Skocz do zawartości
nanorafa

DIY sterownik dwu (lub więcej) kanałowy lampy LED

Rekomendowane odpowiedzi

I jest :p


120x60x50 + sump  170W LED DIY (@Magu) + 2x39W T5 130W LED DIY (STEROWANA BY NANORAFA THX) + 2xT5 39W, RO 1000int, JEBAO RW-15 + RW-8, DCP-6500


26659830da7e9a970035b2eb3e17e080u346a148

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

teraz to już nie sprawdzę co wgrałem :) do chińskiego klona ... w którym klawisze nie bardzo stykały - ale skoro jest to jest :p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę dołożyć dolewkę do tego sterownika (bazuję na wersji _2kana_y_2_przekazniki), niestety przy próbie wykorzystania wejścia analogowego (czujnik poziomu wody) coś się gryzie w programie i odczytuje to jako menu ustawienia na LCD. Klawiatura przy LCD podpięta jest na A0, czujnik poziomu podpinam na A2.

Czy wykorzystywane są pozostałe wejścia analogowe oprócz A0?


 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki silvia, fajny projekt, na pewno kiedyś do niego zaglądnę.

Na chwilę obecną bazuję na Arduino UNO oraz obsługę poprzez wyświetlacz. W tym wątku niestety nie znalazłem rozwiązania mojego problemu


 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może pokaż kod, który nie działa :)

Jaki masz ten czujnik poziomu wody? Jesteś pewien, że podaje sygnał analogowy? Taki zwykły pływak to trzeba by podpiąć pod wejście cyfrowe. Tak jak zwykły przycisk. Czyli np. przez INPUT_PULLUP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potestowałem jeszcze ten układ i wygląda na to że wszystko działa poprawnie do momentu pierwszego zadziałanie czujnika poziomu, wtedy na wyświetlaczu pojawia się napis "ustawienia" i tak już zostaje


 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z takim podłączeniem dolewki byłbym ostrożny jeśli nie zostanie to zrobione na przerwaniach tylko w pętli loop jak prubujesz. Uwaga żeby nie skończyło sie potopem...


Kostka 100x100x50cm,

Oświetlenie: 12 x 39W, ATI Sunpower

Cyrkulacja: 2 x Tunze 6095, 1x Tunze 6055

Obieg: NewJet 4500

Reaktor Ca, DIY

Sól: Tropic Marine Pro Reef, RedSea.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie, dolewkę mam standardową na dwóch czujnikach, na sterowniku chcę tylko dorobić dodatkowe wyłączenie jej w przypadku braku wody w zasobniku - ochrona pompki


 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nanorafa, możesz przybliżyć dlaczego nie robić w loop? Pytam z ciekawości :)

Pepedu, nie potrzebne Ci do tego arduino. Wystarczy przekaźnik, tranzystor i rezystor na bazę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wchodzisz do menu, coś ustawiasz bez sensu, loop się zawiesza. Po tygodniu orientujesz się że woda się nie dolewa. Albo: woda zaczęła się dolewać a Ty akurat postanowiłeś coś zmienić w ustawieniach, w międzyczasie dolało się co trzeba a przy okazji dzieciak wrzeszczy przy stole, lecisz go ratować -jeszcze nie wiesz o co chodzi. Na miejscu okazuje się że mały połknął widelec. Jedziecie do szpitala. A woda się dolewa.... Po powrocie na drugi dzień (wiadomo kolejki w NFZ) na podłodze leży 1000 litrów osmozy :).

Edytowane przez nanorafa (wyświetl historię edycji)

Kostka 100x100x50cm,

Oświetlenie: 12 x 39W, ATI Sunpower

Cyrkulacja: 2 x Tunze 6095, 1x Tunze 6055

Obieg: NewJet 4500

Reaktor Ca, DIY

Sól: Tropic Marine Pro Reef, RedSea.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat dolewki traktuję bardziej jako ciekawostkę i sprawdzenie czy się da, na Arduino mam pracujący sterownik do lampy więc czemu by nie dołożyć jeszcze dodatkową funkcjonalność.

Jeżeli chodzi o czujnik poziomu to mam zwykły pływakowy, działa poprzez zwarcie styków w środku. Podpinałem go pod wejście cyfrowe ale niestety nie jest to przełącznik on/off i przy przesuwaniu się pływaka występują duże zakłócenia. Stąd pomysł podania przez niego 5V na wejście analogowe i ustawić próg zadziałania powiedzmy na 3V.

Sam sposób się sprawdził tyle że program wykorzystuje jeszcze informację z portów analogowych do obsługi menu.


 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nanorafa, rozumiem. Jeśli program się zatrzymuje na czas wejścia do menu to faktycznie lipa. Ja myślałem, że ogólnie piszesz, żeby nigdy nie dawać do loop.

Dolewkę mam taką, żeby w razie czego cała się zmieściła i chyba innej bym nie zrobił, bo zawsze się coś może zawiesić. Nawet głupi przekaźnik. :)

Zresztą czasem nie warto wszystkiego robić za pomocą mikrokontrolera. U mnie dolewka to 3-4 elementy (rezystor, tranzystor, diioda, przekaźnik) i działa.

A jak już bym koniecznie chciał na mikrokontrolerze, to przy tak rozbudowanym programie (z menu i tak dalej) zostawiłbym to arduino tylko dla lampy, a na resztę (typu wentylatory, dolewki itp) "odpalił" kolejne (np taki klon promini za 7zł z wysyłką z chin).

Pepedu jeśli są zakłócenia to trzeba je filtrować. W microswitch-ach też są zakłócenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokłanie takie samo jest moje rozumowanie :)


Kostka 100x100x50cm,

Oświetlenie: 12 x 39W, ATI Sunpower

Cyrkulacja: 2 x Tunze 6095, 1x Tunze 6055

Obieg: NewJet 4500

Reaktor Ca, DIY

Sól: Tropic Marine Pro Reef, RedSea.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obiecany kod z moimi dodatkami.

Upchałem wszystko na lcd 2x16 rezygnując z opisu kanałów.

3 kanały (Biały, Czerwony, Niebieski)

Pomiar temperatury radiatora i sterowanie wentylatora radiatora.

Pomiar temperatury wody i sterowanie wentylatorów w pokrywie (pracuje non-stop na małych obrotach - zapobiega to wilgoci pod pokrywą)

Buzzer ostrzegawczy (sygnalizuje uszkodzenie czujnika temperatury oraz przekroczenie temp. krytycznej)

Co do hardware:

- całośc zasilana jednym zasilaczem 20V/5A (z jakiegoś laptopa chyba, kupiony za 25 zł)

- do zasilania części cyfrowej użyłem przetwornicy step-down 5V

- do zasilania wentylatorów step-down 12V

reszta chyba standartowo jak u innych ;-)

ps. czasem zostają krzaczki na lcd po wyjściu z menu, zapomniałem coś z tym zrobić

ps.2 fajnie jakby ktoś dodał ustawienie RPM wentylatora pokrywy i progi temperatury z poziomu menu

ja nie potrafię

v5.11.zip

post-24999-0-44263900-1440845910_thumb.jpg

post-24999-0-86727900-1440845933_thumb.jpg

post-24999-0-63152200-1440845947_thumb.jpg

post-24999-0-74963200-1440846091_thumb.jpg

post-24999-0-63771600-1440846098_thumb.jpg

Edytowane przez melloon (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy jest rozwiązanie problemu krzaczków na LCD po wyjściu z menu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na pewno jest, tylko nie mam kiedy posiedzieć nad tym. To mój pierwszy projekt z udziałem Arduino, proszę o wyrozumiałość ;-) Trzeba albo wpisać clear, ale w pętli powoduje miganie lcd, albo w odpowiwednie miejsce write z pustymi miejscami. Znajdę moment to poszukam rozwiązania. Padły mi świetlówki i stąd konieczność uruchomienia wersji beta.

ps.Po krótkim użytkowaniu już widzę konieczność jednej zmiany - zostawię tylko jeden kanał wentylatorów. Będą działać jak w pokrywie - na stałe wolne obroty i po przekroczeniu temperatury wody lub radiatora włączą się na full. Sterowanie osobno jest bez sensu u mnie. Mam lampę pod pokrywą i włączenie samego wentylatora radiatora niewiele da, musi jeszcze być cyrkulacja na zewnątrz.

ps2. W związku z pytaniami o hardware postaram się umieścić obszerniejszy opis.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obiecany kod z moimi dodatkami.

Upchałem wszystko na lcd 2x16 rezygnując z opisu kanałów.

3 kanały (Biały, Czerwony, Niebieski)

Pomiar temperatury radiatora i sterowanie wentylatora radiatora.

Pomiar temperatury wody i sterowanie wentylatorów w pokrywie (pracuje non-stop na małych obrotach - zapobiega to wilgoci pod pokrywą)

Buzzer ostrzegawczy (sygnalizuje uszkodzenie czujnika temperatury oraz przekroczenie temp. krytycznej)

Co do hardware:

- całośc zasilana jednym zasilaczem 20V/5A (z jakiegoś laptopa chyba, kupiony za 25 zł)

- do zasilania części cyfrowej użyłem przetwornicy step-down 5V

- do zasilania wentylatorów step-down 12V

reszta chyba standartowo jak u innych ;-)

ps. czasem zostają krzaczki na lcd po wyjściu z menu, zapomniałem coś z tym zrobić

ps.2 fajnie jakby ktoś dodał ustawienie RPM wentylatora pokrywy i progi temperatury z poziomu menu

ja nie potrafię

Czy u Ciebie te drivery też się tak bardzo mocno grzeją?.. U mnie masakra, nie idzie dotknąć.. Nawet po 30 sek

Tapnięte z Szajsunga Note 3


60x40x30 , 72l . Kaskada FZN-3 + węgiel , oświetlenie 3x24w , cyrkulacja Koralia 1600 i Koralia nano evo 900 ,Odpieniacz Resun SK-300 po tuningu na Meshu, 7 kg LR , 2kg LS - START 06-10-13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy u Ciebie te drivery też się tak bardzo mocno grzeją?.. U mnie masakra, nie idzie dotknąć.. Nawet po 30 sek

Tapnięte z Szajsunga Note 3

Jakie masz drivery? jeśli od darelteka z allegro, to czy rezystorkami ustawiłeś odpowiedni prąd?

U mnie się tak mocno nie grzeję, aczkolwiek są ciepłe.


120x52x50 (20cm komin z dolewką) + 80x35x40sump, JEBAO DCT-4000, Blau VM 8000 + RW4, grzałka 200w, Deltec sc1455, 90w LED DIY + arduino wschody/zachody + 2x 39T5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz drivery? jeśli od darelteka z allegro, to czy rezystorkami ustawiłeś odpowiedni prąd?

U mnie się tak mocno nie grzeję, aczkolwiek są ciepłe.

Dareltek, wysterowane na 680mA. Przynajmniej tak miały być ustawione fabrycznie, ponieważ dzwoniłem i dostałem odpowiedź ze nie musze nic zmieniać. Podłączone do zasilacza 24v 5A.

Tapnięte z Szajsunga Note 3


60x40x30 , 72l . Kaskada FZN-3 + węgiel , oświetlenie 3x24w , cyrkulacja Koralia 1600 i Koralia nano evo 900 ,Odpieniacz Resun SK-300 po tuningu na Meshu, 7 kg LR , 2kg LS - START 06-10-13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawa mam dwa czujniki temperatury a żaden nie wyświetla swojego adresu?

Macie jakiś kod który jest sprawny na mega 2560 bo mnie już puszcza zawsze alarm dallas temperature one `wire`. W docelowym programie ze strony 8 zawsze w tej linijce staje.

W porcie szeregowym zero info o serial number.

Zegar mi wyświetl godzinę w porcie normalnie. No powiedzmy że normalnie bo ustawić też jej na razie nie potrafię z pc. Ale przynajmniej wyświetla w porcie dane.

Czujnik z trzema kabelkami czarny, czerwony, niebieski. I poprawcie mnie jesli czarny Gnd

Czerwony 5v

Niebieski- numer pina zadeklarowanego cyfrowego np 22

Edytowane przez Margolee (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie sprawa mam dwa czujniki temperatury a żaden nie wyświetla swojego adresu?

Macie jakiś kod który jest sprawny na mega 2560 bo mnie już puszcza zawsze alarmdallas temperature one `wire`. W docelowym programie ze strony 8 zawsze w tej linijce staje.

W porcie szeregowym zero info o serial number.

Zegar mi wyświetl godzinę w porcie normalnie. No powiedzmy że normalnie bo ustawić też jej na razie nie potrafię z pc. Ale przynajmniej wyświetla w porcie dane.

Czujnik z trzema kabelkami czarny, czerwony, niebieski. I poprawcie mnie jesli czarny Gnd

Czerwony 5v

Niebieski- numer pina zadeklarowanego cyfrowego np 22

Jaki czujnik temp? jeżeli ds18b20, to musisz jeszcze pomiędzy v5 i sygnał dołożyć rezystor 4,7k.

http://akademia.nettigo.pl/ds18b20/


120x52x50 (20cm komin z dolewką) + 80x35x40sump, JEBAO DCT-4000, Blau VM 8000 + RW4, grzałka 200w, Deltec sc1455, 90w LED DIY + arduino wschody/zachody + 2x 39T5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
#include <OneWire.h>
const byte ONEWIRE_PIN = 20; // Numer pinu cyfrowego czujnika
OneWire onewire(ONEWIRE_PIN);
void setup()
{
 while(!Serial);
 Serial.begin(9600);
}
void loop()
{
 byte address[8];
 onewire.reset_search();
 while(onewire.search(address))
 {
    if (address[0] != 0x28)
	  continue;
    if (OneWire::crc8(address, 7) != address[7])
    {
	  Serial.println(F("Błędny adres, sprawdz polaczenia"));
	  break;
    }
    for (byte i=0; i<8; i++)
    {
	  Serial.print(F("0x"));
	  Serial.print(address[i], HEX);
	  if (i < 7)
		    Serial.print(F(", "));
    }
    Serial.println();
 }
 while(1);
}


acee4e0f3e82859a8ba176830428e15au882a770.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

Od pewnego czasu zacząłem składać ten sterownik ale nie mogę przejść problemu z RTC.

Problem w tym ze nie trzyma mi ustawień. Gdy wrzucam sketch na Arduino i jest zasilany wszystko ładnie wygląda, działa itp ale jak wyłączę zasilanie i włączę wszystko się resetuje czas itp.

Sterownik składam na Arduino Mega 2560, LCD 1602 16x2 Keypad Shield Board, RTC DS3231, DS18B20.

Jakieś pomysły o co może chodzić.??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten wątek jest dość stary. Należy rozważyć rozpoczęcie nowego wątku zamiast ożywienia tego.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Warunki użytkowania.