Skocz do zawartości
Tester

Mrugajace HQI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Nad nowym zbiornikiem powiesilem lampe 2x250w +2x54w T5. Lampe kupilem na ebayu jako uszkodzona. Jednak zeby sie nie bawic w lokalizowanie usterki kupilem cala nowa elektronike i podmienilem wszystko na nowe wlaczjac uchwyty do zarnikow.

oto lista sprzetu:

Statecznik NaHJ 250

Zaplonnik Z400M

Kondensator 32uF

Na poczatku, wydaje mi sie ze przez kilka dni bylo ok i albo nie zauwazylem problemu albo go rzeczywiscie nie bylo. Po kilku dniach wysiadl mi jeden zarnik (stara uzywka) i wstawilem kolejna uzywke - akwarium jeszcze wtedy bylo bez zycia. Od tego czasu jeden z zarnikow gasnie co 1-2h na pol godziny i po ostygnieciu zapala sie na nowo. Prawdopodobnie na skutek goraca gdzies nastepuje przerwa w doplywie pradu a termiczny uklad zabezpieczajacy przerywa doplyw pradu czekajac na wystudzenie zarnika.

Wszystkie kable podokrecalem na kostkach i nic nie pomoglo. Zostala mi eliminacja usterki przez zamiane elementow z dzialajacym zarnikiem. Mam jednak problem ze zdjeciem lampy (kable sa za krotkie i zeby ja opuscic musze przejsc przez pieklo <_<) dlatego pytam czy ktos mial ten problem ewentualnie czy istnieje jakis glowny podejrzany.

Istnieje 5 podajrzanych:

-statecznik

-zaplonnik

-kondensator

-uchwyty do zarnika

-kable - te raczej wyeliminowalem.

Jakies sugestie?

Pozdro


425L  - Maxspect Recurve R6 120, Twistman 150 Integra, Komputer od AquaTrend i takie tam... Stary projekt [600L] Nowy projekt [425L]

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartek jak stare sa zarniki?


 435 l 150x55x53 ,DeltecMCE600, Aquasunlight 2x250&2x54 ,

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A żarnik jest okej? Może zamień żarniki miejscami i wtedy się zorientujesz. Często się widuje taką sytuację w lampach sodowych przy ulicach. Żarnik gaśnie i po jakimś czasie powoli startuje - jest do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źródło światła jest głównym podejrzanym.

Musisz mieć nowy sprawny i pewny żarnik. Podmień, a będziesz miał pewność.


pozdrawiam

5119_5162.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili nowki ale sprawdzalem na dwoch roznych i to samo sie dzieje

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2


425L  - Maxspect Recurve R6 120, Twistman 150 Integra, Komputer od AquaTrend i takie tam... Stary projekt [600L] Nowy projekt [425L]

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście trudno wyrokować, ale z reguły pozostałe elementy jak się zepsują, to już na całego.

z reguły tylko żarnik ma takie tendencje do gaśnięcia po rozgrzaniu.

Ale oczywiście wszystko jest możliwe :)


pozdrawiam

5119_5162.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przetopiona kostka łącząca kable, poluzowany kabel, zapłonnik. Takie części powodowały migotanie HQI. Pomijając zużyte żarniki.


ch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kable wszystkie podokrecalem. Kostki mam ceramiczne. Lampa mruga na dwoch roznych zarnikach.

Czyli co, najpierw sprawdzic zaplonnik?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2


425L  - Maxspect Recurve R6 120, Twistman 150 Integra, Komputer od AquaTrend i takie tam... Stary projekt [600L] Nowy projekt [425L]

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tester: rób co chcesz :) Ale koniecznie napisz dla potomnych co było powodem!


pozdrawiam

5119_5162.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najłatwiej sprawdzić kondensator. Po prostu go odpiąć. Ale stawiam na układ zapłonowy.


380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw wywal kondensator.


155x80xh60 , 3 x kessil a360x i 10 x 80w t5 i cała reszta sprzętu aby zwierzaka było jak w domu

1 litr NP reducing biopellets

BK 250

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

popatrz czy nie ma odciskow palcow na zarnikach. mysle ze moze to rowniez temperatura w lampie, i jest bespiecznik termiczny ktory to rozlacza. ja mialem 2x150W i tak samo swirowala. najpierw wymienilem oba zaplonniki, pozniej odeslaltem zarniki na test do producenta , na koniec balasty, i ciagle to samo. zainstalowalem w niej kilka wiatrakow i przestala.

ciekawy jestem jak to u ciebie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Elektroniczne są wrażliwe na przegrzanie. magnetyczne już nie.


380l, 400W led DIY Cree, odp. T-Aqua, trochę innych gratów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na pewno mialem magnetyczny, buczal przy starcie. na obudowie (radiatorze) w lecie mozna bylo jajka smazyc :) na moim termometrze na podczerwien bylo 96stopni na obudowie wiec w srodku znacznie wiecej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo w firmowej lampie. Zasadniczo mi to nie przeszkadza, ponieważ co ok. godzinę wyłącza mi się jeden żarnik naprzemiennie z drugim na ok 5minut. Problem występuje również przy drugiej parze świetlówek, które gasną po ok 30 minutach - tutaj jest większy problem ponieważ same nie zaskakują ponownie. Powodem jest wysoka temperatura lampy. Muszę ten problem kiedyś rozwiązać, ale może bez instalacji wentylatora.


049f14efc7c0fe68med.jpg

130x70x65; Aquasunlight 2x250W+ 4x54W, Reef Octopus RO-PS-5000INT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawialem sie nad tym czy jest jakis bezpecznik termiczny ale przyznam ze wybebeszylem prawie cala lampe. Na jednym z kabli jest zgrubienie ale wyglada raczej na laczenie kabla niz na jakis wylacznik bimetalowy.

Co do kondensatora to go po prostu odczepic czy zmostkowac? Kupilem dzisiaj kabel termoodporny i w weekend zrobie cala instalacje od nowa.

Ktos moglby powiedziec ze mam automatyczny tryb zachmurzenia :p ale mnie to strasznie wkurza

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2


425L  - Maxspect Recurve R6 120, Twistman 150 Integra, Komputer od AquaTrend i takie tam... Stary projekt [600L] Nowy projekt [425L]

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj i dzisiaj wojowalem z lampa. Wczoraj podmienilem zaplonniki ale okazalo sie ze lampa (jeden zarnik) dalej mruga. Dzisiaj znow rozkrecilem lampe. Okazalo sie ze cewki maja wbudowane wylaczniki termiczne z progiem dzialania 130*C i to prawdopodobnie jeden z tyl wylacznikow przerywal prad. Postanowilem ustawic obie cewki tak zeby byly maksymalnie daleko od zarnikow i jak najblizej kratki wentylacyjnej. Zobaczymy...

Zeby nie bylo za rozowo to oczywiscie Tester rozwalil nowiutki zarnik - myslalem ze exploduje ze zlosci 60 funtow w d*pie. Do tego chcialem stary przelozyc i sie blaszka ulamala. :realmad: Klalem jak szewc wsciekly na siebie i na lampe do granic mozliwosci. Musialem sie przeprosic z jedynymi zarnikami ktore mam - uwaga - uwaga - 4000K. Do moich brazow doszedl piekny sraczkowaty kolorek zachodzacego slonca ktory powoduje ze doslownie wszystko w akwarium (i w pokoju tez) ma odcien herbaciany.

Normalnie idzie mi jak k...ie w deszcz. A jak lampa bedzie dalej mrugac to se normalnie w leb "szczele"

Ide pozmywac naczynia moze ublagam zone na 120 funtow na nowe zarniki. Trzymajcie kciuki


425L  - Maxspect Recurve R6 120, Twistman 150 Integra, Komputer od AquaTrend i takie tam... Stary projekt [600L] Nowy projekt [425L]

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobiłem przez moja lampę przewiew. Jeden wentylator dmuchał do środka, a drugi wyciągał. Do tego jeszcze jedno śmigło dmuchało na lampę z góry. i tak od wiosny do jesieni. w zimie nie było z tym żadnego problemu, lampa lepsza od kaloryfera :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nadal uwazam, ze to nie jest normalne.... Mam w lampie 2x250w hqi, zasilacze i drivery do 120w ledow i stateczniki do t8. jak dotnke pod wieczor to syczy obudowa i paluch boli.... a jednak nic nie mruga....


Nadchodzi nowe... :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lampa dalej mruga :wallbash:

Po calej zonglerce wiem ze to cewka. Prawdopodobnie wlasnie ten przerywacz termiczny. Czemu tylko ten jeden sie wylacza? Walniety? Istnieje cien szansy ze za tydzien bede mial taki sam - nowy. Problem w tym ze sklem jes "na urlopie" do 12-go lipca.

Dwa pytania:

1 - Czy istnieje mozliwosc ze rozne zarniki maja rozna temperature? (chodzi mi o stopnie Celsjusza, a nie o barwe)

2- Czy istnieje mozliwosc wymontowania takiego czujnika termicznego? I czy to w ogole ma sens?

Pozdro

Edytowane przez Tester (wyświetl historię edycji)

425L  - Maxspect Recurve R6 120, Twistman 150 Integra, Komputer od AquaTrend i takie tam... Stary projekt [600L] Nowy projekt [425L]

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.