RYSIEK RRR Zgłoś Napisano 28 Listopada 2020 Istotnie przekieronkowuje do innej pojemności i dlatego różnica w cenie . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
goclik Zgłoś Napisano 28 Listopada 2020 Sól fauna marin 10 kg: erybka.pl - 165,60 zł allegro (erybka) - 156,40 zł Sól fauna marin 20kg + test icp erybka.pl - 239,20 zł allegro (erybka) - 254,15 zł I bądź tu mądry... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Timek Zgłoś Napisano 28 Listopada 2020 1 godzinę temu, goclik napisał: Sól fauna marin 10 kg: erybka.pl - 165,60 zł allegro (erybka) - 156,40 zł Sól fauna marin 20kg + test icp erybka.pl - 239,20 zł allegro (erybka) - 254,15 zł I bądź tu mądry... Ja ostatnio pytałem w jednym sklepie czemu na allegro maja taniej niż w sklepie stacjonarnym odp: " bo nie płaca prowizji na allegro " stwierdziłem, ze dalsza dyskusja nie ma sensu i zakończyłem rozmowę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artur32 Zgłoś Napisano 28 Listopada 2020 2 godziny temu, Timek napisał: Ja ostatnio pytałem w jednym sklepie czemu na allegro maja taniej niż w sklepie stacjonarnym odp: " bo nie płaca prowizji na allegro " stwierdziłem, ze dalsza dyskusja nie ma sensu i zakończyłem rozmowę A co w tym dziwnego? Na allegro zazwyczaj masz darmową dostawę smart, przecież nie po to ktoś prowadzi interes żeby dokładać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Timek Zgłoś Napisano 28 Listopada 2020 18 minut temu, Artur32 napisał: A co w tym dziwnego? Na allegro zazwyczaj masz darmową dostawę smart, przecież nie po to ktoś prowadzi interes żeby dokładać. Chłopie przeczytaj to co napisałem ze zrozumieniem, dla pobudzenia szarych komórek mózgowych idziesz do piekarni po chleb cena 3 zł ale widzisz ze ten sam chleb wystawia ta piekarnia na allegro za 2,5 zł widzisz logikę ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Artur32 Zgłoś Napisano 28 Listopada 2020 38 minut temu, Timek napisał: Chłopie przeczytaj to co napisałem ze zrozumieniem, dla pobudzenia szarych komórek mózgowych idziesz do piekarni po chleb cena 3 zł ale widzisz ze ten sam chleb wystawia ta piekarnia na allegro za 2,5 zł widzisz logikę ? Fakt dopiero teraz dopatrzyłem że w jednym przypadku drożej a w drugim taniej, widocznie coś popitolili jak to w erybce bywa. Zazwyczaj na allegro jest wszystko droższe około 10 zł ze względu na wysyłkę smart. Erybka Józefów ogólnie nie ogarnia, na stronie ukwiałow nie ma a na sklepie ze 200 potrafili mieć i mase ryb których nie ma w ofercie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Dyzma Zgłoś Napisano 29 Listopada 2020 Ja nie bardzo rozumie cała ta dyskusje. Co niektórzy narzekaja gorzej niż stare baby. Chce kupuje, nie chce nie kupuje. To samo ze sklepami chca robia oferte nie chca nie robia. Sklep chce zarobic, klient chce kupic najtaniej, albi przynajmnnej sie czuc ze skorzystał z okazji. Ceny maja prawo sie roznic i osobiscie widze logike ze na Allegro jest taniej niz w sklepie bo jako sklep mam prawo konkurowac z innym sklepem czy to na samym allegro czy w sieci. To ze w sieci dam cene mniejsza niz w sklepie nadgonie iloscia sprzedanych sztuk. Klient przychodzacy do sklepu z zamiarem kupna np ballinga czy pokarmu bo mu sie skonczył zapłaci cene jaka jest. Nie wiem jak jest w PL, ale w UK podmiot gospodarczy ma oferty przesylek zarowno od kurierów tak i od poczty. Inna cena za do 50 wysyłek a inna powyzej 500. Teraz sklep moze zaoszczedzone pieniadze zatrzymac dla sie lub przłozyc to na klienta. Ktos kto w Polsce nie prowadzi działalnosci niestety nie ma pojecia z czym osoba ktora to robi musi sie zmierzyc. A mentalnosc wiekszosci taka ze chocby było cos za darmo to bedzie narzekanie ze mało dostał albo tamten wiecej. Osobiscie zawsze i wszedzie pytam o tzw ""price match"" Cokolwiek to jest.... czy moge dostac cene najnizsza znaleziona na rynku. 9/10 sprzedawaca jest na tak. Cytuj Akwarium - 700l - 180x62x65 , Sump - 300l 150x47x42. Filtrcja - podzwirowa / refugium 20W / cryptic zone Osprzet - Schuran 150 ~ Sicce Syncra 6.0 ~ ATI Sunpower 6x80W + 54W LED ~ 2x Jecod RW-8 ~ Kamoer P4 Pro ~ DD TopUp ~ Eheim Jager 200W Suplementacja - Balling DIY HD Konsumpcja Energii- 275 kWh miesiecznie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JerzyB Zgłoś Napisano 29 Listopada 2020 Witam @Grzegorz DyzmaŚwięta racja . Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AnT Zgłoś Napisano 29 Listopada 2020 Cytuj ... I to by było na tyle. ... .... Problemem nie jest technologia. Problemem jest osoba lub osoby , które jej używają. .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sith114 Zgłoś Napisano 29 Listopada 2020 Dziwne macie problemy. Ja już dawno wyleczyłem sie z jakiegoś przywiązania do danego sklepu niezależnie czy to akwarystyka czy coś innego. Allegro działa tak fajnie, tyle sklepów pod ręką od 40 zł wysyłka za darmo w tym roku na "rodzinnym" koncie zaoszczędzone 1000zł na wysyłkach. Mało nie mało każdy ma swoje zdanie. Ale nawet reklamacje i zwroty przez allegro są dużo przyjemniej ogarniane. I najważniejsze na allegro jak coś jest wystawione to jest. A nie zapłacisz w sklepie, a potem czekasz 3 miesiące na falowniki Bo ciągle ich nie ma u dostawcy nie będę przytaczał nazwy jednego Gdańskiego sklepu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luft Zgłoś Napisano 29 Listopada 2020 Mnie się nie chce móżdżyć nad promocjami czarno piątkowymi. Marżowosc przez walki pomiędzy podmiotami jest tak niska, że aby dać jeszcze niższa cenę to 2 dni wcześniej trzeba by ją dźwignąć do góry lub sprzedać po koszcie zakupu taka sztuka dla sztuki. Cytuj LED Maxspect, Tematy lufta Salarias allegro (sklep Salarias) baner NanoReef www.mariuszfrej.com Moje szkła: 80 l (105 w obiegu)- ReefMax, start 10 sierpnia 2010, 90% sucha skała, II) 360 l (ok. 470 l w obiegu) start VI 2012 - 100 % sucha skała, . Akcja Pajacyk - kliknij proszę! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VDR Zgłoś Napisano 29 Listopada 2020 (edytowane) https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=16980&print=1 Przedsiębiorcom zwracam uwagę na: Żonglerka cenami – czyli stwarzanie pozoru, że promocja jest atrakcyjna poprzez podnoszenie cen kilka dni wcześniej, by tuż przed słynnym świętem zakupowym je obniżyć. Może się zdarzyć, że któryś z przedsiębiorców będzie podnosił ceny przed wyprzedażą aby uatrakcyjnić zakup poprzez prezentację nieprawdziwej wartości obniżki ceny – tego typu działania mogą stanowić naruszenie zbiorowych interesów konsumentów, dlatego już teraz konsumentom zalecamy ostrożność, zaś przedsiębiorców zachęcamy do rzetelność i uczciwości względem klientów Jeśli macie dowody na nieuczciwe praktyki sklepów związane z podnoszeniem cen tuż przed promocją - zgłoście to do UOKiK. Jest wyczulony na takie sprawy od lat. A tym bardziej jeśli po podniesieniu cen i obniżeniu promocyjnemu - cena jest wyższa niż przed promocją. Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Art. 5. [Przesłanki uznania praktyki rynkowej za działanie wprowadzające w błąd] 1. Praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął. Art. 12. [Roszczenia przysługujące konsumentowi w razie dokonania nieuczciwej praktyki rynkowej] 1. W razie dokonania nieuczciwej praktyki rynkowej konsument, którego interes został zagrożony lub naruszony, może żądać: 1) zaniechania tej praktyki; 2) usunięcia skutków tej praktyki; 3) złożenia jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie; 4) naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych, w szczególności żądania unieważnienia umowy z obowiązkiem wzajemnego zwrotu świadczeń oraz zwrotu przez przedsiębiorcę kosztów związanych z nabyciem produktu; 5) zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny związany ze wspieraniem kultury polskiej, ochroną dziedzictwa narodowego lub ochroną konsumentów. 2. Z roszczeniami, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 3 i 5, mogą również wystąpić: 1) Rzecznik Praw Obywatelskich; 2) Rzecznik Finansowy; 3) krajowa lub regionalna organizacja, której celem statutowym jest ochrona interesów konsumentów; 4) powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów. Art. 13. [Ciężar dowodu] Ciężar dowodu, że dana praktyka rynkowa nie stanowi nieuczciwej praktyki wprowadzającej w błąd spoczywa na przedsiębiorcy, któremu zarzuca się stosowanie nieuczciwej praktyki rynkowej. Art. 17. [Postępowanie karne z tytułu stosowania nieuczciwych praktyk rynkowych] 1. Ściganie przewidzianych w ustawie przestępstw następuje na wniosek pokrzywdzonego, a wykroczenia na żądanie pokrzywdzonego. 2. Z wnioskiem o ściganie przestępstw określonych w art. 16 mogą wystąpić także podmioty, o których mowa w art. 12 ust. 2. 3. Z żądaniem ścigania wykroczenia określonego w art. 15 mogą wystąpić także podmioty, o których mowa w art. 12 ust. 2. Krótko - zgłaszajcie nieuczciwe praktyki do Rzecznika Finansowego, UOKiK, Rzecznika Praw Obywatelskich itd - a nie żalcie się na forum, że ktoś dyma lub próbuje dymać na promocjach. A może się to skończyć np tak: https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=16489 Edytowane 29 Listopada 2020 przez VDR (wyświetl historię edycji) Cytuj 110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001 Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/ http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Słony leszcz Zgłoś Napisano 29 Listopada 2020 @VDR fajnie że konkretem pojechałeś, jak widać na Ciebie zawsze można liczyć:-) Natomiast bym nie przesadzał, żeby zaraz zgłaszać sklepy z morszczyzną do UOiK czy rzecznika. Być może jest jeszcze szansa na samodzielne opamiętanie się sklepów i uświadomienie, że tu nie chodzi o to, kto kogo przechytrzy i sprytniej w pole wyprowadzi. Dodatkowo, żeby zgłosić, trzeba być pokrzywdzonym, czyli dać się złapać na taki "chłyt" marketingowy. A właśnie pisząc na forum o takich nadużyciach chodzi właśnie o to, żeby ludzie nie dawali się złapać. Cytuj http://nano-reef.pl/forums/topic/102607-to-jeszcze-będzie-ładna-kosteczka/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzechotnic Zgłoś Napisano 29 Listopada 2020 Faktycznie widzę, że dyskusja jak zwykle jest dosyć emocjonalna. Ja zawodowo zajmuję się handlem i pracuję z klientami z różnych branż. Stosunkowo nowy zwyczaj na polskim rynku taki jak czarny piątek przez biznes jest różnie odbierany. Niektórzy przygotowują się do tego profesjonalnie a inni idą na łatwiznę i łapią "frajerów" na produkty droższe niż po obniżkach. Nie wiem czy wszyscy tu zdają sobie sprawę że biznes to sztuka dzielenia się pieniędzmi. No właśnie ...sztuka. Wiadomo nie każdy chce, nie każdy rozumie, nie każdy potrafi. Dlatego ja jestem jak najbardziej za piętnowaniem naciągaczy. Nie dajmy się wałkować. Ktoś z tego żyje. Tłumaczenia, że przecież sklep musi zarabiać i trzeba to zrozumieć można sobie w buty włożyć. Chce zarabiać, niech zarabia ale nie oszukuje, że cena promocyjna defacto jest wyższa niż przed promocją. Nas konsumentów nie obchodzą koszty sklepu, i działa to z wzajemnością bo sprzedawcy nie obchodzi skąd weźmiesz pieniądze żeby mu zapłacić za towar. Handel detaliczny nie pracuje na marżach 1-5%. Takie nisko marżowe produkty są w sklepach nieopłacalne i ma się je jak trzeba. Reszta % to zwykle kilkadziesiąt procent ewentualnie kilkaset czasami nawet kilka tysięcy %. To od sprzedawcy zazwyczaj zależy czy chce ten mniejszy % dla siebie ( oddany na obniżce )zrekompensować większym obrotem co przełoży się na większy dochód, czy nie. Czasami reguluje to dystrybutor bądź producent. Konkludując, nie dajmy się dymać i piętnujmy nieuczciwe praktyki. Gdyby nie my akwaryści to druga strona poszła by z torbami no i gdyby nie oni to nie mielibyśmy co do baniaka włożyć. Szanujmy się wzajemnie, cieszmy sie cash flowem i cieszmy się hobby. Pozdrawiam Was serdecznie w to śnieżne niedzielne popołudnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VDR Zgłoś Napisano 29 Listopada 2020 2 godziny temu, Słony leszcz napisał: @VDR fajnie że konkretem pojechałeś, jak widać na Ciebie zawsze można liczyć:-) Natomiast bym nie przesadzał, żeby zaraz zgłaszać sklepy z morszczyzną do UOiK czy rzecznika. Być może jest jeszcze szansa na samodzielne opamiętanie się sklepów i uświadomienie, że tu nie chodzi o to, kto kogo przechytrzy i sprytniej w pole wyprowadzi. Dodatkowo, żeby zgłosić, trzeba być pokrzywdzonym, czyli dać się złapać na taki "chłyt" marketingowy. A właśnie pisząc na forum o takich nadużyciach chodzi właśnie o to, żeby ludzie nie dawali się złapać. @Słony leszcz Czarek - zwróć uwagę, na pomarańczowe wytłuszczenie. Art. 5. [Przesłanki uznania praktyki rynkowej za działanie wprowadzające w błąd] 1. Praktykę rynkową uznaje się za działanie wprowadzające w błąd, jeżeli działanie to w jakikolwiek sposób powoduje lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął. "Może powodować" i to wystarczy by się tym zajęły odpowiednie instytucje. Bardziej mi chodzi o to, że dużo narzekania, że sprzedawcy dymają na tego typu akcjach a nikt tak na prawdę nie walczy lub nie próbuje walczyć z procederem. Pomijam jakieś jednostkowe przypadki czy błędy. Żeby była jasność, nie wczytywałem się szczegółowo w wątek odnośnie jakiś konkretnych przypadków. Napisałem to ogólnie by po prostu ludzie mieli świadomość co się należy nam jako konsumentom. A może przy okazji ktoś ze sklepów zastanowi się czy jakieś krzywe akcje są warte ewentualnego zaufania albo jakiejś kary narzuconej przez UOKiK. A takie sztuczne windowanie ceny wyjściowej do rabatu jest taka nieuczciwą praktyką. I jeśli bym widział taką sytuację nagminnie to ja bym skrupułów nie miał. Cytuj 110x50x50 ,sump 62.5x38x40, 3x Tunze 6045, nj4500, H&S 150-F2001 Dariusz 'VDR' Rubinkiewicz http://nano-reef.pl/topic/35493-275l-radomskie-malenstwo/ http://art.debesciak.net http://www.klub-malawi.pl Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arek77 Zgłoś Napisano 29 Listopada 2020 (edytowane) Przyglądam się tej dyskusji od początku powstania niniejszego tematu..... i dodam swoje "trzy grosze". Z tego co mi wiadomo to "black friday" w swoich zamierzeniach miał umożliwić sklepom oczyszczenie półek sklepowych z zalegających lub mało chodliwych towarów, aby zrobić miejsce na świąteczne i noworoczne towary. A więc towaru, którego sklep zamowił w zbyt dużych ilościach lub tego co wyszło z mody lub co ma swoje nowsze lepsze wersje trzeba bylo się pozbyć kosztem zerowej marzy lub nawet poniżej kosztów zakupu. I stąd można było "upolować" coś z prawdziwym 30, 50 lub 70% rabatem. Sam niejednokrotnie w sklepach sieciowych czekałem na sezon wyprzedażowy aby kupić coś co mi by się przydało ale nie jest niezbędne.... np pojemnik plastikowy (aby zrobić porządek z testami do wody) przeceniony z 78 zł na 20 lub szlifierkę typu Dremel z 99 zł na 50 zł. A takie przeceny jakie opisywane są w postach niniejszego ematu są to zwykle chwyty psychologiczne i nie maja nic wspólnego z "black ftiday". W większości nie są to zamierzone oszustwa mające na celu wprowadzenie w błąd, ale po prostu chwyty marketingowe o których uczą na studiach. Trzeba być ostrożnym i myśleć. Sklepy w obecnych czasach nie robią dużych zapasow aby nie zamrażać pieniędzy więc prawdziwe black friday-owe okazje są naprawdę rzadkie. Pozdrawiam. Edytowane 29 Listopada 2020 przez Arek77 (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dale Zgłoś Napisano 29 Listopada 2020 8 godzin temu, sith114 napisał: I najważniejsze na allegro jak coś jest wystawione to jest. Podziwiam szczęście Kolegi. Ja również używam allegro bardzo często, konto mam od około 20 lat, na początku raz trafiłem na cwaniaka który próbował oszukać, potem długo było OK, ale właśnie od jakichś dwóch lat, mimo zakupów z teoretycznie pewnych "sklepach" kilkukrotnie spotkałem się z sytuacjami "... a bo wie Pan, właśnie mi sprzedawca w sklepie stacjonarnym sprzedał..." Kończyło się to zwykle niemiło dla sklepu. Przepraszam za drobny offtop. Co do "nowej, świeckiej tradycji", sklepy używają jej jako narzędzia marketingowego. Naiwniacy się złapią, ogarnięci, odejdą z niesmakiem, gdzie indziej. No chba że lubią być traktowani jak idioci. Cytuj 125x55x55 ogólnej rafy+50x45x45 konikarium - wspólny obieg "Powered by Twistman" - Twistman OB-200-EXT, Reaktor Wapnia Calc+ Reactor Medium + DI-500-60, 3x maxspect ethereal , bujane przez maxpect gyre, sterowane przez NEMO Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sith114 Zgłoś Napisano 29 Listopada 2020 (edytowane) 36 minut temu, dale napisał: Podziwiam szczęście Kolegi. Ja również używam allegro bardzo często, konto mam od około 20 lat, na początku raz trafiłem na cwaniaka który próbował oszukać, potem długo było OK, ale właśnie od jakichś dwóch lat, mimo zakupów z teoretycznie pewnych "sklepach" kilkukrotnie spotkałem się z sytuacjami "... a bo wie Pan, właśnie mi sprzedawca w sklepie stacjonarnym sprzedał..." Kończyło się to zwykle niemiło dla sklepu. Przepraszam za drobny offtop. Co do "nowej, świeckiej tradycji", sklepy używają jej jako narzędzia marketingowego. Naiwniacy się złapią, ogarnięci, odejdą z niesmakiem, gdzie indziej. No chba że lubią być traktowani jak idioci. Nie no pare razy się zdarzyło, ale allegro ma ten plus. Ze to sklep sie wtedy martwi, a nie ja muszę czekać nie wiadomo ile czasu na towar lub na zwrot pieniędzy. Cierpliwość nie jest moją mocną strona to idealnie mi ta forma zakupów pasuję Edytowane 29 Listopada 2020 przez sith114 (wyświetl historię edycji) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joopa Zgłoś Napisano 15 Listopada 2021 Zaraz nowy BF, czekacie czy kupujecie już teraz ? Cytuj akwarium 100x55x45; lampa Ati sunpower 6x39; obieg Tunze Silence 1073.020; cyrkulacja 2x6055, odpieniacz DYI BK160 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beti Zgłoś Napisano 15 Listopada 2021 Ja kupiłam ostatnio troszku, zapomniałam o piątku, ale sól kupię 3 wiadra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzechotnic Zgłoś Napisano 15 Listopada 2021 A ktoś już słyszał o szokujących obniżkach cen dla nas konsumentów czy to będzie kolejny BF po polsku czyli drożej niż zwykle?Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dadario Zgłoś Napisano 15 Listopada 2021 Ja tam narzekać nie mogę... Do tej pory to co "gdzieś tam chciałem" udawało mi się kupić taniej niż normalnie... W tym roku nie mam jakichś dużych pragnień, jednak coś tam raczej sobie dokupię... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
katani Zgłoś Napisano 16 Listopada 2021 Ja też co roku coś tam na zapas na BF kupuję i zawsze mi się uda kupić taniej niż normalnie. W tym roku poluję na suplementy AF. Cytuj Brutto: akwarium 550 + sump 260l, start 20.12.2017. Filtracja: rollermat + skała + refugium, bez odpieniacza. Sprzęt: Akwarium 120x70x65h OW, sump 119x50x45h. Pompa Jebao DCP 10000, Cyrkulacja 2x maxspect XF-350, Jebao MW-22, Oświetlenie: philips Coral Care gen 1 v2 x 3szt.. Oświetlenie refugium Chinka LED. Sól Fauna Marin Professional, dodatki AF, balling AF/CZDA. 50kg suchej skały Marco Rock's, nieco pukani. Ryby i inne biegająco-pełzające: Ctenochaetus binotatus, 6x Pseudanthias squamipinnis, Zebrasoma flavescens, Lysmata amboinensis x 3, L. debelius, 4x Lysmata Seticaudata, 1x Neopetrolisthes oshimai, 2 kraby pustelniki Clibanarius africanus, jeżowiec Mespilla globulus, setki slimaków turbo i columbelli, 1x tectus, 1x strombus luhanus... Oraz kilka kg kiełży, równonogów, wężowideł i innego drobnego życia. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomPi Zgłoś Napisano 16 Listopada 2021 Ja podobnie nie narzekam. Co roku sól kupuję na cały rok i zawsze trochę taniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AnT Zgłoś Napisano 17 Listopada 2021 Może tak dać do koszyka dzień wcześniej na sklepie internetowym , zrobić sobie foto kom. koszyka i czekać na ten dzień . Odświeżyć koszyk sprawdzić cenę . A nie czekać na ten moment . Cytuj ... I to by było na tyle. ... .... Problemem nie jest technologia. Problemem jest osoba lub osoby , które jej używają. .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach