Jump to content
chris_ek

Spelniając marzenia - etap1: kostka 64l

Recommended Posts

51 minut temu, mazmaciek napisał:

Tylko ten płyn jest chyba na 33, ja taki dostałem do testu na Mg

Ja też nieraz tym płynem się posługuję, lepiej 33 niż 0.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Polecam diy plyn kalibracyjny. 36.5gr NaCl rozpuscic w 963.5gr RO (nie 1000ml bo to nie to samo) daje nam to 35ppt. Analogicznie ilosc mozemy pomniejszyc np 3.65gr w 96.35 gr Ro. Z tanimi refraktometrami jest loteria jak sie trafi taki co lustro bedzie mial dobrze ustawione to wzrost jest linijny i pokrywa sie z wido RO na 0 i plynem na 35ppt. Tam gdzie jest krzywo lustro wklejone bedzie sie rozjezdzac i wtedy warto kalibrowac w okolice wody ktora przygotowujemy. Moj tak samo na widzie RO pokazuje ponizej zera. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, szyman napisał:

Polecam diy plyn kalibracyjny. 36.5gr NaCl rozpuscic w 963.5gr RO

Zwykłą sól spożywczą czy labolatoryjną CZDA? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualizacja tygodniowa.

Parametry dzisiaj rano przed podmianą:

Zasolenie  = 37 ppt

pH = 8,04 - miernik elektroniczny (było 8,09)

KH = 7,5 - test Salifert (było 7,7)

Ca = 480 - test Salifert (było 450)

Mg = 1365 - test Salifert (było 1440)

PO4 = 0,03 - test Hanna (było 0,00)

NO3 = 1 - test Salifert (było 1)

Dzisiaj znalazłem decorę zasuszoną na podłodze :( - zmotywowało mnie to żeby dokończyć montaż siatki zabezpieczającej.

Zrobiłem kalibrację na RODI, sprawdziłem potem płyn od AF i pokazało mi 33 ppt - czyli zgodnie z tym co na buteleczce napisał producent. Zasolenie wody z akwarium 37 ppt. I teraz nie wiem w co wierzyć, bo jak miałem taki poziom zasolenia to test ICP dawał wynik około 35 ppt. Idąc tym tropem zasolenie płynu od AF byłoby na poziomie 31 ppt (płyn dopiero otwarty więc jego parametry powinny być jak na etykiecie).

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie masz zwykłego salimetra spławikowego żeby porównać wynik zasolenia ? :) 


Akwarium VIV 100x50x50 250L + Sump 74L  Giesemann Matrix II 8x39W  |  Pompa Jebao DCP 3500  2x JVP-132   Auael Heater 300W

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualizacja tygodniowa.

Parametry dzisiaj rano przed podmianą:

Zasolenie  = 37 ppt

pH = 8,02 - miernik elektroniczny (było 8,04)

KH = 7,5 - test Salifert (było 7,5)

Ca = 465 - test Salifert (było 480)

Mg = 1395 - test Salifert (było 1365)

PO4 = 0,04 - test Hanna (było 0,03)

NO3 = 1 - test Salifert (było 1)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozwole sie troche wtracic, odnosnie ICP tez tak do konca nie mozna temu wierzyc, dlatego ze swoja wode wysylasz, powiedzmy dzisiaj wyslesz jutro jest w laboratorium, moze ja sprawdza odrazu moze na nastepny dzien, nastepnie zalezy jeszcze "ktory w kolejce danego dnia jest Twoj test", chodzi mi o to ze wyniki moga byc troche przeklamane. mowie to dlatego, ze mam znajomego co przeprowadza wlasnie testy ICP, nie bede mowil w jakiej firmie ale za granica. generalnie z tego co mowil to przyrzady do badania nie sa czyszczone za kazdym razem po tescie icp, czyli jesli twoja probka bedzie pierwsza po tzw czyszeniu to wynik bedzie jak najblizszy prawdzie, ale jesli bedzie ktoras z kolei no to moze juz przeklamywac. Robil mi test icp dwoch jednakowych probek i pierwsza byla wykonana po czyszczeniu a druga po kilkunastu badaniach i np zasolenie bylo 33ppt a pozniej 35ppt, odpowiednio np ca i mg tez bylo inne

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 minut temu, kokomag napisał:

Pozwole sie troche wtracic, odnosnie ICP tez tak do konca nie mozna temu wierzyc

Ktoś już robił porównanie na zasadzie: wysłania tej samej próbki wody do różnych laboratoriów ICP i niektóre z wyników różniły się znacznie. Składałem to karb innych urządzeń, może metod. Jednak myślałem, że każdorazowo test wykonywany jest według tej samej procedury i wyniki różnią się tylko w granicach błędu (swoją drogą to nawet nie wiem jaka jest granica błędu przy testach ICP). Wychodzi znów na to, że nie ma co się przywiązywać do cyferek tylko pilnować stabilności parametrów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualizacja tygodniowa.

Parametry dzisiaj rano bez podmiany:

Zasolenie  = 36 ppt

pH = 8,04 - miernik elektroniczny (było 8,02)

KH = 7,7 - test Salifert (było 7,5)

Ca = 475 - test Salifert (było 465)

Mg = 1350 - test Salifert (było 1395)

PO4 = 0,00 - test Hanna (było 0,04)

NO3 = 2 - test Salifert (było 1)

Niestety zaczęła mi lecieć favia dragon soul, kąpiel w Reef Dipie z Seachema nie pomogła.

favia1.jpg.f08ba28841252c0a9d80f7fbeab0528b.jpg

Od tygodnia leję codziennie po 1ppm NaNO3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Całkowite zbicie po4 również nie pomoże.  Kolory są mega przy zerach , ale przy coś powyżej koralowce lepiej rosną i tkanka jest grubsza.  

Myślałeś o dozowaniu NP plus ?

Oczywiście w ilości odpowiedniej do twojego baniaka . Raczej nie stawiam na to że brakuje , ale może pomóc.  Problem w tym,  że nie będzie takiego koloru .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Efekt zbicia PO4 do zera niezamierzony - zbiegło się kilka rzeczy w tym samym czasie. Jeszcze niedawno starałem się mocno obniżać poziomy więc myślę, że na razie wystarczy trochę zwiększyć karmienie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualizacja tygodniowa.

Parametry dzisiaj rano przed podmianą:

Zasolenie  = 35 ppt

pH = 8,09 - miernik elektroniczny (było 8,04)

KH = 7,7 - test Salifert (było 7,7)

Ca = 455 - test Salifert (było 475)

Mg = 1350 - test Salifert (było 1350)

PO4 = 0,08 - test Hanna (było 0,00)

NO3 = 5 - test Salifert (było 2)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualizacja tygodniowa.

Parametry dzisiaj rano przed podmianą:

Zasolenie  = 36 ppt

pH = 8,00 - miernik elektroniczny (było 8,09)

KH = 8,0 - test Salifert (było 7,7)

Ca = 460 - test Salifert (było 455)

Mg = 1365 - test Salifert (było 1350)

PO4 = 0,05 - test Hanna (było 0,08)

NO3 = 2 - test Salifert (było 5)

Żeby nie było tak nudno to bryopsis pojawiło mi się w różnych punktach i zaczyna mnie irytować.

Ostatnio też zauważyłem kilka asterin, co ciekawe widziałem je na skale a potem w tym miejscu glony wapienne jakby ktoś "wytrawił".

317227311_asteriny11.jpg.eb3e2e2eb8fd42a7734bcaff69b39379.jpg2045890325_asteriny21.jpg.fd240bbffa34ba556eef400cea2c6a7a.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualizacja tygodniowa.

Parametry dzisiaj rano przed podmianą:

Zasolenie  = 37 ppt

pH = 8,08 - miernik elektroniczny (było 8,00)

KH = 8,45 - test Salifert (było 8,0)

Ca = 440 - test Salifert (było 460)

Mg = 1365 - test Salifert (było 1365)

PO4 = 0,11 - test Hanna (było 0,05)

NO3 = 5 - test Salifert (było 2)

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, mazmaciek napisał:

A czemu utrzymujesz tak wysokie zasolenie? 

Tłumaczyłem to już, kalibruję refraktometr wodą RO i chyba wpływa to na błąd pomiaru solanki ale przy takim poziomie na ICP wychodzi 35ppt. Tak więc nie utrzymuję wysokiego zasolenia pomimo tego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a możesz powiedzieć jaki masz refraktometr? raczej i tak wszystkie klepane sa w jednej fabryce, ale np ja mam od jakichś 2 lat z firmy "Blau" przynajmniej opakowanie i nalepka na urządzeniu taka jest hehe, mam płyn do kalibracji ale powiem szczerze ze od samego początku a ni razu nie kalibrowałem, sprawdzałem tylko czy trzyma wartość i zawsze pokazywal jedna wartosc z plynem, z woda RO zawsze poniżej skali pokazywal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aktualizacja tygodniowa.

Parametry dzisiaj rano przed podmianą:

Zasolenie  = 36 ppt

pH = 8,09 - miernik elektroniczny (było 8,08)

KH = 8,45 - test Salifert (było 8,45)

Ca = 430 - test Salifert (było 440)

Mg = 1335 - test Salifert (było 1365)

PO4 = 0,05 - test Hanna (było 0,11)

NO3 = 2 - test Salifert (było 5)

Przyłapałem kraba na wspinaczce na tylnej ścianie.

krab1.jpg.6b181d635f43f550bf5a53e69b7c743c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam tego kraba. Nawet w takiej samej muszli heh. Widzę go raz na miesiąc i to wieczorem. 


Akwarium VIV 100x50x50 250L + Sump 74L  Giesemann Matrix II 8x39W  |  Pompa Jebao DCP 3500  2x JVP-132   Auael Heater 300W

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Maniekkkkk napisał:

stabilnie , tak trzymaj 

Staram się choć trochę nudno i kusi żeby coś pozmieniać :D

6 godzin temu, Aquaman napisał:

Widzę go raz na miesiąc i to wieczorem

Ja przez długi czas go w ogóle nie widywałem a teraz nawet w dzień się pokazuje, najczęściej podczas karmienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Wchodząc do serwisu Nano-Reef, zgadzasz się na warunki Terms of Use.