Hoom Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 Zanim zacznę moją nudną opowieść która mnie strasznie zirytowała ze chce sie użyć innego słowa na W. przytoczę pewien fragment programu . Jak Polska wchodziła do uni był pewien program w TVP „Europa da sie lubić „ i występował w tym programie szkot , niestety nie pamietam imienia . Zadano mu pytanie czym sie różni Polska od Szkocji on im na to że pochodzi ze wsi i jego ojciec miał plantacje pomidorów . Sprzedawał je przy ulicy w ten sposób ze wykładał kilka skrzynek i pudełko na kasę . Napisał kartkę 4 pomidory za funta . dojeżdżał codziennie dokładał pomidory i zabierał kasę . I ten szkot do prowadzącej a jak by to było w Polsce No i wracając do mojej przygody z pompą . Uruchomiłem nowe akwarium na ZEOvit . Jestem leniwy i nie chce mi sie kropić jak mogę ustawić pompę . Wpadła mi w Google recenzja testera pompy pacific sun kore5 . Pomyślałem czemu nie mamy korona wirusa trzeba wspierać polski przemysł . Na stronie www pacific sun znalazłem te pompę w promocji -20% , to ja kupiłem . Było to w zeszłą niedziele . Po kilku godzinach pomyślałem sobie ze dokupię mieszadło do zestawu . Nie chcąc płacić powtórnie kosztów wysyłki napisałem do firmy mail z prośba o numer konta to przeleje pieniądze za mieszadło by oni wysłali mi to razem z pompą . Jakie było moje zdziwienie jak usłyszałem ze oni nie mają żadnej promocji i sprzedadzą mi mieszadło po normalnej cenie . Wysłałem wiec im screenshot z ich własnej strony ze promocja wciąż trwa . Dziś rano otrzymałem mail ze już zmienili stronę i promocji już nie ma . Ze ta promocja -20% obowiązywała do końca lipca . I oczywiście mogą mi sprzedać mieszadło ale po normalnej cenie . Ja nabyłem pompę w promocji 16/08 i w trakcie trwania promocji chciałem dokupić mieszadło . Na stronie pacific sun nie ma informacji ze promocja jest do koca lipca . znalazłem mieszadło u pani Jadzi w promocji 25% i kupiłem u niej . Niestety muszę ponieść podwójne koszty wysyłki raz do znajomego w Polsce a później DPD do Anglii ( Jadwiga niestety nie wysyła za granice ) . pisząc to ryzykuje ze ktoś z pacific sun przeczyta to i skasują moje zamówienie bo kupiłem pompę ponad dwa tygodnie po promocji ale w czsie kiedy jeszcze obowiązywała a wtedy zostanę z mieszadłem od pani Jadzi , które chyba będę używał do herbaty . I tu wracając do naszego Szkota , nawet nie wyobrażam sobie podobnego zdarzenia w Anglii . Tu by sprzedali mi ten mieszacz po cenie z promocji i jeszcze by mnie przeprosili za zaistniałą sytuacje . przepraszam za nudną opowieść ale strasznie jestem zły na te sytuacje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszra Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 jesteśmy 20 lat za Europą ... szkoda że ceny pozostają Europejskie ,,, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kris81 Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 Swego czasu pracowałem w Niemczech , gdy jeszcze granice były, no i jak przejeżdżaliśmy granice to kolega za każdym razem powtarzał "teraz wjeżdżamy do dzikiego kraju" i do dziś to wspominam właśnie w takich sytuacjach,a zdarzają się czesto. także pamiętaj ,Polska to dziki kraj Cytuj Zbiornik 220x74x65, 2x OW , zaplecze 300ll , obieg Jebao DCP 18000, 2xVortech mp40,3xtunze6045,6025,6085,odpieniacz BK DC300 rdx,VSV, skała RRR 50kg,lampa diy 279 t5 +led ok.280 W,dozownik H2Ocean Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arek77 Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 Od dłuższego czasu kupuję sprzęt w polskich sklepach i hurtowniach akwarystycznych. Przez wiele lat do akwariów słodkowodnych, od kilkunastu miesięcy do slonego....i jak do tej pory nie miałem nieprzyjemnych transakcji, w której było by coś nie tak po stronie sprzedających. Jeśli były jakieś drobne niezgodności, natychmiast były prostowanie. Zazwyczaj to ja byļem "marudnym" klientem i zdarzało mi się odsyłać zamówiony towar tylko z tego powodu, że mi nie pasował. Więc albo to ja, przez te lata, miałem cholerne szczęście, albo kolega Hoom wyjątkowego pecha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hoom Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 Światełkiem w tunelu jest pani Jadzia z jadwigamorska . Zamówiłem od niej mieszacz z dostawą do kolegi . Odbiór z paczkomatu . Przy zamówieniu podałem angielski numer , taki tylko posiadam . Zadzwoniła do mnie osobiście do Anglii i poprosiła o numer polski bo na taki tylko może przyjść powiadomienie z paczkomatu . Paczkę nadała 4 godziny po zamówieniu . Pełen profesjonalizm . Brawo Promocja w pacific sun niby skończyła sie z końcem lipca . Czyli każdy kupujący do dziś wciąż miał rabat . Ponad dwa tygodnie po końcu promocji . Powinienem dostać prezent ze firma nie poniosła większych strat . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katani Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 Poczekaj, jak zaczniesz użytkować Cytuj Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000, Cyrkulacja 2x maxspect XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED. Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani. Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki slimaków turbo i columbelli, 1x tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
norbi2222 Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 (edytowane) 28 minut temu, katani napisał: Poczekaj, jak zaczniesz użytkować Chociaż człowieka w serwisie mają rewelacyjnego. Poza tym żaden ze sprzętów, które posiadam (lampa, pompa i reaktor wapnia), nie działają właściwie i przy żadnym nie obyło się bez kontaktu z serwisem. Z panem Tomaszem (serwisant), niedługą będę na "TY", już nawet mi głupio dzwonić i mówić, że znowu coś nie działa. Ja już nie wydam złotówki na sprzęt z PS. Przepraszam, kolumna odgazowująca z PS działa właściwie i nie wymagała ingerencji serwisu, jednak tu chyba nie ma się co zepsuć. Edytowane 19 Sierpnia 2020 przez norbi2222 (wyświetl historię edycji) Cytuj Pozdrawiam, Norbert Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beti Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 Posiadam od grudnia 2019 roku automatyczną dolewkę, jak dla mnie działa rewelacyjnie. Tyle z tej firmy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 Też się o tym sprzęcie nasłuchałem ale to niech inni opiszą [emoji14] natomiast byłem w siedzibie i kurna bida w sklepie, oj bida (wygląd akwarii i prawie zerowe zasoby w towarze żywym). Drugi raz nie pojadę bo "nima" po co. Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klossowski Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 Ale w czym jest problem? Że ktoś zapomniał w sklepie promocję usunąć, a klient się awanturuje, że nie chcą mu sprzedać na przestarzałej promocji? No fakt, takie coś raczej w Szkocji by nie miało miejsca, bo tam pewnie klient jakby się dowiedział, że się zapomnieli, to by zapłacił normalną cenę za pompę, a nie domagał się zniżki na inne rzeczy. Daleko nam jeszcze do Europy, co fakt, to fakt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomko Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 5 minut temu, klossowski napisał: Ale w czym jest problem? Że ktoś zapomniał w sklepie promocję usunąć, a klient się awanturuje, że nie chcą mu sprzedać na przestarzałej promocji? No fakt, takie coś raczej w Szkocji by nie miało miejsca, bo tam pewnie klient jakby się dowiedział, że się zapomnieli, to by zapłacił normalną cenę za pompę, a nie domagał się zniżki na inne rzeczy. Daleko nam jeszcze do Europy, co fakt, to fakt. Niby masz racje tyle, że brak aktualizacji strony, czyli czegoś co jest wizytówką firmy i na czym opiera się ich biznes to lipa straszna. Podobnie ze sprzedawaniem czegoś przez internet, czego się nie ma na stanie, oczywiście bez wyboldowania tego w opisie. Mnie takie zagrania sakramencko irytują. Pozdr., tomko Cytuj Nowe 400L Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ironista Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 4 minuty temu, klossowski napisał: Ale w czym jest problem? Że ktoś zapomniał w sklepie promocję usunąć, a klient się awanturuje, że nie chcą mu sprzedać na przestarzałej promocji? No fakt, takie coś raczej w Szkocji by nie miało miejsca, bo tam pewnie klient jakby się dowiedział, że się zapomnieli, to by zapłacił normalną cenę za pompę, a nie domagał się zniżki na inne rzeczy. Daleko nam jeszcze do Europy, co fakt, to fakt. Przeczytaj sobie na spokojnie jeszcze raz co napisał Hoom i nie pisz głupot. Klient kupił w promocji, bo taka widniała na stronie, a o tym że promocji nie ma, dowiedział jak chciał zamówić dodatkowy element. A jak ktoś w sklepie nie wykonał swoich obowiązków i wprowadził klienta w błąd, to w każdym normalnym kraju klient za zaistniała sytuację powinien zostać przede wszystkim przeproszony, niezależnie od tego czy (jak to ująłeś) "awanturuje się" czy nie. Cytuj I znowu zalewamy, i znowu i tak do usranej śmierci... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klossowski Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 32 minuty temu, Ironista napisał: Przeczytaj sobie na spokojnie jeszcze raz co napisał Hoom i nie pisz głupot. Klient kupił w promocji, bo taka widniała na stronie, a o tym że promocji nie ma, dowiedział jak chciał zamówić dodatkowy element. I co? nie sprzedali mu czy jak? Kto kogo wprowadził w błąd??? Mógł kupić drugą rzecz na promocji też by przecież wysłali, za co do cholery mają go przepraszać? ale chciał jedną wysyłkę i promocję, to się dowiedział, że się zapomnieli..... po prostu ręce opadają jak widzę takich ludzi..... kraj dziadów, nieustannych promocji i pretensji, że czegoś nie ma na promocji.... w Anglii sklepów nie mają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
FajnyRadziu Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 Są tylko pewnie o wiele drożej a krajanie lubią "przyjanuszyć" Całkiem podobnie jest u nas w drugą stroną jak owo klienci sprzedają "używany" sprzęt, powiedzmy roczny, bo działa jak nowy z 10% upustem do ceny sklepowej. Wtedy wsio ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fifek33 Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 Koledze pacyfic sun wlał cały pojemnik kh -chodzi o pompę dozującą -po ich aktualizacjiWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hoom Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 Godzinę temu, klossowski napisał: I co? nie sprzedali mu czy jak? Kto kogo wprowadził w błąd??? Mógł kupić drugą rzecz na promocji też by przecież wysłali, za co do cholery mają go przepraszać? ale chciał jedną wysyłkę i promocję, to się dowiedział, że się zapomnieli..... po prostu ręce opadają jak widzę takich ludzi..... kraj dziadów, nieustannych promocji i pretensji, że czegoś nie ma na promocji.... w Anglii sklepów nie mają? Chyba jednak nie zrozumiałeś tego co napisałem Lub nie przeczytałeś dokładnie . pokolei - na stronie Pacyfic sun jest promocja na wszystkie produkty 20% - kupuje pompę kore 5 w promocji 20% i płace 30£ za DPD - po dwóch-trzech godzinach decyduje sie kupić mieszacz magnetyczny i pisze do Pacyfik sun mail czy jest możliwe by sprzedali mi mieszczacz tez w tej promocji ale bez kosztów przesyłki , by wysłali mi go wraz z pompą. - po kilku godzinach otrzymuje mail od pacyfic sun ze nie mają oni żadnej promocji 20% - robie screenshot ze strony www pacyfic sun i im wysyłam z informacją ze to promocja jest i wciąż trwa - po godzinie dostaje powtórny mail ze ta promocja była do końca lipca i już nie obowiązuje i właśnie skasowali ją ze strony www . I napisali mi ze mogą sprzedać mi ten mieszacz po normalnej cenie. ja dzwoniłem do nich kiedy ta promocja obowiązywała i powinni sprzedać mi ten mieszacz po obniżonej „promocyjnej cenie” lub przeprosić mnie za ta pomyłkę . A tu nie było nic . Szybko zmienili cenę kiedy ja byłem w trakcie zamawiania mieszacza i to jest nie dopuszczalne . Powinni przyjąć pomyłkę na klatę i sprzedać po obniżonej cenie . Szczególnie ze np. u Jadwigi mają wciaz promocje 25% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dephire Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 11 minut temu, Hoom napisał: Chyba jednak nie zrozumiałeś tego co napisałem Lub nie przeczytałeś dokładnie . pokolei - na stronie Pacyfic sun jest promocja na wszystkie produkty 20% - kupuje pompę kore 5 w promocji 20% i płace 30£ za DPD - po dwóch-trzech godzinach decyduje sie kupić mieszacz magnetyczny i pisze do Pacyfik sun mail czy jest możliwe by sprzedali mi mieszczacz tez w tej promocji ale bez kosztów przesyłki , by wysłali mi go wraz z pompą. - po kilku godzinach otrzymuje mail od pacyfic sun ze nie mają oni żadnej promocji 20% - robie screenshot ze strony www pacyfic sun i im wysyłam z informacją ze to promocja jest i wciąż trwa - po godzinie dostaje powtórny mail ze ta promocja była do końca lipca i już nie obowiązuje i właśnie skasowali ją ze strony www . I napisali mi ze mogą sprzedać mi ten mieszacz po normalnej cenie. ja dzwoniłem do nich kiedy ta promocja obowiązywała i powinni sprzedać mi ten mieszacz po obniżonej „promocyjnej cenie” lub przeprosić mnie za ta pomyłkę . A tu nie było nic . Szybko zmienili cenę kiedy ja byłem w trakcie zamawiania mieszacza i to jest nie dopuszczalne . Powinni przyjąć pomyłkę na klatę i sprzedać po obniżonej cenie . Szczególnie ze np. u Jadwigi mają wciaz promocje 25% Hej miałem dokładnie to samo chciałem zakupić lampę i również nie udzielono mi rabatu , potem na szybko usunęli ze strony promocję, tłumacząc się , że promocja się skończyła w lipcu ale wyraźnie napisane było " do końca pandemii" domniemam iż pandemia trwa nadal chyba że coś mnie ominęło a baner z promocją dalej widoczny jak BYK. Za takie wałki już podziękuję za produkty PS i wybrałem lampę ATI domyślam się , że to był właściwy wybór. Dla mnie zachowanie i podejście bardzo słabe, również pracuje w handlu i owszem są wtopy z cenami tylko , że sklep bierze błędy na klatę i sprzedaję po niższej cenie jaką klient miał otrzymać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hoom Zgłoś Napisano 19 Sierpnia 2020 (edytowane) Dzięki za wasze opinie . Jestem bardzo zły za zaistniałą sytuacje a i wasze złe opinie zrobiły swoje postanowiłem zrezygnować z zakupu tej pompy i zakupić niemiecki shit GHL . Jeszcze raz dzięki . zobaczymy jak teraz zachowa sie pacyfic sun i odda bez problemu kasę Edytowane 19 Sierpnia 2020 przez Hoom (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michalfa Zgłoś Napisano 20 Sierpnia 2020 11 godzin temu, fifek33 napisał: Koledze pacyfic sun wlał cały pojemnik kh -chodzi o pompę dozującą -po ich aktualizacji Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk A mi wlał dawkę jodu na 100 dni w jedną noc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dephire Zgłoś Napisano 20 Sierpnia 2020 9 godzin temu, Hoom napisał: Dzięki za wasze opinie . Jestem bardzo zły za zaistniałą sytuacje a i wasze złe opinie zrobiły swoje postanowiłem zrezygnować z zakupu tej pompy i zakupić niemiecki shit GHL . Jeszcze raz dzięki . zobaczymy jak teraz zachowa sie pacyfic sun i odda bez problemu kasę U mnie za pierwszym failem cudowny PS Kore 5 th wlało 200 ml vodki do obiegu...nie pytaj co sie stalo , akwarium rok do Siebie dochodzilo a o stratach w 90% nie wspomne...odesłałem , wymienili procek i działało troche , nastepnym razem lało CA jak mu sie podobało i była wartość ponad 600 bo skali brakło... Podziekowałem i ryzykować nie bede. Teraz uzywam H2OCEAN P4 PRO WIFI i jestem Mega zadowolony, soft sie nie wiesza, laczy sie bez problemu , od roku działa bez zarzutu. po pół roku kalibracja i ani o 0.1 mililitra się nie rozjechało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hoom Zgłoś Napisano 20 Sierpnia 2020 Dziwne rzeczy piszecie . To cenowo sprzęt najwyższej półki . Jezeli wszyscy mają z tym takie problemy to kto to kupuje . Czy naprawdę nie ma tu nikogo kto jest zadowolony z tej pompy ? wracając do mojej przygody . Napisałem do nich mail o zwrot kasy i coś nie bardzo im sie to podoba . Nie moją wyjścia muszą oddać prawo jest po mojej stronie . Mam na to chyba 14 dni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
9866666 Zgłoś Napisano 20 Sierpnia 2020 36 minut temu, Hoom napisał: Dziwne rzeczy piszecie . To cenowo sprzęt najwyższej półki . Jezeli wszyscy mają z tym takie problemy to kto to kupuje . Czy naprawdę nie ma tu nikogo kto jest zadowolony z tej pompy ? wracając do mojej przygody . Napisałem do nich mail o zwrot kasy i coś nie bardzo im sie to podoba . Nie moją wyjścia muszą oddać prawo jest po mojej stronie . Mam na to chyba 14 dni Tak, kupując coś na odległość masz 14 dni na odesłanie produktu. Jedyny koszt jaki możesz ponieść to przesyłka zwrotna - ale też chyba nie zawsze. Co do ich sprzętu, to tak... Cena jest z najwyższej półki - bo sprzedają dużo na europę. Co do jakości to różnie z tym bywa. Ja mam od nich lampę i od nowości sterownik odsyłałem, nie widzę żeby gdzieś rdza wchodziła ale samo podłączenie lampy po BT to koszmar - jak się już uda to nic nie zmieniać. Kolejnym razem bym wybrał inną markę ale jest i działa, więc na razie zostawiam. Cytuj Było 30l >> 112l + 45l >> 375l >> 490l >> Jest 637l Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomko Zgłoś Napisano 20 Sierpnia 2020 (edytowane) 15 minut temu, 9866666 napisał: Tak, kupując coś na odległość masz 14 dni na odesłanie produktu. Jedyny koszt jaki możesz ponieść to przesyłka zwrotna - ale też chyba nie zawsze. Co do ich sprzętu, to tak... Cena jest z najwyższej półki - bo sprzedają dużo na europę. Co do jakości to różnie z tym bywa. Ja mam od nich lampę i od nowości sterownik odsyłałem, nie widzę żeby gdzieś rdza wchodziła ale samo podłączenie lampy po BT to koszmar - jak się już uda to nic nie zmieniać. Kolejnym razem bym wybrał inną markę ale jest i działa, więc na razie zostawiam. Potwierdzam. Mam lampę PS LED + T5. Oprogramowanie dramat, przerost formy nad treścią. Ciężko się połapać, mnogość ustawień tyle, że większość nie działa jak trzeba. Jak kolega pisze - ustawić i nie grzebać bo wykrzacza na każdym kroku. Oprogramowanie do zmiany ale zdaje się, że na aktualizację nie ma co liczyć. Światło w połączeniu z T5 daje naprawdę fajne, kolorki koralowców mega ale oprogramowania i firmware to dramat. Natomiast wykonanie, estetyka I liga . Pozdr., tomko Edytowane 20 Sierpnia 2020 przez tomko (wyświetl historię edycji) Cytuj Nowe 400L Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość michalfa Zgłoś Napisano 20 Sierpnia 2020 To jest mój 4 ich produkt, nie będę się rozpisywał o usterkach każdego z nich Serwis jest ich mocną stroną i tu nie mogę złego słowa powiedzieć. Musisz mieć tylko kontakt w telefonie w ulubionych bo często będziesz wybierał numer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hoom Zgłoś Napisano 20 Sierpnia 2020 Mi tej pompy jeszcze nie wysłali , kupiłem ja w zeszłą niedziele i wciąż jest na lini produkcyjnej . Wiec zadam od nich pełnego zwrotu . Zamówiłem już GHL KH . Zobaczymy jak ona sie będzie sprawować . dziwne ani jednej pozytywnej opini Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach