Skocz do zawartości
smyk

Przyjazny formiter :) czyli cztery metry wody...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po długim starcie myślę, że nadeszła chwila w której chciałbym pokazać swój pierwszy morski zbiornik.

Tak w kilku zdaniach opiszę jak zaczęła się moja przygoda z akwarystyką morską. Wszystko zaczęło się podczas budowy naszego domu. Z uwagi na to, iż jestem człowiekiem który bardzo lubi oryginalne rozwiązania i nowoczesny design w naszym domu nie mogło więc zabraknąć dużego zbiornika morskiego. Jeżeli chodzi o akwarystykę słonowodną jestem laikiem więc znalazłem „fachowca” który podjął się wykonania mojego akwarium. Niestety „fachowiec” okazał się kiepski i przerosło go wykonanie tego akwarium co widać będzie na zdjęciach. Na szczęście w porę się zorientowałem i poznałem forum NR oraz chłopaków ze sklepu akwarystycznego „Reefshop” z Gdyni. I dzięki dobrym radom gościa z długą siwą brodą moje akwarium wygląda jak wygląda.

Z początku akwarium miało być wbudowane w ścianę i miało być dwustronne o szerokości 2m ale ostatecznie zrobiliśmy akwarium czterostronne o wymiarach 400x50x60h. Zbiornik znajduję się na parterze i widoczny jest praktycznie z każdego miejsca na dole. To tyle tytułem wstępu.

Kilka danych:

- wymiary akwarium 400x50x60h ze szkła OW 2x12mm,

- sump dwukomorowy o wymiarach 200x40x53h,

- stelaż z profila zamkniętego ze stali nierdzewnej,

- zabudowa z płyty meblowej otwierana na zawiasach i siłownikach,

- odpieniacz BK 300,

- pompa obiegowa Red Dragon 8000,

- cyrkulacja tunze 2x6105, raz 6095 i 6055 oraz multicontroller tunze 7095

- światło 3xT5 ATI sunpower 6x54 + nocne ledy,

- chłodziarka TECO TR20.

Z grubsza tyle. Akwarium zostało zalane w czerwcu tego roku. Jeżeli chodzi o obsadę to będą spsy i ryby. Poniżej przedstawiam kilka fotek.

Pocztki:

akwarium5800x600.jpg

akwarium11800x600.jpg

Stan obecny:

img9154800x600.jpg

img9155800x600.jpg

img9165800x600.jpg

img9175800x600.jpg

img9161800x600.jpg

Zaplecze techniczne: