Skocz do zawartości
volf

odpalanie dizla na mrozie

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, dodajcie coś do ropy w zimie, coś sprawdzonego. Kupiłem tydzień temu i palił od pierwszego a dziś przy -12 musiałem kręcić pięć razy zanim załapał. Niestety musi stać na dworze bo garaż zajęty. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do wiosny to musi na siebie zarobić, darmozjada trzymał nie będę. Pytam bo dizla mam pierwszy raz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, volf napisał:

Cześć, dodajcie coś do ropy w zimie, coś sprawdzonego. Kupiłem tydzień temu i palił od pierwszego a dziś przy -12 musiałem kręcić pięć razy zanim załapał. Niestety musi stać na dworze bo garaż zajęty. 

Trzeba znaleźć przyczynę  . Zależnie od typu mają przeważnie swoje problemy  do tego świece, akumulator , rozrusznik , słabe połączenia klem , masy  ,zasilania   to trzeba sprawdzić na początek . Ropa jak się nie tankuję byle gdzie jest dobrej jakości na tyle że -15  to nie kłopot . Czasem może być problem z wilgocią , przeważnie gdy jeździ się z niskimi poziomami paliwa , wtedy pomaga ćwiartka denaturatu .W sklepach motoryzacyjnych jest cała gama środków wspomagających .
Wpisz w googl model i silnik i znajdziesz pewnie sporo wpisów , zresztą to powinieneś zrobić przed zakupem bo w dzisiejszych czasach można się wrypać na minę . 


summary.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Alternator, akumulator, filtr paliwa wymieniłem od razu po kupnie, świece też sprawdzone, w ogóle zrobiony cały serwis, do -3 palił na dotyk. Elektryk mówił żeby w żadnym wypadku nie lać żadnych cudownych wynalazków do paliwa. podjadę wieczorem i zapytam o ten denaturat. I zatankuje przy okazji bo od początku na rezerwie. A Ty ile lejesz tego denaturacie na ile paliwa.

24 minuty temu, SU1 napisał:

Trzeba znaleźć przyczynę  . Zależnie od typu mają przeważnie swoje problemy  do tego świece, akumulator , rozrusznik , słabe połączenia klem , masy  ,zasilania   to trzeba sprawdzić na początek . Ropa jak się nie tankuję byle gdzie jest dobrej jakości na tyle że -15  to nie kłopot . Czasem może być problem z wilgocią , przeważnie gdy jeździ się z niskimi poziomami paliwa , wtedy pomaga ćwiartka denaturatu .W sklepach motoryzacyjnych jest cała gama środków wspomagających .
Wpisz w googl model i silnik i znajdziesz pewnie sporo wpisów , zresztą to powinieneś zrobić przed zakupem bo w dzisiejszych czasach można się wrypać na minę . 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Denaturatem to możesz co najwyżej zatrzeć wtryski.

Jak zmieniałeś alternator to pewnie ma ponad 200 000 km.

Dla niektórych silników  Diesla to już pora na regenerację wtrysków albo pompy. Mój Focus 1.8 TDCI miał podobnie już po 180 000, po remoncie wtryskiwaczy odpala na mrozie nawet ze słabym alumulatorem.

P.


Takie tam 53L, 50x30x35, Koralia Nano, Tunze 9001,  kaskada HBL501, lampa LED, SPECTRA, 30W

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytam tylko z ciekawości bo normalnie chodzi jak zegarek, cicho,równo i nie kopci Tylko mają być mrozy to będę musiał pewnie doładowywać bo robie krótkie przebiegi. A o ten denaturat jeszcze zapytam bo właśnie czytam że dodają na zimę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Denaturat to leje się do benzyny. Olej napędowy przy niskich temperaturach gęstnieje i oddziela się z niego parafina. Najczęściej w filtrze paliwa i załamaniach przewodów paliwowych. Taka sytuacja przytyka dopływ paliwa i masz problem z zapłonem za pierwszym razem. Stosuje się środki, które obniżają tą graniczną temperaturę. Ci mechanicy co powiedzieli, że nic do paliwa się nie dolewa to chyba kowalstwo ozdobne studiowali. Zawartość olej napędowego zmienia się nawet na stacjach w okresie przejścia jesień/zima i zima/wiosna. Można to łatwo zauważyć nosem. Jak zatankuje się paliwo zimowe to czuć je jak by truskawkami (ja tak to czuję i z takimi opisami się zawsze spotykałem). Te dodatki nie niszczą silników, ale poza tym efektem opóźnienia wytrącania się parafiny nic więcej nie dają, a są drogie.

Wracając do sedna pytania, o ile jest nowy filtr paliwa i paliwo nie oszukane to dodaj sobie np. Xeramic Diesel Protector. Używam od 6 lat kiedy miałem właśnie pierwsze problemy. I nie lej w żadnym wypadku denaturatu.


Start 19 marzec 2010 ... od czerwca 2015 - OptiWhite 130*80*60h, Sump 140*60*40

Dolewka DIY 60l, 20kg LR, LED Reef Factory 210W, pompa Blue Reff Motion 12K z wylotem loc-line, ATI PowerCone 250iDC, Maxspect Gyre 350 + Jebao RW-15.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Geralt napisał:

Denaturat to leje się do benzyny

Miałem  stara ,żuka , transit'a , t4 ,  golfa  ,Mercedesa , i teraz T5 więc trochę się ich naodpalało .Do tego co zima przy poniżej -10  trochę wozów porzuconych na parkingach przywracam do pracy  . Denat leję się RAZ  i tylko raz ,  by upewnić się że nie ma skroplin wody w paliwie . 


summary.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

w duże mrozy kilka lat temu : kumpel założył trójnik z zaworkiem i węża pociągnął do kabiny , rankiem przynosił ze sobą z domu baniaczek podłączał i odpalał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Geralt masz rację.  Właśnie rozmawiałem,  mówiąc cudowne dodatki mieli na myśli specyfiki do czyszczenia układów wtryskowych, które w autach z duzymi przebiegami wypłukują nagar i zapychają wtryski i pompy. Dodatki zimowe do paliwa lać jak najbardziej 

SU1 też masz rację, o denaturat też pytałem,  używa się do przepłukania instalacji jeśli w filtrze czy odstojniku zamarznie woda, rozmrażamy, spuszczamy wodę z odstojnika i lejemy dens żeby usunąć resztki z systemu. 

Rano  mam dwa razy nagrzać świece i dopiero zakręcić " i nie ma bata ma palić od kopa" powiedział pan Wiesław. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Paliwa w zimie na stacjach juz zawierają dodatki i podobno nie ma potrzeby dolewac niczego.

Ja mojego dieselka w zimie zanim odpaliłam podgrzewałam świece dwa razy i odpalal bez problemu, nawet po nocy, kiedy było -20.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Nik@ napisał:

Paliwa w zimie na stacjach juz zawierają dodatki i podobno nie ma potrzeby dolewac niczego.

Ja mojego dieselka w zimie zanim odpaliłam podgrzewałam świece dwa razy i odpalal bez problemu, nawet po nocy, kiedy było -20.

Mam stację na przeciwko , to powiedzmy czołówka z firm z polskiego rynku . Paliwo najpierw zmienia nazwę na zimowe ,przez zmianę reklamy i naklejek , a po tym może kiedyś .... .Zamrażalnik chłodzi mi do -28c , testy nie wypadły pomyślnie .Miałem taki incydent na początek sezonu w fordzie ( sporo lat temu) .Przyjechał z firmy , został zatankowany ,po czym zrobił 7 km i zdech .10L podgrzanej ropy i 200ml denatu  ożywiło go .Omijam ten przybytek ( zresztą to już jadłodajnia ,kawiarnia i knajpa a nie Stacja paliw ).


summary.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem z przebiegiem 160 tys  teraz ma 525 tys    próbowałem różne dodatki  i wszystkie nic nie dawały dobrze naładowany akumulator i do przodu


4693_4699.png

45 odmian korali :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Warto też czasem pogonic diesla na na trasie, bo ciagla jazda miejska w korkach sprzyja awariom egr, dpf, turbiny i diabli wiedzą, czego jeszcze :)

Ponoć zablokowany egr w pozycji otwartej może powodować problem z rozruchu silnika, ale nie wiem, nie doświadczyłam. 

Mojego gonilam codziennie po autostradzie, sprzedałam, jak miał 180 kkm i 7 lat. Żadnej awarii ani spadku mocy, nie dymil, dwukrotne grzanie swiec w zimie wystarczalo, zeby odpalił po jednym "chłechłe". Jeden tylko raz nie chciał odpalić, jak po mroźnej nocy zamarzl filtr paliwa, a raczej woda w nim nagromadzona (nie wymienilam przed zimą, bo nie wiedzialam). Telefon do taty, diagnoza przez telefon, rozmroziłam i pojechałam, filtr wymieniłam. W dniu sprzedaży  nawet akumulator był w nim jeszcze oryginalny i trzymał dobrze.

Teraz mam benzyniaka, bije po kieszeni mocno po tej autostradzie... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 minuty temu, Nik@ napisał:

Warto też czasem pogonic diesla na na trasie, bo ciagla jazda miejska w korkach sprzyja awariom egr, dpf, turbiny i diabli wiedzą, czego jeszcze :)

Ponoć zablokowany egr w pozycji otwartej może powodować problem z rozruchu silnika, ale nie wiem, nie doświadczyłam. 

Mojego gonilam codziennie po autostradzie, sprzedałam, jak miał 180 kkm i 7 lat. Żadnej awarii ani spadku mocy, nie dymil, dwukrotne grzanie swiec w zimie wystarczalo, zeby odpalił po jednym "chłechłe". Jeden tylko raz nie chciał odpalić, jak po mroźnej nocy zamarzl filtr paliwa, a raczej woda w nim nagromadzona (nie wymienilam przed zimą, bo nie wiedzialam). Telefon do taty, diagnoza przez telefon, rozmroziłam i pojechałam, filtr wymieniłam. W dniu sprzedaży  nawet akumulator był w nim jeszcze oryginalny i trzymał dobrze.

Teraz mam benzyniaka, bije po kieszeni mocno po tej autostradzie... ;)

Właśnie Monika to nie woda Ci zamarzła w filtrze tylko wytrąciła się parafina i go zatkała. Powiem tak też wierzyłem, że jak tankuję na Shell-u i BP to mi nie zamarznie. Regularna wymiana filtra paliwa jest obowiązkowa i wzbogacacz cza lać. Niektóre samochody mają "kurki" przy filtrach do spuszczania wody. Chyba Octacie jak dobrze pamiętam. A z ciekawości to znam mechanika, który był zaskoczony, że Focus zamarzł w czasie jazdy. Dwie godziny wcześniej klientce doradzał wymienić akumulator. Bidula stała w szczerym polu przy minus 14 1,5 godziny nim ją laweta zabrała.

Monika Ty jak sprzedawałaś diesla ze 180kkm i po 7 latach to młodzieniaszek jeszcze był.

Edytowane przez Geralt (wyświetl historię edycji)

Start 19 marzec 2010 ... od czerwca 2015 - OptiWhite 130*80*60h, Sump 140*60*40

Dolewka DIY 60l, 20kg LR, LED Reef Factory 210W, pompa Blue Reff Motion 12K z wylotem loc-line, ATI PowerCone 250iDC, Maxspect Gyre 350 + Jebao RW-15.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie była parafina raczej. Rozmroziłam filtr, tloczkiem wypompowalam wodę i ta dam! Check engine zgaslo i samochód odpalił :)

No może nie mlodzieniaszek, ale w srednim wieku w pełni sił. Szczęśliwie fabrycznie nie miał dpf ani koła dwumasowego i miał fajny patent: ogrzewanie spalinowe, więc zanim oskrobalam szyby już bylo ciepło w aucie.

Dodam, że nigdy nie dolewalam żadnych dodatkow do paliwa, za wyjątkiem pierwszej zimy, kiedy ktos mnie nakręcił i dodałam ciut denaturatu, ale tego beznarwnego. Myślę, że to było niepotrzebne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam że świece żarowe poszły się ... , kiedy je sprawdzałeś? Diesel się obchodzi bez świec właśnie do około -2-3 st.C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece sprawdzone w zeszłym tygodniu, są dobre mają pełną przewodność. Zatankowałem 40 zimowego, przegoniłem go ostro i zobaczymy jak zagada rano, będzie z - 15

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak ? Ile stopni było , bo u mnie tylko - 6,5 . 

Odpalił ? Jest taki starter w aerozolu , psikasz do wlotu powietrza , daje kopa silnikowi i pali na tyk.  Tylko trzeba trochę z tym uważać ,nie za często :) pokonaliśmy tak jednego diesla 

w firmie ,silnik do generalnego remontu .A liczy się ,że brygada była na budowie :D


8fdd9b9b7ef09de88ef75df31c7279e1u1318a12

Zbiornik 220x74x65, 2x OW , zaplecze 300ll ,

obieg Jebao DCP 18000, 2xVortech mp40,3xtunze6045,6025,6085,odpieniacz BK DC300 rdx,VSV,

skała RRR 50kg,lampa diy 279 t5 +led ok.280 W,dozownik H2Ocean

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spoko,rano -6 i zagadał od pierwszego 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, volf napisał:

spoko,rano -6 i zagadał od pierwszego 

Ja Ci polecę "liqui moly diesel spulung", jakie auto i jaki silnik? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Denaturat wiąże wodę w układzie paliwowym jeśli jest, ale można używać tylko przy starych silnikach z pompą i wtryskiem pompo-wtryski popularne common-rail faktycznie się zacierają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.