear, they should be wiped regularly with a damp cloth. Please note that salt deposits must be removed immediately, otherwise even high-quality surfaces will be damaged over time. Failure to maintain the lamps will result in loss of warranty. The lighting should be secured a minimum distance from the water surface and must never be operated under water. It must not be placed on the edge of the aquarium, nor should it be installed in or behind any form of lining or covering. The lamps and the electrical operating devices must be protected from direct contact with splash water. 3. Firma Ecotech, lampy Radion. Aluminium plus plastik - linkt do manuala poniżej: https://ecotechmarine.com/wp-content/uploads/2017/09/Radion_G4_QSG.pdf Mounting the Radion XR30 or XR15 less than 9 inches above the water may expose the fixture to excessive moisture or contact with water. Water damage is not covered under warranty. 4. GHL Mitras Cytat: "Make sure to place the device away from splashing water, moisture or other liquids." No water must enter the luminaire through the ventilation slots. Salt deposits must be removed immediately. Please note that improper or neglected care may result in damage not covered by the warranty." To bogatszy o tą wiedzę zapewne dostarczyłem Ci rozrywki na cały weekend - czekam na Twoje emocjonalne i pełne zapału wypowiedzi na forum np. ATI czy Giesmanna... ;-) Nawet nie chce mi się odpowiadać że wiele bzdur i nieprawdziwych informacji które powielasz - np. widzisz - cała elektronika w naszych produktach zabezpieczona jest specjalnymi lakierami(dzięki czemu nawet w zamkniętych szafkach nie ma dla nie ryzyka zbyt dużej wilgotności).. Ale nie - Ty przecież wiesz swoje... Mamy zrobić 1.6m obudowę z tworzywa? Tak widzisz? Czy może z jakiego innego materiału? Widziałeś jakieś plastikowe lampy T5 nie mówiąc o hybrydach? .. Ale nie... Czekaj, przecież to jest tak że Ty nawet któreś z tych lamp mogłeś mieć! A przecież najwięcej zawsze wypowiadasz się na temat produktów z którymi nie miałeś do czynienia :-) Postaram się już nie wchodzić z Tobą w dyskusję, też się postaraj. Będzie łatwiej. Przemek Cytuj pozdrawiam Przemysław Cybulskiwww.Pacific-Sun.eu Home for advanced technology Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Roman.P Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 A wydawało mi się że temat dotyczy komputera KH Cytuj Pozdrawiam. Roman (Dawniej BAU) 150x50x50, sump 120 l,+zbiornik techniczny 80 l, oświetlenie-ledy Cree 108W + 2x 54W t5, Aqua Nova 6500, 1xJVP 102+jebao 40,odpieniacz stożek made in sebastek i cała reszta zalane 10.02.2011. Obecnie prawie fisch only Nigdy się nie tłumacz, przyjaciel tego nie potrzebuje a wróg nie zrozumie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atk Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 Odnosząc się do komputera kh... Nim otrzymałem w prezencie zestaw kupiłem sobie u znanego polskiego dostawcy najtańsza sonde ph za jakieś 75 pln... Jako ta druga do pomiaru ph w zbiorniku, moje zdziwienie było olbrzymie, gdy wszędzie opisywana w dokumentacji super dokładna sonda dostarczana do kh lab okazała się być ta najtańsza. W dokumentacji wszędzie zdjęcia są sondy polskiego producenta która kosztuje około 280pln, a tutaj zwykła najtańsza czarna... Na infolinii serwisowej Pan powiedział że zmieniono sondy gdyż tamte były mniej dokładne a to się tylko wydaje i że te są również super hiper oh i ah... Ok czas na kh lab... Podłączenie, kalibracja... Reset ustawień punktu odniesienia i pomiar = 9.8. Pomiar referencyjny mała Hanka 7.9 więc ustawiam referencje i kolejny pomiar 7.94... Wow będzie super ...Ale pomiary co 2h i 24h później wynik 6.5. Panika... Robię pomiar Hanka 7.8. Więc ponowna kalibracja reset do domyślnych... Ustawienie referencji pomiar kh lab 7.5...po czym po kolejnych 24h 5.6 znów panika i telefon na support. Informacja że kh lab jest nowy i wężyki muszą się ułożyć etc i że początkowo sonda będzie głupiec i mam dać z 2 tyg normalnej pracy, niech się wszystko dotrze... Po miesiącu z powodu braku czasu od nowa reset, kalibracja, referencja i woow jest ok... Na 3 dni potem znów spada... Telefon na support (muszę pochwalić bo sprawnie i bezproblemowo) okazało się, że w chmurze wzięło jakiś dziwny przelicznik i resetowali z poziomu serwisowego... Pochodzilo dobrze z tydzień i znów wyniki rozjechane... Mam kh lab 7 miesięcy... Nie udało mi się go zmusić do prawidłowego działania na dłużej niż 1 tydzień... Nauczylem się nie mierzyć i patrzeć na kondycję korali... Przez to że nie mam czasu na zabawy w ciągle resety i kalibrację to po prostu odpuściłem... Rozumialbym gdyby trzeba było robić kalibracje co miesiąc... Co dwa... Wg mnie głupieje tutaj od początku sonda ph no wężyki już się dotarły... Zamówię zapewne nowa najtańsza sonde i zobaczymy... Będę najwyżej męczył support. Dookoła mówili sprzedaj ten "pasyfik" i kup nowe lepsze rozwiązanie... Darowanemu koniowi się nie zagląda... Z drugiej strony z tego co wiem kupowane na promo za jakieś 2700 pln a dziś warte może z 2200 nie dostanę czujnika temp, 4 w miarę precyzyjne pompy i pomiar kh za te pieniążki... Czas pokaże... Marzy mi się sprawne i stabilne kh lab, gdzie po 2 tyg pracy zrobię badanie Hanka i niech będzie różnica 0.2...0.3 kh. Póki co jest na minusie jakieś 2.5... Może inaczej... Pytanie do @Przemek - co robię nie tak...? Co nie działa jak powinno lub co powinienem zrobić aby mieć sprawne i stabilne kh lab na dłużej niż tydzień? Aktualnie zaskakujące jest to, że robię reset referencji i daje mi pomiar 9.7, ustawiam referencje 8.1 i nastepny pomiar 30 minut pozniej mam 7.4. Reagent rozrabiam wg wagi, pojemnik zamknięty i postawiony na mieszadło magnetycznym które pracuje stale i miesza reagent. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mem_phis Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 (edytowane) Godzinę temu, atk napisał: i nastepny pomiar 30 minut pozniej mam 7.4 jak Ty mnie wystraszyles..... jakos tydzien temu ustabilizowaly mi sie pomiary zrobilem kalibracje pomp ponowna (po "dotarciu" wezykow), juz mi sie nie chcialo ponownie skalibrowac sondy, jako ze wyniki podawane byly poprawnie, 3 dni sprawdzalem salifertem bylo ok, wyniki z kh lab sa stabilne, wiec o tym problemie jakby zapomnialem zeby go monitorowac. Pobieglem wlasnie po przeczytaniu Twojego postu w panice robić test. Bo u mnie nie dosc ze kore cierpi na swoje dolegliwosci to jeszcze steruje reaktorem, wiec te wahania u mnie faktycznie moglyby byc bardzo duze. Ale salifert na szczescie potwierdzil ze wynik trzyma sie normy..... - czyli conajmniej tydzien chodzi, podajac dobre wyniki. Godzinę temu, atk napisał: kupiłem sobie u znanego polskiego dostawcy najtańsza sonde ph za jakieś 75 pln też znalazłem to tydzień temu przypadkiem na allegro i to był dodatkowy duży impuls, żeby jednak próbować dalej. Bo teraz wymiana sondy z powodu jej awarii nawet 4x w roku wychodzi tyle co zakup ze stronki PS (na ktory bylem juz gotowy przy zakupie sprzetu), wiec poki pomiary robi poprawnie i jedynie ryzykuje ze mi wypadnie w ciagu doby test czy 2 a sonda podziala tylko 3-6m - to nie ma tragedii, moge testowac dalej - poza tym drogi PS - przebitka z 800% (liczac jakas cene hurtowa 50zl) to taki rozbój w biały dzien (podobnie jak cena zawiesia do lampy, które jest identyczne z dostępnym za 25zł w OBI ) Godzinę temu, atk napisał: Z drugiej strony z tego co wiem kupowane na promo za jakieś 2700 pln a dziś warte może z 2200 nie dostanę czujnika temp, 4 w miarę precyzyjne pompy i pomiar kh za te pieniążki... to dokladnie o tym juz wczesniej pisalem, ze to byl jeden z DUZYCH plusow - tylko co z tego skoro u Ciebie np. nie działa? Tak po prawdzie, masz w tym momencie 7 kanalowa pompe dozujaca z miernikiem temp i PH (a to i tak jest dobra cena! tylko pod warunkiem ze chciales taki zestaw, a nie taki co jeszcze mial sprawdzac KH). Przetrzepalem troche neta i nie znalazlem za bardzo alternatywy nawet z gatunku "duzo drozej ale dziala". Godzinę temu, atk napisał: co robię nie tak...? No to jako doświadczony, darmowy, tester sprzętów PS może coś podpowiem żeby wyniki byly w tak krótkim czasie do bani to opcje mogą być następujące 1 - walnięta sonda PH - prosty temat - masz 2 plyny kalibracyjne, wloz do 4.0 - zobacz jaki jest odczyt, wyplukaj wytrzyj, wloz do 7.0 patrz jaki odczyt skoro kalibrowales niedawno powinno sie w miare zgadzac. Nie zgadza sie no to sonda. Jezeli masz druga to podmien i sprawdz jak tamta wskazuje. 2 - Jezeli sonda jest ok, mieszadlo mowisz ze dziala, to zostaje juz tylko opcja pomp dozujacych - mozesz wykonać test (nie kalibracje) kazdej z pomp po kolei i sprawdzic czy po tescie wynik odpowiada temu co wpisales w kalibracje, jezeli nie to wiesz ktora pompa jest wadliwa - sprawdz wzrokowo rurki, czy w ktorejs nie widac powietrza, badz cofnietego plynu. Wtedy wyniki beda sie rozjezdzaly - w ramach testu, jezeli wylapiesz ze ktoras pompa przeklamuje, zamien glowice z jedna z glowic z pomp dozujacych 4-7 (ponowna kalibracja itp) - mozesz podmienic nawet za glowice od reagentu pomimo innych srednic - ja tak robilem (tylko na "niewygrzanej" rurce i mi sie wynik po paru dniach rozjechal) - dokladnosc jest troche mniejsza ale to dziala i wyniki powinny byc w miare stabilne 3 - jezeli pompy ok, sonda ok - to mieszadlo nie dziala Ja tak na oko (jezeli to nie problem softu) obstawialbym ze w ktorejs rurce cofa sie plyn przez co za kazdym razem dozowana jest inna dawka i wynik sie rozjezdza. Poza tym gratuluje cierpliwosci - ja bym to juz dawno spakowal i wyslal na gwarancji, niech testuja czemu tak sie dzieje HA - to teraz sie okazuje, ze nie tylko jestem darmowym testerem ale i pomoca techniczna Edytowane 2 Lutego 2021 przez mem_phis (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 2 godziny temu, atk napisał: Odnosząc się do komputera kh... Nim otrzymałem w prezencie zestaw kupiłem sobie u znanego polskiego dostawcy najtańsza sonde ph za jakieś 75 pln... Jako ta druga do pomiaru ph w zbiorniku, moje zdziwienie było olbrzymie, gdy wszędzie opisywana w dokumentacji super dokładna sonda dostarczana do kh lab okazała się być ta najtańsza. W dokumentacji wszędzie zdjęcia są sondy polskiego producenta która kosztuje około 280pln, a tutaj zwykła najtańsza czarna... Na infolinii serwisowej Pan powiedział że zmieniono sondy gdyż tamte były mniej dokładne a to się tylko wydaje i że te są również super hiper oh i ah... Ok czas na kh lab... Podłączenie, kalibracja... Reset ustawień punktu odniesienia i pomiar = 9.8. Pomiar referencyjny mała Hanka 7.9 więc ustawiam referencje i kolejny pomiar 7.94... Wow będzie super ...Ale pomiary co 2h i 24h później wynik 6.5. Panika... Robię pomiar Hanka 7.8. Więc ponowna kalibracja reset do domyślnych... Ustawienie referencji pomiar kh lab 7.5...po czym po kolejnych 24h 5.6 znów panika i telefon na support. Informacja że kh lab jest nowy i wężyki muszą się ułożyć etc i że początkowo sonda będzie głupiec i mam dać z 2 tyg normalnej pracy, niech się wszystko dotrze... Po miesiącu z powodu braku czasu od nowa reset, kalibracja, referencja i woow jest ok... Na 3 dni potem znów spada... Telefon na support (muszę pochwalić bo sprawnie i bezproblemowo) okazało się, że w chmurze wzięło jakiś dziwny przelicznik i resetowali z poziomu serwisowego... Pochodzilo dobrze z tydzień i znów wyniki rozjechane... Mam kh lab 7 miesięcy... Nie udało mi się go zmusić do prawidłowego działania na dłużej niż 1 tydzień... Nauczylem się nie mierzyć i patrzeć na kondycję korali... Przez to że nie mam czasu na zabawy w ciągle resety i kalibrację to po prostu odpuściłem... Rozumialbym gdyby trzeba było robić kalibracje co miesiąc... Co dwa... Wg mnie głupieje tutaj od początku sonda ph no wężyki już się dotarły... Zamówię zapewne nowa najtańsza sonde i zobaczymy... Będę najwyżej męczył support. Dookoła mówili sprzedaj ten "pasyfik" i kup nowe lepsze rozwiązanie... Darowanemu koniowi się nie zagląda... Z drugiej strony z tego co wiem kupowane na promo za jakieś 2700 pln a dziś warte może z 2200 nie dostanę czujnika temp, 4 w miarę precyzyjne pompy i pomiar kh za te pieniążki... Czas pokaże... Marzy mi się sprawne i stabilne kh lab, gdzie po 2 tyg pracy zrobię badanie Hanka i niech będzie różnica 0.2...0.3 kh. Póki co jest na minusie jakieś 2.5... Może inaczej... Pytanie do @Przemek - co robię nie tak...? Co nie działa jak powinno lub co powinienem zrobić aby mieć sprawne i stabilne kh lab na dłużej niż tydzień? Aktualnie zaskakujące jest to, że robię reset referencji i daje mi pomiar 9.7, ustawiam referencje 8.1 i nastepny pomiar 30 minut pozniej mam 7.4. Reagent rozrabiam wg wagi, pojemnik zamknięty i postawiony na mieszadło magnetycznym które pracuje stale i miesza reagent. Pozdrawiam Odpowiem krótko . Mam nadzieję że tak samo obszernie opisałeś to wszystko do supportu - niestety na podstawie Twoich danych tutaj nie jestem w stanie stwierdzić z kim rozmawiam ani nawet o jakim urządzeniu(ID, email) piszemy. To tak jakbyśmy badali ślepego przez telefon . Nie wiem czy o Twojej aktualnej sytuacji support wie czy nie. Jeśli nie - to na pewno się nie dowie, bo nie czytają for akwarystycznych celem supportu technicznego... W instrukcji wyjaśniamy że w pierwszym okresie używania dozownika (około dwóch tygodni) urządzenie nie powinno być nastawione w tryb kontroli gdyż wyniki (do czasu "ułożenia się" sondy ph i "wyklepania" wężyków) mogą być obarczone marginesem błędu. Dodatkowo nie piszesz nic o wymoczeniu sondy pH przed pierwszym użyciem - przez minimum 24h. Bez tego pomiar na sondzie będzie nie precyzyjny i widać to dobrze gdy kalibrujemy sondę ponownie po kilku/kilkunastu dniach(zazwyczaj wskazuje ona dużo wyższe pH niż płyn referencyjny w którym ją kalibrujemy). Nie wiem, być może Twoja sonda jest wadliwa - wtedy wymieniana jest przez serwis na nową. Ale tak jak powiedziałem - mam nadzieję że taka sama porcja informacji dotarła do serwisu który - czego jestem pewien - dopóki nie rozwiąże sprawy - nie zamyka ticket w naszym systemie. Nie widzę żadnego takiego od osoby którą mógłbym skojarzyć z użytkownikiem z Torunia, trudno jest mi cokolwiek powiedzieć. Testy wykonywane jeden po drugim NIGDY nie dadzą dokładnie takie samego wyniku jak testy robione w określonym interwale (co godzinę). Wynika to z prostego faktu iż w czasie pracy głowic temperatura wężyka podnosi się = zmienia się jego elastyczność = tym samym zmienia się jego "wydajność". Widać wtedy ewidentny dryft w określonym kierunku z każdym kolejnym pomiarem. Jednak jak napisałem wyżej - jeśli ktokolwiek potrzebuje (lub ma pytania dotyczące konkretnego zagadnienia) wsparcia technicznego - to właściwym adresem jest serwis Pacific Sun. W Twoim wypadku - niestety mam za mało danych, to że reagent rozrabiany jest za pomocą wagi - to nie wszystko. Ważne aby woda była RODI(i faktycznie z 0 na TDS) gdyż w innym wypadku podczas rozrabiania reagenty z wodą - pierwsza reakcja zajdzie już w butelce z reagentem(Kore 7th będzie o wskazywał później wyższe niż rzeczywiste wskazania twardości wody - gdyż musiał zużyć więcej (słabszego) reagentu do procesu strącenia). Więcej reagenty = kHLab "myśli" że twardość jest wyższa Niewłaściwa prędkość mieszadła - powinien tworzyć się mały vortex jednak nie zbyt duży aby nie była sonda pH "na powietrzu". Również głębokość posadowienia sondy - około 10mm nad dnem komory. Ale myślę że takie szczegóły to już z chęcią wyjaśni support , proszę Cię o przesłanie mi danych Twojego urządzenia - ID oraz adres email z chęcią przejrzę jego logi. Jestem przekonany że jeśli jest teraz jak mówisz - to na zasadzie eliminacji kluczowych punktów(w zasadzie 4) jesteśmy w stanie znaleźć przyczynę takiej pracy. pozdrawiam Co do sondy pH - nie sądzę że otrzymałeś dokładnie taką samą sondę jaką kupiłeś u innego polskiego dostawcy. Mam y w ofercie sondy jonowymienne które wyglądają jak sondy pH za 8 USD a kosztują 80USD. Mamy również sondy z tzw. szybkim odczytem które nie różnią się w ogóle?(wyglądem) od sond kombinowanych(tych najtańszych) - a takimi nie są(widać ewidentnie szybkość reakcji sondy na zmianę ph). 25 minut temu, Przemek napisał: Może inaczej... Pytanie do @Przemek - co robię nie tak...? Co nie działa jak powinno lub co powinienem zrobić aby mieć sprawne i stabilne kh lab na dłużej niż tydzień? Aktualnie zaskakujące jest to, że robię reset referencji i daje mi pomiar 9.7, ustawiam referencje 8.1 i nastepny pomiar 30 minut pozniej mam 7.4. Reagent rozrabiam wg wagi, pojemnik zamknięty i postawiony na mieszadło magnetycznym które pracuje stale i miesza reagent. Pozdrawiam Czy od tego czasu rozrabiałeś nowy reagent? Jeśli jest tak duży odchył po ustawieniu reference - winna może być sonda lub prozaiczna sytuacja - np zasysane pęcherzyki powietrza (gdy woda pobierana jest z komory z odpieniaczem albo z dużym ruchem wody poprzez przegrodę)... To będzie również przekłamywać. Postępowałeś wg troubleshooting z instrukcji? Jak wyglądają rolki i wężyki na głowicy 1/2? Nie są czarne? Cytuj pozdrawiam Przemysław Cybulskiwww.Pacific-Sun.eu Home for advanced technology Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atk Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 @Przemek - dziękuję za odpowiedź... Tak jak pisałem powyżej do nikogo ani niczego nie mam pretensji i napisałem, że nie miałem czasu i zostawiłem tak jak jest... Niestety pracując nie jestem w stanie skontaktować się z supportem i po prostu odpuściłem. W temacie sondy, pisałem z supportem i zakładam, że nikt mnie nie okłamuje oraz że dostawca nie podmienił Waszej super sondy na najtańszą, natomiast można wierzyć lub nie absolutnie niczym się nie różnią. Wziąłem się za kh lab i właśnie robię ponowne kalibracje. Rolki nie są czarne, gdyż staram się średnio co 2 tyg (duży maintenance zbiornika) je czyścić izopropanolem. Powietrza w wężykach nie mam, ustawienie mieszadła na 120, sonda włożona prawie do końca - nie dotyka dna ani pchełki od mieszacza. ID urządzenia 463. Mam wrażenie, że w tym sofcie jest coś nie tak z wartością referencyjną i tak jak kiedyś support ją zresetował zdalnie to było przez jakiś czas ok. Spróbuje poświęcić w tygodniu więcej czasu i doprecyzować wszystko, ewentualnie na maila do supportu się odezwać... Póki co tak jak pisałem KH Lab jest dla mnie bardzo dobrym doserem płynów, monitorem temperatury, PH I KH na razie traktuje orientacyjnie. Dużo więcej daje mi obserwacja korali i pomiar małą hanką. Ps. reagent mieszam w RODI z TDS = 0. Sam produkuję wodę na filtrze 5u => węgiel => 1u => RO 100GDP => Sera silicate => Żywica Triton wymieniana co 3 mce. Na TDS za RO = 0, za wszystkim również 0. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mem_phis Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 10 minut temu, atk napisał: coś nie tak z wartością referencyjną A widzisz, zapomnialem! Wylacz to na czas szukania problemu. Ja tej funkcji nigdy nie użyłem - 1 rzecz mniej, która coś może mieszać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atk Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 @mem_phis - ale wg instrukcji supportu należy zresetować wartość referencyjna. Zrobić pomiar. Wpisać wartość referencyjna i dzięki temu kh lab oblicza współczynnik do finalnej kalkulacji kh. Jest jakiś numer z resetem i ponownym podaniem czy to powtórnym podaniem referencji. Ostatnio support resetował go zdalnie i przez jakiś czas było ok. Ostatnio... Chyba we wrześniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mem_phis Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 (edytowane) No wiec z tego co ja wyczytalem w instrukcji obsługi, to wartosc ref sluzy do poprawy dokladnosci pomiaru ale nie jest obowiqzkowa. U mnie od poczatku nie ma a wyniki sa poprawne. Musisz posprawdzac rozne opcje zeby wiedziec co i jak a i jeszcze jedno, zacznij od wgrania firmware dostepnego w cloud 1.8.5Xg33o Edytowane 2 Lutego 2021 przez mem_phis (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 18 minut temu, atk napisał: @Przemek - dziękuję za odpowiedź... Tak jak pisałem powyżej do nikogo ani niczego nie mam pretensji i napisałem, że nie miałem czasu i zostawiłem tak jak jest... Niestety pracując nie jestem w stanie skontaktować się z supportem i po prostu odpuściłem. W temacie sondy, pisałem z supportem i zakładam, że nikt mnie nie okłamuje oraz że dostawca nie podmienił Waszej super sondy na najtańszą, natomiast można wierzyć lub nie absolutnie niczym się nie różnią. Wziąłem się za kh lab i właśnie robię ponowne kalibracje. Rolki nie są czarne, gdyż staram się średnio co 2 tyg (duży maintenance zbiornika) je czyścić izopropanolem. Powietrza w wężykach nie mam, ustawienie mieszadła na 120, sonda włożona prawie do końca - nie dotyka dna ani pchełki od mieszacza. ID urządzenia 463. Mam wrażenie, że w tym sofcie jest coś nie tak z wartością referencyjną i tak jak kiedyś support ją zresetował zdalnie to było przez jakiś czas ok. Spróbuje poświęcić w tygodniu więcej czasu i doprecyzować wszystko, ewentualnie na maila do supportu się odezwać... Póki co tak jak pisałem KH Lab jest dla mnie bardzo dobrym doserem płynów, monitorem temperatury, PH I KH na razie traktuje orientacyjnie. Dużo więcej daje mi obserwacja korali i pomiar małą hanką. Ps. reagent mieszam w RODI z TDS = 0. Sam produkuję wodę na filtrze 5u => węgiel => 1u => RO 100GDP => Sera silicate => Żywica Triton wymieniana co 3 mce. Na TDS za RO = 0, za wszystkim również 0. a jaki Ty firmware w ogóle używasz? może to jakiś wiekowy jest skoro pół roku temu serwis się łączył.. Reference kH na pewno działa prawidłowo (we wszystkich używanych wersjach ) - ważne jednak aby w chmurze używać w miarę najnowszego firmware - jeśli chmura wspiera jakieś opcje a firmware nie - może być problem.. Cieszę się że Kore 7th jest wg Ciebie dobrym dozownikiem - ale jego główną funkcją jest pomiar kH i kontrola płynów balinga(czy wydajności reaktora wapnia jak u @mem_phis ) - i powinniśmy się skupić na tym aby to działało w pełni. Proszę prześlij mi jeszcze adres mejlowy na który jest przypisany do ID urządzenia i koniecznie skontaktuj się z serwisem - jestem przekonany że sprawa się szybko wyjaśni. 2 minuty temu, mem_phis napisał: No wiec z tego co ja wyczytalem w instrukcji obsługi, to wartosc ref sluzy do poprawy dokladnosci pomiaru ale nie jest obowiqzkowa. U mnie od poczatku nie ma a wyniki sa poprawne. Musisz posprawdzac rozne opcje zeby wiedziec co i jak Refernece kH służy do korekcji reagentu - jeśli zdarzy się że rozrobiony zostanie w niewłaściwych proporcjach i wynik kHLab odbiega od tego którego jesteśmy pewni(np. Hanki, test kropelkowego , test ICP itd) - to ustawiając kH referencyjne możemy "uratować" reagent i dozownik będzie pracował poprawnie. Widocznie użyłeś idealnie czystej wody i proporcji zgodnych w 100% z instrukcją - stąd pomiar w punkt Cytuj pozdrawiam Przemysław Cybulskiwww.Pacific-Sun.eu Home for advanced technology Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dale Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 @Przemek- przykro mi że tak to odbierasz, bo wyrażałem się negatywnie o różnych firmach bądź produktach. W takim np. Aquaforescie przypuszczam że straszą mną nowych pracowników Zauważ jednak że zwykle staram się wskazać co mi nie pasuje i co uważał bym za zmianę in plus. W ogólnym rozrachunku pozytywną dla produktu czy firmy. Ten fragment - przyznaję się - trafiłem przypadkowo bo rozważając zmianę lampy, szukałem innych konstrukcji na rynku, czy to pod kątem zakupu czy podpatrzenia rozwiązań do własnej konstrukcji. Przeglądałem instrukcję pod kątem sprawdzenia źródeł światła, prostoty obsługi, jej wymagań co do internetu czy choćby wspomnianego polskiego menu. Zaś uwaga o uszkodzeniu od wody rzuciła mi się przypadkowo. Ale wywołała z moje pamięci obraz nieszczęsnych dozowników, uszkodzonych i leżących w kącie sklepu. Wyglądały opłakanie. Przypomniała mi się lampa znajomego - kupiona jako uszkodzona - właśnie od wody. Naprawiona - świeci dalej. Przywołujesz ATI - ale one z tego co kojarzę robią obudowy z aluminium? A to raczej nie rdzewieje. owszem wyświetlacze w niektórych modelach padają po kilku latach. Zaś co do mojej hybrydy - świeci kilka ładnych lat, wisząc 15 cm nad lustrem wody. Jedyne co się zużyło, to wentylator nieco hałasujący i fornir - od temperatury podsechł z tyłu lampy. Ale mam ochotę ją zmienić bo moduły są dosyć stare, a i obecnie łatwiej mi kupić nową. Cytuj 125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT, Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atk Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 12 minut temu, mem_phis napisał: a i jeszcze jedno, zacznij od wgrania firmware dostepnego w cloud 1.8.5Xg33o Aktualnie: Kore 7th KH LAB, ID: Ostatnio aktywny: 2021-02-02 21:45:59, Kore7th 1.8.5Xg30a Boję się robić aktualizacje aby nic nie zepsula... Ale zobacze... Do odważnych świat należy... Aaa... I to jest coś co w it mi się mega nie podoba... Brak jakiegokolwiek changelog firmware... Wg mnie nie jest ciężko spisać co każde kolejne firmware poprawia i/lub naprawia i/lub ulepsza... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mem_phis Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 co ma popsuc, przeciez już Ci nie działa zmieniaj, rob te testy co Ci podeslalem i będzie wiadomo co sie dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atk Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 Upgrade zrobiony... sonda idealnie na ph4 i ph7... Referencja zresetowana... Płyn na nowo wymieszany 980ml RODI 0 TDS + 20ml reagentu = 1L @mem_phis na ile masz ustawione mieszadło? Leci test... 02.02.2021, 22:33 - KH: 9.35 Hanka 7.8 pobrana woda rowniez z sumpa, potwierdzone salifert em. Ustawiona referencja na 7.8, leci kolejny test Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 57 minut temu, atk napisał: Aktualnie: Kore 7th KH LAB, ID: Ostatnio aktywny: 2021-02-02 21:45:59, Kore7th 1.8.5Xg30a Boję się robić aktualizacje aby nic nie zepsula... Ale zobacze... Do odważnych świat należy... Aaa... I to jest coś co w it mi się mega nie podoba... Brak jakiegokolwiek changelog firmware... Wg mnie nie jest ciężko spisać co każde kolejne firmware poprawia i/lub naprawia i/lub ulepsza... w cloud zawsze podane jest co dany firmware zmienia/poprawia(dotyczy aktualnej wersji). Ale faktycznie wprowadzimy go razem z zapisami historycznymi. Cytuj pozdrawiam Przemysław Cybulskiwww.Pacific-Sun.eu Home for advanced technology Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atk Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 Pomiar KH Lab: 02.02.2021, 22:57 = 7.88 I niech się mierzy 6x dziennie... póki co jest zgodny z referencją - odstępstwo 0,08 dla mnie jest bezproblemowym błędem pomiarowym Hanki jak też KH Lab Będę obserwował i w miarę możliwości zdawał relację... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 Widziałem właśnie w cloud wyniki - są ok. Czy wcześniej jak podłączyłeś nową sondę - to pamiętałeś aby skalibrować obie? Mieliśmy w przeszłości kilka sytuacji że druga sonda wpływała na wyniki pierwszej - po wymianie sondy ustąpiło. Także dodałem do obserwowanych w panelu i będę monitorował . Zmieniłem Tobie godziny testów z 00:00 na 00:02 ;-) Cytuj pozdrawiam Przemysław Cybulskiwww.Pacific-Sun.eu Home for advanced technology Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
atk Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 8 minut temu, Przemek napisał: Ale faktycznie wprowadzimy go razem z zapisami historycznymi. To jest super rozwiązanie, które zapewne wielu ucieszy, zwłaszcza, że nie kosztuje nadzwyczajnie dużo pracy Dodatkowo widzę, że bardzo dużo cloudu zostało spolszczone względem ostatniej mojej wizyty, chyba, że wcześniej nie zauważyłem. To co w oczy kole i do pełni szczęścia jeszcze to: W menu: Rules - Reguły Jobs - Zadania My Lights Profile - Profile światła ? ATO Settings - Ustawienie automatycznej dolewki Automatuc Water Change - Ustawienie automatycznej podmiany W ustawieniach kanałów: First Dose time - Czas pierwszej dawki Manual dose - Dawka podana ręcznie (dawka ręczna) Stirrer - Mieszadło magnetyczne Calibration - Kalibracja Start Calibration - Uruchom kalibrację Measured liquid - Zmierzona ilość płynu (skalibrowane) Dosing Days - Dni dawkowania + przetłumaczenie dni (Monday - Poniedziałek, Tuesday - Wtorek ... itd) KH Lab Ustawienia: Aquarium capacity (l) - Pojemność akwarium (L) Reagent refill - Uzupełnij reagent Light Ustawienia i wszystko po angielsku ? Clean History (Windows application chart will be also cleaned) - Wyczyść historię ... Clean - Wyczyść ATO settings jest całe po angielsku Tak naprawdę niewiele potrzeba i powstanie jeszcze lepszy produkt, zarazem zakładam że to co powyżej nie jest problemem zaprogramowania/przetłumaczenia Bądźmy dumni, że jesteśmy polakami i swój język mamy 6 minut temu, Przemek napisał: Czy wcześniej jak podłączyłeś nową sondę - to pamiętałeś aby skalibrować obie? Tak, przy pierwszym kontakcie z supportem, Pan z pomocy technicznej pierwsze co zaznaczał, że każde podłączenie/wymiana sondy winna być zakończona kalibracją, że praca jednej sondy ma wpływ na oporność i parametry drugiej oraz całego układu stąd też obie kalibracje P.S. rozumiem, że 00:02, wyklucza problem zmiany dnia i reakcji na zmianę godziny? - dziękuję. P.S. 2 - czy parametr: Wysyłaj wartość pH #1, który się wyłączył ma jakiś wpływ na pomiary KH Lab lub czy to w czymś przeszkadza? P.S. 3 - czy ustawienie daty/godziny mogłoby iść z NTP - serwera czasu online ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek Zgłoś Napisano 2 Lutego 2021 Tłumaczenia idą powoli - w tej chwili na kilka języków w tym oczywiście na polski. Problemem jest to że 50% pracowników biurowych i IT mamy na zwolnieniach lekarskich/opiekach/pracy zdalnej ..(COVID rules) To nam rozjechało sporo terminów w tym roku i w zeszłym, aczkolwiek już dziś też widziałem że nowe tłumaczenia PL doszły - mam nadzieję że do piątku będzie to przetłumaczone w 100% łącznie z zaktualizowaną nową instrukcją. Na pytania: 1.Tak, musimy to podkreślić w instrukcji 2. Nie, nie powinno w niczym przszzkadzać 3. Można by tak zrobić - w tej chwili ustawiana jest strefa czasowa w menu. Dodam do TODO. Cytuj pozdrawiam Przemysław Cybulskiwww.Pacific-Sun.eu Home for advanced technology Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mem_phis Zgłoś Napisano 3 Lutego 2021 (edytowane) Mieszadlo mam ustawione na 150, domyslnie mialem na 145 I widze, ze zamiast testowac bez referencji dalej lecisz swoj sposob, a gdzies tu chyba juz Einsteina cytowalem.... Poza tym, jezeli masz dobrze skalibrowane pompy i sonde (a wyglada na to ze pompy nie) to wynik testu powinien byc w okolicach tego co mowi hanka a nie 1.5 dkh inny! Podanie referencji ma jedynie poprawic precyzje, a nie przekalibrowac sprzet. U mnie po kalibracji pomp i sondy wynik byl w okolicach 0-0.2 inny od saliferta i taki odchyłek trzyma cały czas (od momemtu dotarcia sie). Gdybym podal teraz referencje, to w teorii wyniki bylyby jeszcze blizsze saliferta. Ale ze salifert to test na oko, to rownie dobrze akurat wynik kh lab może być poprawny. A co do polskiego, change logow itp, to pewnie, czemu nie ale moze w pierwszej kolejnosci mozna by poprawic wszystkie mniejsze i wieksze bledy oprogramowania (nie dostaje powiadomień o przekroczeniu temp z czujnika, nie mam alarmow o skonczeniu sie plynow, pole refill reagentu samo zmienia wartosci - aktualnie mam kilka-kilkadziesiat ? Milionów ml plynu w butelce, restarty, bledy komunikacji itp. Itd.), a potem mozna dodawac te mniej potrzebne rzeczy jak wszystko już dziala jak powinno... Edytowane 3 Lutego 2021 przez mem_phis (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek Zgłoś Napisano 3 Lutego 2021 6 godzin temu, mem_phis napisał: Mieszadlo mam ustawione na 150, domyslnie mialem na 145 I widze, ze zamiast testowac bez referencji dalej lecisz swoj sposob, a gdzies tu chyba juz Einsteina cytowalem.... Poza tym, jezeli masz dobrze skalibrowane pompy i sonde (a wyglada na to ze pompy nie) to wynik testu powinien byc w okolicach tego co mowi hanka a nie 1.5 dkh inny! Podanie referencji ma jedynie poprawic precyzje, a nie przekalibrowac sprzet. U mnie po kalibracji pomp i sondy wynik byl w okolicach 0-0.2 inny od saliferta i taki odchyłek trzyma cały czas (od momemtu dotarcia sie). Gdybym podal teraz referencje, to w teorii wyniki bylyby jeszcze blizsze saliferta. Ale ze salifert to test na oko, to rownie dobrze akurat wynik kh lab może być poprawny. A co do polskiego, change logow itp, to pewnie, czemu nie ale moze w pierwszej kolejnosci mozna by poprawic wszystkie mniejsze i wieksze bledy oprogramowania (nie dostaje powiadomień o przekroczeniu temp z czujnika, nie mam alarmow o skonczeniu sie plynow, pole refill reagentu samo zmienia wartosci - aktualnie mam kilka-kilkadziesiat ? Milionów ml plynu w butelce, restarty, bledy komunikacji itp. Itd.), a potem mozna dodawac te mniej potrzebne rzeczy jak wszystko już dziala jak powinno... Nie do końca to tak działa jak piszesz z reference. Parametr ten jest punktem odniesienia dla dozownika który na podstawie kilku zmiennych które ma(wydajność pomp, pomiar z sondy pH, finalny wynik kH oraz teoretycznie prawidłowo wykonany roztwór reagentu) - jeśli odwrócimy obliczenia to na tej podstawie (jak dozer zna kh) - jest w stanie wyliczyć rzeczywiste( a nie założone) stężenie reagentu. Co do powiadomień - nie przychodzą mejle czy SMSy? Proszę wyślij takie info do naszego serwisu sprawdzą poprawność reguł na Twoim koncie. 7 godzin temu, mem_phis napisał: pole refill reagentu samo zmienia wartosci - aktualnie mam kilka-kilkadziesiat ? Milionów ml plynu w butelce Zalogowałem się na Twoje konto - zarówno z iMac(Safari), telefon(iOS) i Windows 10(Google, IE) - na wszystkich pokazuje prawidłowe dane - reagentu zostało na około 10 dni. Jakiej przeglądarki używasz? Możesz przesłać nam screnshot i więcej szczegółów? 9 godzin temu, atk napisał: Pomiar KH Lab: 02.02.2021, 22:57 = 7.88 I niech się mierzy 6x dziennie... póki co jest zgodny z referencją - odstępstwo 0,08 dla mnie jest bezproblemowym błędem pomiarowym Hanki jak też KH Lab Będę obserwował i w miarę możliwości zdawał relację... Podejrzałem dziś rano urządzenie - widać kHLab testuje poprawnie, na wykresie zapewne zauważysz że nad w nocy, nad ranem kH delikatnie rośnie - wiążę się to ze zwolnionym procesem kalcyfikacji szkieletów koralowców. W ustawianiach możesz podać w jakich godzinach świeci lampa a Kore 7th automatycznie przeliczy(z opóźnieniem) zmniejszone dawki na noc - choć na początku nie podawałbym % zbyt dużego zmniejszenia dozowania - może ok. 10-15% max. Cytuj pozdrawiam Przemysław Cybulskiwww.Pacific-Sun.eu Home for advanced technology Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mem_phis Zgłoś Napisano 3 Lutego 2021 (edytowane) Z tym reference to ciekawa sprawa. Sprawdzilem jeszcze raz instrukcje i polska i angielska i w miarę nic nie ma o reference, poza wytlumaczeniem co to znaczy, apka ani cloud nie wymagało podania tej wartości, ja nie chcialem "sugerowac" salifertem wynikow - więc może to była tylko moja dedukcja... a może gdzieś to w jakimś filmiku na yt było. Nieważne. Twój sprzet, więc wiesz najlepiej jak powinno być, poki u mnie działa jak jest, to na razie nie ruszam, w przyszlosci moze wprowadze jak będę miał pewny pomiar np. Hanka. Powiadomienia mam ustawione przez push - z kh dzialaja z temp nie A do braku plynow nie ma ustawień w chmurze, jest mozliwosc ustawienia powiadomienia w apce na telefonie (z której mamy nie korzystać), ale to też nie dziala. Aktualnie, chyba po zmianie oprogramowania, refill reagentu wróciło do normy, wcześniej było tak jak na screenie, na kazdej przegladarce tak samo. Ale wlasnie, jak jesteśmy na przegladarkach, to na kompie moge wejsc w details od temperatury, na komórce wyskakuje error (taka ciekawostka). A do supportu nie zgłaszam każdej pierdółki ktora znalazlem (chociaz akurat z ta temp. To w miarę istotne) bo nie chce odciagac ich uwagi od rzeczy istotnych, czyli niedzialajacego sprzętu. Jeżeli ogarniemy to, to wtedy sukcesywnie od najwazniejszych podesle resztę. Ale pozostale błędy nie sa dla mnie wyznacznikiem, czy urzadzenie ze mna zostanie czy nie, ważne żeby tylko działało... Edytowane 3 Lutego 2021 przez mem_phis (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach