Skocz do zawartości
Adamos9908

Pierwsza kostka AQUAEL NANO REEF DUO 49L

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

 Każdy z Was zaczął już przygodę z akwarystyką, ja w końcu zaczynam teraz :) .Przyznaję  jestem laikiem ,uczę się z filmików, sporo czytam w necie.

Od dwóch dni kostka dumnie stoi , świeci i czeka na piękne czasy

 

Może ktoś mi podpowie co jeszcze zrobić żeby cały proces przyspieszyć i nie popełnić za dużo błędów na początek  :)

 

1.Mam filtr RO ,przefiltrowałem wodę i wyszło z 255 ppm - 4 ppm (chyba powinna być 0 i pewnie muszę dokupić filtr DE MI z żywicą od razu?)

2.Wsypałem do wody sól AQUAFOREST REEF SALT według wytycznych z instrukcji  :), i wodę wlałem do akwarium (temperatura około 24 C)

3.Kupiłem ceramikę AQUAFOREST LIFE BIO FIL i dodałem trochę do filtra kaskadowego(obecnie jest tam tylko kawałek oryginalnej gąbki i ta ceramika)

4.Skała sucha około 8 kg. MARCO ROCK

5.Wsypałem żywy piasek AQUAFOREST BIO SAND 7,5 kg i dodałem 2 fiolki bakterii które były dołączone.

6.Kupiłem SEACHEM Purigen 100ml i PhosGuard 250 ml ,na razie nie używałem.

7.Kupiłem elektroniczny miernik PH i oczywiście wcześniej TDS ,grzałkę ,termometr itp.

8.Kupiłem i czekam na testy wszystko AQUAFOREST 

Alkalinity Test Pro Kit KH

Calcium Test Pro 

Magnesium Test Pro

NO3 Nitrate Test Pro

PO4 Phosphate Test Pro

i jak będzie już na po testach :) też AQUAFOREST 

Calcium Chloride 850g Balling

Kh Buffer 1200g Balling 

Magnesium Chloride Hexahydrate 800g 

Reef Mineral Salt NaCl 800g

 

i to na tą chwilę chyba wszystko  :)

20210124_070522.thumb.jpg.efc511bbe37a8db8d8607d02336d72c1.jpg

Miłego dnia dla wszystkich

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz sobie kupić jakiś przyrząd do mierzenia zasolenia . Nie dasz radę według instrukcji sprawdzać zasolenia jak będzie ci parować woda 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Hoom napisał: