andparty77 Zgłoś Napisano 28 Lipca 2015 I jest Cytuj 120x60x50 + sump 170W LED DIY (@Magu) + 2x39W T5 130W LED DIY (STEROWANA BY NANORAFA THX) + 2xT5 39W, RO 1000int, JEBAO RW-15 + RW-8, DCP-6500 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 29 Lipca 2015 teraz to już nie sprawdzę co wgrałem do chińskiego klona ... w którym klawisze nie bardzo stykały - ale skoro jest to jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepedu Zgłoś Napisano 2 Sierpnia 2015 Chcę dołożyć dolewkę do tego sterownika (bazuję na wersji _2kana_y_2_przekazniki), niestety przy próbie wykorzystania wejścia analogowego (czujnik poziomu wody) coś się gryzie w programie i odczytuje to jako menu ustawienia na LCD. Klawiatura przy LCD podpięta jest na A0, czujnik poziomu podpinam na A2. Czy wykorzystywane są pozostałe wejścia analogowe oprócz A0? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 2 Sierpnia 2015 zobacz to http://nano-reef.pl/topic/73509-aqma-sterownik-akwariowy-by-magu-na-arduino-leonardo-za-free/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepedu Zgłoś Napisano 2 Sierpnia 2015 Dzięki silvia, fajny projekt, na pewno kiedyś do niego zaglądnę. Na chwilę obecną bazuję na Arduino UNO oraz obsługę poprzez wyświetlacz. W tym wątku niestety nie znalazłem rozwiązania mojego problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igor255 Zgłoś Napisano 2 Sierpnia 2015 To może pokaż kod, który nie działa Jaki masz ten czujnik poziomu wody? Jesteś pewien, że podaje sygnał analogowy? Taki zwykły pływak to trzeba by podpiąć pod wejście cyfrowe. Tak jak zwykły przycisk. Czyli np. przez INPUT_PULLUP. Cytuj Jest: [163L] 3lvl mini tower (73 + 45 + 45) Było: [73L] Mała rafa od nowa - 61x40x30 Było: [112L-panel] 3-filarowy morski zakątek Było: 45L - Eksperymentalnokwarantannoszczepkoglonowe Było: 45L Moja pierwsza słona woda Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepedu Zgłoś Napisano 2 Sierpnia 2015 Potestowałem jeszcze ten układ i wygląda na to że wszystko działa poprawnie do momentu pierwszego zadziałanie czujnika poziomu, wtedy na wyświetlaczu pojawia się napis "ustawienia" i tak już zostaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nanorafa Zgłoś Napisano 2 Sierpnia 2015 Z takim podłączeniem dolewki byłbym ostrożny jeśli nie zostanie to zrobione na przerwaniach tylko w pętli loop jak prubujesz. Uwaga żeby nie skończyło sie potopem... Cytuj Kostka 100x100x50cm, Oświetlenie: 12 x 39W, ATI Sunpower Cyrkulacja: 2 x Tunze 6095, 1x Tunze 6055 Obieg: NewJet 4500 Reaktor Ca, DIY Sól: Tropic Marine Pro Reef, RedSea. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepedu Zgłoś Napisano 2 Sierpnia 2015 Spokojnie, dolewkę mam standardową na dwóch czujnikach, na sterowniku chcę tylko dorobić dodatkowe wyłączenie jej w przypadku braku wody w zasobniku - ochrona pompki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igor255 Zgłoś Napisano 2 Sierpnia 2015 nanorafa, możesz przybliżyć dlaczego nie robić w loop? Pytam z ciekawości Pepedu, nie potrzebne Ci do tego arduino. Wystarczy przekaźnik, tranzystor i rezystor na bazę... Cytuj Jest: [163L] 3lvl mini tower (73 + 45 + 45) Było: [73L] Mała rafa od nowa - 61x40x30 Było: [112L-panel] 3-filarowy morski zakątek Było: 45L - Eksperymentalnokwarantannoszczepkoglonowe Było: 45L Moja pierwsza słona woda Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nanorafa Zgłoś Napisano 2 Sierpnia 2015 (edytowane) Wchodzisz do menu, coś ustawiasz bez sensu, loop się zawiesza. Po tygodniu orientujesz się że woda się nie dolewa. Albo: woda zaczęła się dolewać a Ty akurat postanowiłeś coś zmienić w ustawieniach, w międzyczasie dolało się co trzeba a przy okazji dzieciak wrzeszczy przy stole, lecisz go ratować -jeszcze nie wiesz o co chodzi. Na miejscu okazuje się że mały połknął widelec. Jedziecie do szpitala. A woda się dolewa.... Po powrocie na drugi dzień (wiadomo kolejki w NFZ) na podłodze leży 1000 litrów osmozy . Edytowane 2 Sierpnia 2015 przez nanorafa (wyświetl historię edycji) Cytuj Kostka 100x100x50cm, Oświetlenie: 12 x 39W, ATI Sunpower Cyrkulacja: 2 x Tunze 6095, 1x Tunze 6055 Obieg: NewJet 4500 Reaktor Ca, DIY Sól: Tropic Marine Pro Reef, RedSea. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepedu Zgłoś Napisano 2 Sierpnia 2015 Temat dolewki traktuję bardziej jako ciekawostkę i sprawdzenie czy się da, na Arduino mam pracujący sterownik do lampy więc czemu by nie dołożyć jeszcze dodatkową funkcjonalność. Jeżeli chodzi o czujnik poziomu to mam zwykły pływakowy, działa poprzez zwarcie styków w środku. Podpinałem go pod wejście cyfrowe ale niestety nie jest to przełącznik on/off i przy przesuwaniu się pływaka występują duże zakłócenia. Stąd pomysł podania przez niego 5V na wejście analogowe i ustawić próg zadziałania powiedzmy na 3V. Sam sposób się sprawdził tyle że program wykorzystuje jeszcze informację z portów analogowych do obsługi menu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igor255 Zgłoś Napisano 3 Sierpnia 2015 Nanorafa, rozumiem. Jeśli program się zatrzymuje na czas wejścia do menu to faktycznie lipa. Ja myślałem, że ogólnie piszesz, żeby nigdy nie dawać do loop. Dolewkę mam taką, żeby w razie czego cała się zmieściła i chyba innej bym nie zrobił, bo zawsze się coś może zawiesić. Nawet głupi przekaźnik. Zresztą czasem nie warto wszystkiego robić za pomocą mikrokontrolera. U mnie dolewka to 3-4 elementy (rezystor, tranzystor, diioda, przekaźnik) i działa. A jak już bym koniecznie chciał na mikrokontrolerze, to przy tak rozbudowanym programie (z menu i tak dalej) zostawiłbym to arduino tylko dla lampy, a na resztę (typu wentylatory, dolewki itp) "odpalił" kolejne (np taki klon promini za 7zł z wysyłką z chin). Pepedu jeśli są zakłócenia to trzeba je filtrować. W microswitch-ach też są zakłócenia. Cytuj Jest: [163L] 3lvl mini tower (73 + 45 + 45) Było: [73L] Mała rafa od nowa - 61x40x30 Było: [112L-panel] 3-filarowy morski zakątek Było: 45L - Eksperymentalnokwarantannoszczepkoglonowe Było: 45L Moja pierwsza słona woda Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nanorafa Zgłoś Napisano 3 Sierpnia 2015 Dokłanie takie samo jest moje rozumowanie Cytuj Kostka 100x100x50cm, Oświetlenie: 12 x 39W, ATI Sunpower Cyrkulacja: 2 x Tunze 6095, 1x Tunze 6055 Obieg: NewJet 4500 Reaktor Ca, DIY Sól: Tropic Marine Pro Reef, RedSea. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melloon Zgłoś Napisano 29 Sierpnia 2015 (edytowane) Obiecany kod z moimi dodatkami. Upchałem wszystko na lcd 2x16 rezygnując z opisu kanałów. 3 kanały (Biały, Czerwony, Niebieski) Pomiar temperatury radiatora i sterowanie wentylatora radiatora. Pomiar temperatury wody i sterowanie wentylatorów w pokrywie (pracuje non-stop na małych obrotach - zapobiega to wilgoci pod pokrywą) Buzzer ostrzegawczy (sygnalizuje uszkodzenie czujnika temperatury oraz przekroczenie temp. krytycznej) Co do hardware: - całośc zasilana jednym zasilaczem 20V/5A (z jakiegoś laptopa chyba, kupiony za 25 zł) - do zasilania części cyfrowej użyłem przetwornicy step-down 5V - do zasilania wentylatorów step-down 12V reszta chyba standartowo jak u innych ;-) ps. czasem zostają krzaczki na lcd po wyjściu z menu, zapomniałem coś z tym zrobić ps.2 fajnie jakby ktoś dodał ustawienie RPM wentylatora pokrywy i progi temperatury z poziomu menu ja nie potrafię v5.11.zip Edytowane 29 Sierpnia 2015 przez melloon (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarekT Zgłoś Napisano 4 Września 2015 A czy jest rozwiązanie problemu krzaczków na LCD po wyjściu z menu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
melloon Zgłoś Napisano 5 Września 2015 Na pewno jest, tylko nie mam kiedy posiedzieć nad tym. To mój pierwszy projekt z udziałem Arduino, proszę o wyrozumiałość ;-) Trzeba albo wpisać clear, ale w pętli powoduje miganie lcd, albo w odpowiwednie miejsce write z pustymi miejscami. Znajdę moment to poszukam rozwiązania. Padły mi świetlówki i stąd konieczność uruchomienia wersji beta. ps.Po krótkim użytkowaniu już widzę konieczność jednej zmiany - zostawię tylko jeden kanał wentylatorów. Będą działać jak w pokrywie - na stałe wolne obroty i po przekroczeniu temperatury wody lub radiatora włączą się na full. Sterowanie osobno jest bez sensu u mnie. Mam lampę pod pokrywą i włączenie samego wentylatora radiatora niewiele da, musi jeszcze być cyrkulacja na zewnątrz. ps2. W związku z pytaniami o hardware postaram się umieścić obszerniejszy opis. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkPaw1ak Zgłoś Napisano 6 Września 2015 Obiecany kod z moimi dodatkami.Upchałem wszystko na lcd 2x16 rezygnując z opisu kanałów. 3 kanały (Biały, Czerwony, Niebieski) Pomiar temperatury radiatora i sterowanie wentylatora radiatora. Pomiar temperatury wody i sterowanie wentylatorów w pokrywie (pracuje non-stop na małych obrotach - zapobiega to wilgoci pod pokrywą) Buzzer ostrzegawczy (sygnalizuje uszkodzenie czujnika temperatury oraz przekroczenie temp. krytycznej) Co do hardware: - całośc zasilana jednym zasilaczem 20V/5A (z jakiegoś laptopa chyba, kupiony za 25 zł) - do zasilania części cyfrowej użyłem przetwornicy step-down 5V - do zasilania wentylatorów step-down 12V reszta chyba standartowo jak u innych ;-) ps. czasem zostają krzaczki na lcd po wyjściu z menu, zapomniałem coś z tym zrobić ps.2 fajnie jakby ktoś dodał ustawienie RPM wentylatora pokrywy i progi temperatury z poziomu menu ja nie potrafię Czy u Ciebie te drivery też się tak bardzo mocno grzeją?.. U mnie masakra, nie idzie dotknąć.. Nawet po 30 sek Tapnięte z Szajsunga Note 3 Cytuj 60x40x30 , 72l . Kaskada FZN-3 + węgiel , oświetlenie 3x24w , cyrkulacja Koralia 1600 i Koralia nano evo 900 ,Odpieniacz Resun SK-300 po tuningu na Meshu, 7 kg LR , 2kg LS - START 06-10-13 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jerzyk Zgłoś Napisano 7 Września 2015 Czy u Ciebie te drivery też się tak bardzo mocno grzeją?.. U mnie masakra, nie idzie dotknąć.. Nawet po 30 sek Tapnięte z Szajsunga Note 3 Jakie masz drivery? jeśli od darelteka z allegro, to czy rezystorkami ustawiłeś odpowiedni prąd? U mnie się tak mocno nie grzeję, aczkolwiek są ciepłe. Cytuj 120x52x50 (20cm komin z dolewką) + 80x35x40sump, JEBAO DCT-4000, Blau VM 8000 + RW4, grzałka 200w, Deltec sc1455, 90w LED DIY + arduino wschody/zachody + 2x 39T5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkPaw1ak Zgłoś Napisano 7 Września 2015 Jakie masz drivery? jeśli od darelteka z allegro, to czy rezystorkami ustawiłeś odpowiedni prąd? U mnie się tak mocno nie grzeję, aczkolwiek są ciepłe. Dareltek, wysterowane na 680mA. Przynajmniej tak miały być ustawione fabrycznie, ponieważ dzwoniłem i dostałem odpowiedź ze nie musze nic zmieniać. Podłączone do zasilacza 24v 5A. Tapnięte z Szajsunga Note 3 Cytuj 60x40x30 , 72l . Kaskada FZN-3 + węgiel , oświetlenie 3x24w , cyrkulacja Koralia 1600 i Koralia nano evo 900 ,Odpieniacz Resun SK-300 po tuningu na Meshu, 7 kg LR , 2kg LS - START 06-10-13 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarekT Zgłoś Napisano 10 Października 2015 (edytowane) . Edytowane 27 Lutego 2016 przez MarekT (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Margolee Zgłoś Napisano 1 Grudnia 2015 (edytowane) Panowie sprawa mam dwa czujniki temperatury a żaden nie wyświetla swojego adresu? Macie jakiś kod który jest sprawny na mega 2560 bo mnie już puszcza zawsze alarm dallas temperature one `wire`. W docelowym programie ze strony 8 zawsze w tej linijce staje. W porcie szeregowym zero info o serial number. Zegar mi wyświetl godzinę w porcie normalnie. No powiedzmy że normalnie bo ustawić też jej na razie nie potrafię z pc. Ale przynajmniej wyświetla w porcie dane. Czujnik z trzema kabelkami czarny, czerwony, niebieski. I poprawcie mnie jesli czarny Gnd Czerwony 5v Niebieski- numer pina zadeklarowanego cyfrowego np 22 Edytowane 1 Grudnia 2015 przez Margolee (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jerzyk Zgłoś Napisano 1 Grudnia 2015 Panowie sprawa mam dwa czujniki temperatury a żaden nie wyświetla swojego adresu? Macie jakiś kod który jest sprawny na mega 2560 bo mnie już puszcza zawsze alarmdallas temperature one `wire`. W docelowym programie ze strony 8 zawsze w tej linijce staje. W porcie szeregowym zero info o serial number. Zegar mi wyświetl godzinę w porcie normalnie. No powiedzmy że normalnie bo ustawić też jej na razie nie potrafię z pc. Ale przynajmniej wyświetla w porcie dane. Czujnik z trzema kabelkami czarny, czerwony, niebieski. I poprawcie mnie jesli czarny Gnd Czerwony 5v Niebieski- numer pina zadeklarowanego cyfrowego np 22 Jaki czujnik temp? jeżeli ds18b20, to musisz jeszcze pomiędzy v5 i sygnał dołożyć rezystor 4,7k. http://akademia.nettigo.pl/ds18b20/ Cytuj 120x52x50 (20cm komin z dolewką) + 80x35x40sump, JEBAO DCT-4000, Blau VM 8000 + RW4, grzałka 200w, Deltec sc1455, 90w LED DIY + arduino wschody/zachody + 2x 39T5 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pinki Zgłoś Napisano 1 Grudnia 2015 #include <OneWire.h> const byte ONEWIRE_PIN = 20; // Numer pinu cyfrowego czujnika OneWire onewire(ONEWIRE_PIN); void setup() { while(!Serial); Serial.begin(9600); } void loop() { byte address[8]; onewire.reset_search(); while(onewire.search(address)) { if (address[0] != 0x28) continue; if (OneWire::crc8(address, 7) != address[7]) { Serial.println(F("Błędny adres, sprawdz polaczenia")); break; } for (byte i=0; i<8; i++) { Serial.print(F("0x")); Serial.print(address[i], HEX); if (i < 7) Serial.print(F(", ")); } Serial.println(); } while(1); } Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekUK Zgłoś Napisano 1 Grudnia 2015 Witam wszystkich, Od pewnego czasu zacząłem składać ten sterownik ale nie mogę przejść problemu z RTC. Problem w tym ze nie trzyma mi ustawień. Gdy wrzucam sketch na Arduino i jest zasilany wszystko ładnie wygląda, działa itp ale jak wyłączę zasilanie i włączę wszystko się resetuje czas itp. Sterownik składam na Arduino Mega 2560, LCD 1602 16x2 Keypad Shield Board, RTC DS3231, DS18B20. Jakieś pomysły o co może chodzić.?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach