Gothmog Report post Posted October 9, 2015 (edited) Cześć wszystkim, chciałem się podzielić z wami projektem lampy LED którą buduje do swojej kostki. Z założenia lampa będzie miała 3 kanały: - 4x 3W led 10000k - 5x 3W led royal blue - 2x 3W led royal blue/UV jako oświetlenie nocne (i wzmocnienie niebieskich jeżeli okaże się ze jest za mało niebieskiego w oświetleniu dziennym) Wszystkie trzy kanały sterowane czasowo oraz poprzez PWM jasnością. Dodatkowo w lampe będą wbudowane dwa czujniki temperatury - jeden do pomiaru temp wody (zamontowany na długim kablu i zabezpieczony końcówką ze stali kwasoodpornej) oraz drugi do pomiaru temp na radiatorze. Jako serce będzie użyte Arduino mini, do obsługi czasu moduł DS3231, wyświetlacz graficzny od Noki 5510. Wszystkie części: Układ w pierwszej wersji będzie konfigurowalny przez USB ale docelowo będzie zawietał moduł Bluetooth do konfiguracji zdalnej przez komp lub smartphone. Aktualnie jestem w trakcie pisania programu do Arduino. Układ testowy: Dla zainteresowaych udostępnie schematy oraz kod do wgrania do arduino. Jeżeli kolega magu zgodzi się na wykożystanie części jego kodu to konfiguracja będzie kompatybinal z programem konfiguracyjnym AQma (jedynie 3 pierwsze kanały PWM). To tyle na dzisiaj, kolejne fragmenty wkrótce Edited October 9, 2015 by Gothmog (see edit history) Quote Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg Share this post Link to post Share on other sites
Grzegorz T Report post Posted October 9, 2015 Osobiście nie widzę sensu pakowania PWM-a na UV, możesz to załączać o określonej godzinie, efekt tylko wizualny, nic nie wnosi dla życia w akwarium. Do oświetlenia nocnego wystarczy pojedyncza niebieska 1W. To ma tylko delikatnie podświetlać ......... Lepiej powiązać temperaturę radiatora z obrotami wiatraków co je wyciszy wielokrotnie i przedłuży ich żywotność. Osobiście nie robiłem nigdy na wyświetlaczu nokii choć fajnie to wygląda. Jeżeli można to poproszę kod na priva. Quote 600l w obiegu, OPTI z kominem, lampa LED PANDORA HYPERION R2 HYBRID, obieg DC6000, odpieniacz na tunze silence 9430.040, PROFILUX II Ex 2xPh, redox, SMS itp, DP-4 na balingu, sump 80x80x40 + refugium, miękko-LPS-SPS. Naprawimy wszystko co jest związane z elektroniką i nie ucieka na drzewo. Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Cuda zajmują mi trochę czasu. Share this post Link to post Share on other sites
Gothmog Report post Posted October 9, 2015 Osobiście nie widzę sensu pakowania PWM-a na UV, możesz to załączać o określonej godzinie, efekt tylko wizualny, nic nie wnosi dla życia w akwarium. Do oświetlenia nocnego wystarczy pojedyncza niebieska 1W. To ma tylko delikatnie podświetlać ......... Lepiej powiązać temperaturę radiatora z obrotami wiatraków co je wyciszy wielokrotnie i przedłuży ich żywotność. Właśnie dlatego te dwa ledy są na PWM, żeby w nocy tylko lekką poświatę dawały a w dzień można było doświetlić (robię tak trochę na wyrost moc, bo prawdopodobnie zmienię szło na troche większe i wtedy te kilka wat więcej będzie jak znalazł) a sterowaniem wentylatorami będzie zajmował się czwarty kanał PWM lub w prostszej wersji termostat NO na 40C, który będzie załączał wiatraki jak się lampa będzie nagrzewać Quote Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg Share this post Link to post Share on other sites
volf Report post Posted October 9, 2015 (edited) skorzystam z okazji i zapytam specjalistów mam w jednym obiegu 10 diod 3w połączonych szeregowo do zasilacza po wyłączeniu przez wyłącznik czasowy diody lekko zarza podswietlajac w nocy akwa (co mnie cieszy ) pozostałe dwa obwody podłączone identycznie do swoich zasilaczy gasną całkowicie ma to jakiś wpływ na żywotność zarzacych diod dzięki za odpowiedź Edited October 9, 2015 by volf (see edit history) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Grzegorz T Report post Posted October 9, 2015 Nie. Spokojnie. Tylko przegrzanie skraca ich żywotność Quote 600l w obiegu, OPTI z kominem, lampa LED PANDORA HYPERION R2 HYBRID, obieg DC6000, odpieniacz na tunze silence 9430.040, PROFILUX II Ex 2xPh, redox, SMS itp, DP-4 na balingu, sump 80x80x40 + refugium, miękko-LPS-SPS. Naprawimy wszystko co jest związane z elektroniką i nie ucieka na drzewo. Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki. Cuda zajmują mi trochę czasu. Share this post Link to post Share on other sites
Gothmog Report post Posted October 9, 2015 skorzystam z okazji i zapytam specjalistów mam w jednym obiegu 10 diod 3w połączonych szeregowo do zasilacza po wyłączeniu przez wyłącznik czasowy diody lekko zarza podswietlajac w nocy akwa (co mnie cieszy ) pozostałe dwa obwody podłączone identycznie do swoich zasilaczy gasną całkowicie ma to jakiś wpływ na żywotność zarzacych diod dzięki za odpowiedź Nie powinno mieć żadnego wpływu, tak jak Grzegorz T powiedział jedynie zbyt wysoka temperatura lub wilgotność ma wpłym na żywotność. To zarzenie jest spowodowane prawdopodobnie przez zasilacz, który jest niezbyt dobrze zrobiony i wzbudza się w nim niewielki prąd pomimo braku zasilania. Quote Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg Share this post Link to post Share on other sites
Guest Report post Posted October 9, 2015 termostat NO na 40C, ja bym zmienił na termostat 30-35*C Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gothmog Report post Posted October 16, 2015 (edited) Wczoraj przyszedł nowy wyświetlacz:) Teraz jest miejsce do popisu. Edited October 16, 2015 by Gothmog (see edit history) Quote Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg Share this post Link to post Share on other sites
pawelkielce Report post Posted October 16, 2015 jak dla mnie bajka jeszcze estetyczna obudowa i będzie cudo Quote Share this post Link to post Share on other sites
volf Report post Posted October 16, 2015 kolego Gothmog miejsca dla popisu nie ma i być nie może, po za burtę widząc fachowe podejście do tematu będzie niezłe cacko jak jeszcze potrafisz wykombinować taki bajer jak widziałem u kolegi z forum, gdzie lampe można programować i sterować z laptopa,no to jesteś wielki Quote Share this post Link to post Share on other sites
Gothmog Report post Posted October 16, 2015 Lampa jak najbardziej będzie sterowana z komputera i komórki. Musze jeszcze moduł Bluetooth dokupić i będzie bezprzewodowo sterowana. Narazie jest przez usb. Quote Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg Share this post Link to post Share on other sites
dale Report post Posted October 16, 2015 Grzegorz, fajny projekt. Zamierzasz docelowo mieć lampę konfigurowalną wyłącznie via komputer, czy też normalnie - przyciskami ? Ja mam trochę sprzętu konfigurowanego z poziomu PC/smart, ale czesto poprawki wprowadzam "z ręki" - wygodniej mi niż biegać z lapkiem, czy ryzykować zachlapanie komórki Nie myślałeś o dodatkowych kanałach ? np. czerwieni ? Swego czasu świetlówki fiji purple robiły zawrotną karierę (zasłużenie) Quote 125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT, Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO Share this post Link to post Share on other sites
Gothmog Report post Posted October 16, 2015 (edited) Chciałbym tak zrobić żeby sie dało z reki zmiany wprowadzać ale czekam na obudowe. Wyświetlacz ma warstwę dotykową i jest miejsce na zrobienie przycisków, ale niestety jest malo miejsca na kod w procesorze i ciężko ze zrobieniem jakiegoś menu. Co do kanałów to nie mam pojecia. Jak narazie zostają tylko niebieski i bialy, jak będę miał korale wymagające innego swiatla to się dorobi, raczej będę stawiał na krewetki i inne skorupiaki. Edited October 16, 2015 by Gothmog (see edit history) Quote Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg Share this post Link to post Share on other sites
dale Report post Posted October 17, 2015 Nie tyle chodzi o wymagania korali, co o dopalenie barw - będziesz miał ładniejsze kolory Quote 125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT, Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO Share this post Link to post Share on other sites
Gothmog Report post Posted October 19, 2015 Ma ktoś z was namiary na sprawdzoną firmę zajmującą się obróbką plexi? Mam przygotowany projekt obudowy tylko teraz muszę znaleść wykonawcę... Quote Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg Share this post Link to post Share on other sites
Guest Report post Posted October 19, 2015 podpowiem - półka na szczepki Quote Share this post Link to post Share on other sites
Coltrane Report post Posted October 19, 2015 https://www.fabertec.pl/ Quote dużo zdjęć mojego akwarium https://www.facebook.com/tibireef/ Share this post Link to post Share on other sites
Gothmog Report post Posted December 7, 2015 (edited) No i lampa w wersji 0.1 gotowa:) Ostatecznie lampa ma 36W. Połączone w 3 kanały: - 5xRoyal Blue, - 2x Blue / UV, - 4xW + 1xFS (Full spectrum 380-840nm). Komponnety użyte do budowy: - zasilacz uniwersalny http://allegro.pl/un...5657772305.html - zasilanie arduino oraz wentylatorów - http://allegro.pl/mi...5233361572.html - jeden ustawiony na 3.3V, ponieważ LCD i BT wymaga takiego zasilania, drugi działa na 12V - radiator pod ledy http://allegro.pl/ra...5700712673.html - driver'y do led x3: http://allegro.pl/dr...5768970484.html - czujnik temp na kablu: http://allegro.pl/ds...5617344486.html - arduino: http://allegro.pl/ar...5659286878.html - ten jest mniejszy od standardowego z usb - wentylatory: http://allegro.pl/aa...4889194929.html - bt: http://www.ebay.com/...=STRK:MEBIDX:IT (uwaga, wymaga sygnałów 3.3V, czyli Arduino musi działać na 3.3V) - wyświetlacz: http://allegro.pl/wy...5697563539.html - RTC: http://www.ebay.com/itm/281740488565 - tranzystor BC337 do sterowania wentylatorami - dioda led x2 - zielona i czerwona Obudowa wykonana z plexi. Górna i dolna część z czarnego 3mm, środek łączony 10mm bezbarwny + 5mm czarny (tylko takie grubości były dostępne). Ledy osłonięte bezbarwnym 2mm plexi. Nogi z 5mm bezbarwnego plexi gięte na gorąco na kawałku deski Lampa sterowana jest bezprzewodowo poprzez blue tooth (programowanie arduino niestety przez kabel, trzeba zdjąć górną pokrywe, wypiąć LCD i w to miejsce wpiąć kabel od programatora). Oprogramowanie lampy umożliwia: - sterowanie 3 kanałami led (info na wyświetlaczu o statusie - PWM w %, czy jest wschód, zachód, nocne), - sterowanie prędkością wentylatorów - mierzenie temp radiatora oraz wody w akwarium, - ostrzeganie o przegrzaniu radiatora / wody (czerwona dioda led, zmiana koloru na wyświetlaczu), możliwość podpięcia buzzera, - możliwość odczytania temp i mocy PWM poprzez BT. Przemyślenia po budowie: - ramka powinna być z jednego kawałka plexi o grubości 15mm - niestety dostępne jest tylko bezbarwne, warto je pomalować w środku tak żeby nie było widać kabli i całych bebechów - będzie estatyczniej, lepsze rozwiązanie jest gruba ramka i w otworze na led wstawiona niższa ramka tak, żeby radiator się na niej oparł. - niestety otwory zrobiłem o złej średnicy i musiałem potem wiercić w plexi - skończyło się to niestety bęknięciami na górnej pokrywie, - myślałem ze ramka będzie bardzo giętka i zrobiłem za dużo wsporników, przez to miałem mniej miejsca na kable i inne bebechy - w nowej wersji ramki trzeba wyciąć jak najwięcej, - przy montażu driverów trzeba pilnować podłączenia, bo niestety odwrotnie podpięty smaży sie natychmiast (przez włąsną głupotę spaliłem sobie 2) - przy zwiększonym miejscu w ramce spokojnie można wcisnąć arduino mega (http://www.ebay.com/itm/151859854649) i mieć więcej pamięci na kod i więcej wyjść, np do użycia led'ów RGB. - radiator można spokojnie dać niższy i tak wentylatory schłodzą do odpowiedniej temp, przy tym co jest można się pokusić nawet o ich wyłączenie całkowite, wg testów lampa nagrzewa się do temp około 50 'C ale nie testowałem jej zbyt długo. Kilka zdjęć z budowy lampy: ramka - zrobiona z dwóch elementów, w dolnym środkowy otwór jest mniejszy, tak żeby radiator oparł się na dolnej części po zamontowaniu radiatora w ramce: widok od strony LED: Bebechy: Edited December 7, 2015 by Gothmog (see edit history) Quote Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg Share this post Link to post Share on other sites
endriu0 Report post Posted December 7, 2015 No pięknie wyszło!!! Quote Studencki baniaczek Share this post Link to post Share on other sites
jacekberetłódz Report post Posted December 11, 2015 Witaj kiedy planujesz wersję z wifi bo jestem zainteresowany twoim dziełem jak dla mnie bajka Quote 45 odmian korali Share this post Link to post Share on other sites
Gothmog Report post Posted December 11, 2015 Moduł WiFi jest dość drogi i szkoda mi kasy żeby kupić do testów a bt w zupełności wystarczy. Może jak będę robił v2 na arduino mega to potestuje Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka Quote Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg Share this post Link to post Share on other sites
Moljzesz Report post Posted December 12, 2015 Wypas, super ci to wyszło :-) Przydało by się żeby ktoś aqma przekompilował na mega, żeby dało się z telefonu ustawiać, wywaliłbym bym wreszcie komputer z pier..ym windowsem na hasiok Quote PS Pandora 4x54W T5 i 3x145W LED, DCP6500, AWN40 na DCP3000,RW-15, RW-8,CP-55, Biopellests AIO XL Share this post Link to post Share on other sites
Gothmog Report post Posted December 13, 2015 Z tego co wiem to nic nie trzeba przerabiac:) Mam już zakupiony nowe arduino mega i będę teraz coś kombinował na tym. Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka Quote Akwa: 375l (1500x50x50), Sump 70l (70x40x40), Cyrkulacja: Jebao CP-55, Światło: QMaven 6600 + 2x80W, Ceramika, Piasek: 20kg Share this post Link to post Share on other sites
TomekUK Report post Posted December 14, 2015 Z tego co wiem to nic nie trzeba przerabiac:) Mam już zakupiony nowe arduino mega i będę teraz coś kombinował na tym. Wysłane z mojego SM-A500FU przy użyciu Tapatalka Ja więc juz czekam na wersję pod Mega :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
matroxpl Report post Posted December 14, 2015 Czym tak ładnie wyciąłeś to Plexi? Quote Moje bagienko Share this post Link to post Share on other sites